MIGI
Member
Member
Berichten: 212
Lid geworden op: di jul 26, 2005 22:28
Locatie: adegem

Gt Junior starten (gas installatie)

vr apr 22, 2016 20:24

Hallo,

Ik ben een beetje beschaamd deze vraag te moeten stellen maar ik doe het toch :mrgreen:
Ik heb een tijdje geleden een Gt Junior gekocht met een gas installatie in. 6 maanden later (nu dus) willen we de auto starten maar krijgen hem niet aan de praat. Ik heb helemaal geen ervaring met het starten van een Junior en al helemaal niet met gas.

Wij hebben links onder het stuur een hendel die je naar voor en achter kunt trekken waar opstaat "start" en "accel"

Rechts heb ik een knop die ik kan verdraaien naar "gas", "RV", "benzine" en "VV"
Ik heb vernomen dat de wagen eerst op benzine moet draaien vooraleer op gas over te schakelen.

Wat dien ik nu te doen? :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: Gt Junior starten (gas installatie)

vr apr 22, 2016 21:33

In elk geval starten op benzine. Kan even duren he na een half jaar stilstand voor de carburateurs weer vol zitten.

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: Gt Junior starten (gas installatie)

za apr 23, 2016 11:28

Dat starten op benzine is onzin, is tegenwoordig een verplichting vanuit de overheid om een installatie als G3 te mogen classificeren. Daar is hier geen sprake van ;)

Vroeger kon je altijd op lpg starten/rijden, al was het vaak in de winter wel handig om op benzine te starten, omdat de lpg installatie kon bevriezen (weet ik uit ervaring) :jumping: de kans is heel groot dat de benzine die er nog in zit erg oud is.

Heb je al gekeken naar de standaard dingen? Is er een vonk? Komt er brandstof? Draait de brandstofpomp (van benzine of lpg).
La meccanica delle emozioni