Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

Doorgezakte bestuurdersstoel Alfa 75

vr nov 18, 2005 16:02

De besturrdersstoel van mijn 75 is dusdanig doorgezakt dat ik toch echt last van mn rug krijg na langere afstanden.

De bekleding etc is nog goed dus ik vraag me af of ik de bestaande stoel niet kan repareren ipv achteloos te vervangen. Heeft iemand een idee waar het doorzakken door komt? Is het het frame of enkel en alleen het schuim in de stoel?

Bvd!

Woody34
Advanced Member
Advanced Member

RE: Doorgezakte bestuurdersstoel Alfa 75

vr nov 18, 2005 16:06

Je gewicht? :roll:
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 18, 2005 16:21

:lol: Goeie...

Maar nee, met 70 kg kan dat niet het probleem zijn...

Let me rephrase...Is een doorgezakte stoel nog te repareren of niet? Bijvoorbeeld door nieuwe vulling?

BinnemaTS
Member
Member

vr nov 18, 2005 16:35

bij een 33 kan je de zitting van de best. stoel met de bijrijdersstoel verwisselen. Wellicht dat dit ook kan met de 75...
Afbeelding

RG

vr nov 18, 2005 16:40

Lijkt met dat het schuim wat platgedrukt is, maar dat kan je natuulijk het beste zelf beoordelen middels een kleine inspectie op de stoel. Het schuim kun je uiteraard wel vervangen, maar om het echt goed en mooi te krijgen is volgens mij best lastig.

Ik zou daarom toch eerder voor achteloos vervangen kiezen, zeker aangezien den 75 bij bosjes op de sloop te vinden is of misschien wel via iemand hier op het forum. :wink:

elio
Guru
Guru

vr nov 18, 2005 18:01

Ik heb net hetzelfde probleem gehad met mijn 75, na 160000 km stoel volledig doorgezakt (en nee ik weeg geen 170 kilo, amper de helft... 8) ).
Ik heb dan een tweedehands setje stoelen gekocht, dat op het eerste gevoel veel beter zat. Na twee weken gebruik echter was dat er nog erger aan toe dan de eerste set.
Ik heb dan de originele bestuurdersstoel als donor gebruikt om het zitkussen van de tweede te verstevigen (heb het schuim er gewoon bijgepropt), is esthetisch misschien wel voor verbetering vatbaar, maar ik zit tenminste niet meer op het ijzeren frame...
Als je dus een andere stoel zou kopen, let dan hééééél goed op dat hij ook niet doorgezakt is (ideaal is er echt een half uur of langer gaan inzitten...)
Mocht je het erop wagen om de zitting van een passagiersstoel proberen over te zetten op je bestuurdersstoel, ik heb nog een passagiersstoel liggen die je zo mag komen halen (wel in Antwerpen, ik weet niet of je soms in de buurt bent...).
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

vr nov 18, 2005 18:11

Dank voor jullie reacties!

@Elio: Ik ben over twee weken in Antwerp (een heel weekend) dus dat hoeft geen probleem te zijn. Zoveel 75's vind ik echt niet meer op de sloop en als ik ze al vind is het interieur naar de klote. Lijkt me best een interessante optie om eens te kijken of ik de kussens kan vervangen. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat het frame zelf doorzakt, lijkt me dat het idd de kussens zijn die hun veerkracht verliezen...ik laat je nog ff weten wanneer ik er ben.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 18, 2005 19:01

Een collega heeft laatst de stoel van zijn Peushow 306 opnieuw op laten vullen bij een autobekledingstoffeerderbedrijf. Gehaald en 2 uur later weer teruggebracht voor 50 euro. En hij is weer als nieuw. Is ook een optie.

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 18, 2005 20:25

bouw een passagiersstoel om naar bestuurderstoel. T is niet zo gek veel werk en je rijdt weer als nieuw.... die passagierstoelen zijn bijna nooit doorgesleten..
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 18, 2005 20:50

I'm all ears ! Vertel !

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 18, 2005 21:01

Je kunty dus de bekleding (van de zitting) loshalen en vervolgens een dik stuk stof of beter nog (onder-)tapijt tussen de schuimzitting en het ijzeren matje doen. :idea:
Ik heb hier erg goede resultaten mee; de van nature erg slappe Sudstoelen bijv. worden er veel beter door! Ga proefzitten voor je weer de bekleding monteert. Zo kun je de hardheid naar eigen smaak aanpassen. :D Uiteraard is op soortgelijke wijze ook e.v.t. de rugleuning te verbeteren.

Het is wel een klote werk om al die krammetjes los te halen en weer vast te zetten, maar je hebt er erg veel plezier van en het kost dus niets! \:D/
Oh ja, en je moet ook die veren die van bovenzijde zitting naar het ijzeren matje aan de onderzijde loshalen. (en weer vastzetten natuurlijk. :wink: )
En je begint natuurlijk met de stoel uit de auto te halen en daarna de rugleuning incl. stelmechanisme er vanaf te halen. :roll:

heb je nog vragen, dan hoor ik het wel.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 18, 2005 21:49

Vaak is de rugleuning nog goed dus je bouwt alleen de zitting over... gordelhouder weer plaatsen en stoelframe weer terug... en klaar is Maarten :wink:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

vr nov 18, 2005 21:52

En het rugleuningverstelstokje dan ?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Doorgezakte bestuurdersstoel Alfa 75

vr nov 18, 2005 22:11

En het rugleuningverstelstokje dan ?
Dat zit aan de leuning, niet aan de zitting. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

vr nov 18, 2005 22:16

aan een halve stoel euhh woord genoeg Allesandro :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”