Alfasud voorwielophaning draagarmen revisie
Geplaatst: ma feb 22, 2016 21:22
Even een vraagje aan medeforummers in de hoop van wat ervaring te kunnen leren. Bij de revisie van de 2 voorste draagarmen van een Alfasud heb ik de volgende vragen;
1. De balljoint vervangen lijkt me verstandige keuze voor een voertuig dat zeer lang niet gebruikt is. Als je op bijvoorbeeld E-Bay zoekt kom je wel het 1 en ander tegen, maar ik neem aan dat de meerderheid van de beschikbare onderdelen Chinese namaak is. Iemand ervaring met deze delen of ze correct functioneren en ook een beetje levensduur hebben? Ik heb bijvoorbeeld de volgende gevonden
http://www.ebay.it/itm/Alfa-Romeo-Tragg ... SwL7VWinOx" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze van het bekende merk TRW
https://www.rexbo.nl/auto-onderdelen/ch ... tta-904-78" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Wat is een goede oppervlaktebehandeling voor deze draagarmen? Ik hoor sommige mensen lovend over de RX5/RX7 producten, anderen weer juist helemaal niet. Sommige mensen opperen poedercoaten als de beste optie. Iemand hier een mening c.q. aanbeveling? Wat te doen met de bush hulzen? Die worden tijdens het inpersen van de bussen (gedeeltelijk) ontdaan van de lak, hoe corrosie hier te voorkomen na het inpersen van de bussen? Is verzinken van de armen eventueel aan te raden of is daarvan de lakdikte te dik en zorgt dat dan voor inpersproblemen?
3. Op een Alfasud/33 forum in Engeland wordt gesproken dat de voorste draagarmen een verticale lasnaad nodig hebben op het gedeelte waar de 2 plaatdelen bij elkaar komen. Dit schijnt breken van deze voorste draagarmen te voorkomen. Technisch kan ik de uitleg wel volgen, maar misschien heeft iemand hier goede of slechte ervaring met zo'n extra verticale lasnaad?
4. De bushes voor de voorarmen schijnen in 2 verschillende types te bestaan?? Iemand die hier het fijne van weet en me een goede bron voor betaalbare nieuwe bushes kan vertellen (ik blijf Nederlander
)
5. Verder nog dingen om op te letten bij de revisie van deze armen om een duurzaam resultaat te krijgen dat er ook goed uitziet?
1. De balljoint vervangen lijkt me verstandige keuze voor een voertuig dat zeer lang niet gebruikt is. Als je op bijvoorbeeld E-Bay zoekt kom je wel het 1 en ander tegen, maar ik neem aan dat de meerderheid van de beschikbare onderdelen Chinese namaak is. Iemand ervaring met deze delen of ze correct functioneren en ook een beetje levensduur hebben? Ik heb bijvoorbeeld de volgende gevonden
http://www.ebay.it/itm/Alfa-Romeo-Tragg ... SwL7VWinOx" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze van het bekende merk TRW
https://www.rexbo.nl/auto-onderdelen/ch ... tta-904-78" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Wat is een goede oppervlaktebehandeling voor deze draagarmen? Ik hoor sommige mensen lovend over de RX5/RX7 producten, anderen weer juist helemaal niet. Sommige mensen opperen poedercoaten als de beste optie. Iemand hier een mening c.q. aanbeveling? Wat te doen met de bush hulzen? Die worden tijdens het inpersen van de bussen (gedeeltelijk) ontdaan van de lak, hoe corrosie hier te voorkomen na het inpersen van de bussen? Is verzinken van de armen eventueel aan te raden of is daarvan de lakdikte te dik en zorgt dat dan voor inpersproblemen?
3. Op een Alfasud/33 forum in Engeland wordt gesproken dat de voorste draagarmen een verticale lasnaad nodig hebben op het gedeelte waar de 2 plaatdelen bij elkaar komen. Dit schijnt breken van deze voorste draagarmen te voorkomen. Technisch kan ik de uitleg wel volgen, maar misschien heeft iemand hier goede of slechte ervaring met zo'n extra verticale lasnaad?
4. De bushes voor de voorarmen schijnen in 2 verschillende types te bestaan?? Iemand die hier het fijne van weet en me een goede bron voor betaalbare nieuwe bushes kan vertellen (ik blijf Nederlander

5. Verder nog dingen om op te letten bij de revisie van deze armen om een duurzaam resultaat te krijgen dat er ook goed uitziet?