Pagina 1 van 1

Stationair 2.0 TwinSpark

Geplaatst: wo apr 20, 2016 12:28
door Shandro
De motor van mijn 75 2.0 loopt koud netjes stationair maar als die eenmaal warm gereden is blijft het toerental hangen op +/- 1150 rpm. net iets aan de hoge kant dacht ik. waar kan dit aan liggen? gaskabel zit niet te strak..
Gasklep,sensor, luchtmassameter waar moet ik beginnen met zoeken?

mvg., Shandro

Re: Stationair 2.0 TwinSpark

Geplaatst: wo apr 20, 2016 16:30
door Caph10
Ik zou zeker de gasklepsensor eens nameten.

Drie pinnen, waarvan 1 circuit sluit bij ralenti, en 1 circuit sluit bij volledig open gasklep. Ik weet niet welke nummers dit juist zijn, maar daar is rap achter te komen.

Als je een wat duidelijkere uitleg wil moet je zeker deze website bekijken: (wel Jetronic...)
http://www.hiperformancestore.com/ljetronic.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Stationair 2.0 TwinSpark

Geplaatst: wo apr 20, 2016 18:17
door Caph10
Gasklepsensor beschrijving in manual:

Afbeelding

Afbeelding

Bron: http://www.thesimp.org/workshopmanual75.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Stationair 2.0 TwinSpark

Geplaatst: wo apr 20, 2016 20:36
door MiaGiulia
Of vervuiling van de regelklep, maar vaak geeft dit een probleem van 'hunten' van het stationair toerental. Oftewel het onregelmatig toerental bij stationair.

Dat ding tussen het inlaatspruitstuk en net boven de brandstofrail, wat in een beugel hangt/ aan de andere kant van gaskabel hevel. #-o

Re: Stationair 2.0 TwinSpark

Geplaatst: do apr 21, 2016 10:25
door Shandro
Bedankt voor de info! ik ga kijken of ik wat kan vinden. :thumbs: