dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

do feb 18, 2016 12:48

Dan ben je of de postbode, of.. en dat is waarschijnlijker ;) heb je geheel, of zijdelings, te maken met carburateurwinkel.nl

Wel tof haha

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

do feb 18, 2016 12:49

P.s.
na hoeveel minuten zijn ze gaar?
Afbeelding

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr feb 26, 2016 20:56

Meneer Zaagauto, u heeft weer een bestelling binnen gekregen :mrgreen: Zijn wat onderdelen blijkbaar verdwenen of gesneuveld door de vorige sleutelaar.
Moet wel nog op zoek naar zo'n linksdraaiend boortje, de helft van de vacuümmeter aansluiting zit nog in de carb. de andere helft+ O-ring had ik ineens vast. Draaide al verrassend soepel :roll:
Kan het nog kwaad om deze aansluitingen niet helemaal aan te draaien, heeft iets van deze moer nog invloed op afstellen? of gaat dat straks met andere schroeven?

Heb trouwens ook nog wat benzineslang doppen of klemmen ofzo nodig zodat niet alles onder de peut zit als ik straks onder de kap ga rommelen. Tip en trucs?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

za feb 27, 2016 22:11

Volgens mij ligt het intussen al weer bij op de mat?

Ze moeten idd wel goed aangedraaid worden anders trekken ze valse lucht en geven ze een verkeerde aflezing.

Zo'n afgebroken ding is trouwens wel misere... Er is geen imbussleuteltje in te krijgen om hem los te draaien?

Zo lang de motor niet loopt, pompt de pomp geen benzine dus dat zal wel loslopen maar se slangen zijn 8 mm intern dus een M8 boutje erin draaien doet wonderen. Wel even goed de toestand van de rubber slangen inspecteren, die vergaan in verbazingwekkend tempo.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

di mar 01, 2016 04:49

Ik was gisteren in de gamma voor een linkse tapset. Maar precies die ene gamma verkocht dat niet.
Vanmiddag maar even bestellen op internet, Het kopje ervan en de O-ring kwamen eruit.. de rest zit me aan te kijken van binnenin.

Die slangen is een goeie, zal even kijken hoe ze eraan toe zijn. anders heb je straks gewoon weer een bestelling binnen;) die slangen waren mooi geprijsd. Er is vorig jaar wel een en ander aan brandstofslangen vervangen, maar geen idee of ze alles gedaan hebben..
Eerst nog ff wachten op de APK aankomende vrijdag. voor die tijd ga ik inbouw carbs echt nog niet redden..

En met wat mazzel komen er deze week deurrubbers voor achter binnen, dan toch het niet meer zo in de auto. voor wordt nog een hele klus om te vinden.

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

zo mar 13, 2016 19:23

Ze zitten erin!
Afbeelding
en
Afbeelding

Op de laatste foto is een brandstofleiding te zien die geknakt is. Het omvlochten slangetje van de eerste foto zat ook op de koperen tuutjes van de 2e foto. Die waren uitgedroogd en zijn gesneuveld bij demonteren.
Horen die zwarte brandstofslangetjes zo stug te zijn of zijn ze verhard door leeftijd en benzine?

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr mar 18, 2016 17:02

*Zit even hardop typend na te denken* Ze hebben allebei dat ze niet lekker naar de ruststand willen en zelfs wat terugveren.. en herinner me nog dat om ze te plaatsen de gashendel een stukje geopend moest worden.. Dus waarschijnlijk loopt de gashendel (of het veertje) aan op de voet.. Misschien is het wel een idee om gewoon die Webers uit elkaar te halen, mijn chef een paar nieuwe koperen busjes te laten draaien en die webers van top tot teen op te knappen.. Heel vervelend dat de 33 dan nog een paar weken uit de running is maar soit..

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr mar 18, 2016 18:35

Volgens mij is het makkelijker en sneller om nu een goede diagnose te stellen en dat op te lossen.....

Werkte de gaskleppen wel soepel, toen ze nog niet gemonteerd waren? (zo nee, dan had je ze niet moeten monteren ;) )
Is er wel (minimale) speling op de gaskabel?
Raakt het stangenstelsel nergens en gaat dat allemaal soepel?
Etc., etc....
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr mar 18, 2016 20:09

Alles draait lekker soepel, er zit wat speling in de gaskabel, de stang loopt nergens tegenaan.

Al waarvan ik weet om te stellen zijn deze schroeven:
Afbeelding
Naja.. in het kokertje onderop dus. links en rechts. op deze foto zijn de schroeven eruit gehaald om het rubbertje te vervangen

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr mar 18, 2016 20:15

In de categorie, als je nou even kijkt voor je gaat aankloten..

De nieuwe carbs staan op een enkeltje katoenen pakking.
De oude carbs stonden (zo kwam ik net achter toen ik ze in de schuur zette en ze er onder vandaan vielen :oops: )
hierop:
Afbeelding
Afbeelding

Flink hoger dus, best kans dat de gasklep wèl naar 0 wil als ie wat verder van het blok af staat. Laten we het hopen in ieder geval :mrgreen:

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr mar 18, 2016 20:50

Maar Allessandro, je hebt het over de startstand van de mengschroeven. dat is helemaal ingedraait? of nagenoeg los?

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2137
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr mar 18, 2016 21:44

die zwarte platen moeten er idd wel onder :jumping:

startstand van de mengselschroeven is 2 slagen uitgedraaid als ik me goed herinner
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr mar 18, 2016 21:47

Dat zal je eigenlijk in de juiste handleiding moeten opzoeken..... maar gezien het merk durf ik wel een gokje te wagen: helemaal inschroeven (niet te vast) en dan 4 hele (!) slagen open. Dit MOET je echter wel zelf nazoeken, ik neem hievoor niet de verantwoording.

Daarnaast moet je echt de boel synchroniseren! Staat het niet synchroon, dan wordt het ook nooit wat!

Die pakkingen kunnen inderdaad ook zomaar het verschil maken.

Tja, het is allemaal niet zo heel ingewikkeld, maar goed kijken en nauwkeurig werken is wel het devies. ;)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

dojrn
Member
Member
Berichten: 183
Lid geworden op: di nov 25, 2014 13:20

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

vr mar 18, 2016 23:24

Ok, hehe ach eentje had er sowieso nog afgemoeten, heb 1 ventiru er verkeerd om in laten zakken... :oops:

Nou kan ik alleen die groene pakkingkjes die op die zwarte platen zitten nergens vinden. gewoon nog zo'n papieren pakking erbij halen? zijn wel wat dikker dan die groene pakkingplaatjes
Deze pakking zit er nu tussen: http://carburateurwinkel.nl/contents/nl ... delen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en dan Ctrl+f en dit invullen: Dellorto DRLA Voetpakking.

De dellen die erop zitten hebben blinde manometer aansluitingen. waarvan er minstens eentje intern afgebroken is. Dus dat synchroniseren.. wordt dat met zon vacuüm metertje op de kop van de carb?
En dan nog een waarschijnlijk stomme vraag. maar wat valt er nou precies onder synchroniseren? zo'n blok heeft toch 2 gaskleppen op 1 as. wat is daar aan te synchroniseren?
Ok links en recht gelijk laten oppaken kan ik nog inkomen, dat gaat dan denk ik met behulp van de stelschroeven die bepalen wanneer de hendel de spindel van de vlinderkleppen meeneemt.

of heb ik last van klok en klepel?

Gebruikersavatar
veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 07, 2006 22:10
Locatie: Paramaribo en Assendelft

Re: Alfa 33 carburateurs reviseren.

za mar 19, 2016 01:18

Ik wil je wel een beetje helpen hoor ligt eraan waar je woont.
vroeger: Giulietta1.8, alfetta gtv2.0,2xgtv/6, 33 1.7qv '88, alfetta 1.8,alfa75 3.0, 33 1.7 qv, 146 1.6ie, 145 1.4ie
nu: alfa 75 1.6ie(2.0 ts)'90, alfa 33 1.7 8v '89, 147 1.6, 145 1.7 16v

Terug naar “Algemene Technische vragen”