Pagina 1 van 1

Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: di nov 10, 2015 21:45
door Tomolino
Enkele weken geleden heb ik een 156 V6 gekocht, helaas is op de terugweg van de aankoop het blok al in de soep gelopen.
De krukas heeft het begeven waarschijnlijk omdat er ergens een olielek is ontstaan.

Nu zou ik graag een oliedrukmeter (en het liefste ook een olietemperatuurmeter) inbouwen om dit soort zaken in de toekomst misschien sneller op te kunnen merken.

Heeft iemand een idee of dit überhaupt zonder al te heftige ingrepen mogelijk is bij een 2.5 V6?
Ik weet dat de 12 kleppers in de 155 er wel eentje hadden, maar naar mijn weten heeft bij de 156 alleen de GTA er eentje in de boordcomputer.

Alvast bedankt.

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: di nov 10, 2015 22:42
door frankalfa
Had ik in mn ex 156 3.0 ook gemaakt. Setje meters op de plaats van de asbak, temp.zender in de aftapplug gemaakt, drukzender weet ik niet meer precies maar zat achterop t blok meen ik.

Als je gaat sleutelen, bouw er een 3.0 uit een 166 in; meer lol :mrgreen: , en een deftige oliekoeler ipv de warmtewisselaar bij een 2eneenhalf.
Zal eens zoeken of ik nog wat plaatjes heb er van.

Grtz,fRank

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 10:12
door yuri 75 V6
meer wielspin
Gecorrigeerd.

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 12:17
door frankalfa
Nou ja, los daarvan is een 3.0 toch echt wel leuker rijden dan een 2.5. Als je zoals TS een kapot gelopen 2eneenhalf hebt en je bent genoodzaakt voor een ander blok te gaan dan zou ik altijd upgraden naar 3 liter.

Onderin is er echt bij een 2.5 24v niet echt veel volk thuis vind ik altijd...

Grtz,fRank

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 12:29
door yuri 75 V6
Ben het met je eens hoor, daar niet van. Als je tractie hebt en hetgaat rechtdoor is het allemaal prima te doen. Gisteren met de SW nog een Focus ST (zo'n vijfcilinder met föhn) in een heel kinderachtig stoplichtsprintje het nakijken gegeven. :mrgreen:

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 14:56
door Tomolino
Nou ja, los daarvan is een 3.0 toch echt wel leuker rijden dan een 2.5. Als je zoals TS een kapot gelopen 2eneenhalf hebt en je bent genoodzaakt voor een ander blok te gaan dan zou ik altijd upgraden naar 3 liter.

Onderin is er echt bij een 2.5 24v niet echt veel volk thuis vind ik altijd...

Grtz,fRank
Toevallig ben ik nu tegen iemand aangelopen die een 2.5 heeft liggen en deze er voor schappelijk geld in wil lepelen.
Natuurlijk had ik liever een 3.0 gehad, echter kwam dit nu op m'n pad en vind ik het een prima oplossing.

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 14:57
door yuri 75 V6

Onderin is er echt bij een 2.5 24v niet echt veel volk thuis vind ik altijd...

Grtz,fRank
Oh, ze zijn wel thuis hoor, want drinken doen ze. Ze voeren alleen geen donder uit.

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 15:01
door Tomolino

Onderin is er echt bij een 2.5 24v niet echt veel volk thuis vind ik altijd...

Grtz,fRank
Oh, ze zijn wel thuis hoor, want drinken doen ze. Ze voeren alleen geen donder uit.
Hebben ze toch iets weg van de eigenaar... :jumping:

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 15:43
door frankalfa
Nou ja, los daarvan is een 3.0 toch echt wel leuker rijden dan een 2.5. Als je zoals TS een kapot gelopen 2eneenhalf hebt en je bent genoodzaakt voor een ander blok te gaan dan zou ik altijd upgraden naar 3 liter.

Onderin is er echt bij een 2.5 24v niet echt veel volk thuis vind ik altijd...

Grtz,fRank
Toevallig ben ik nu tegen iemand aangelopen die een 2.5 heeft liggen en deze er voor schappelijk geld in wil lepelen.
Natuurlijk had ik liever een 3.0 gehad, echter kwam dit nu op m'n pad en vind ik het een prima oplossing.
Mjah snap ik, echter 3 liters kosten ook de kop niet meer (desnoods een complete 166dieaanhetblokvastzit kopen en de rest ervan verpieren) en de prijzen voor het opfrissen van een 2.5 resp 3.0 zijn eender... (waterpomp, distri, bougies, vloeistoffen dat soort werk)
Genoemde delen vernieuw je neem ik aan, zeker als t blok los op de werkbank ligt!

Anyway, jou beslissing uiteraard! :thumbs:

Grtz,fRank

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 18:01
door Tomolino
Nou ja, los daarvan is een 3.0 toch echt wel leuker rijden dan een 2.5. Als je zoals TS een kapot gelopen 2eneenhalf hebt en je bent genoodzaakt voor een ander blok te gaan dan zou ik altijd upgraden naar 3 liter.

Onderin is er echt bij een 2.5 24v niet echt veel volk thuis vind ik altijd...

Grtz,fRank
Toevallig ben ik nu tegen iemand aangelopen die een 2.5 heeft liggen en deze er voor schappelijk geld in wil lepelen.
Natuurlijk had ik liever een 3.0 gehad, echter kwam dit nu op m'n pad en vind ik het een prima oplossing.
Mjah snap ik, echter 3 liters kosten ook de kop niet meer (desnoods een complete 166dieaanhetblokvastzit kopen en de rest ervan verpieren) en de prijzen voor het opfrissen van een 2.5 resp 3.0 zijn eender... (waterpomp, distri, bougies, vloeistoffen dat soort werk)
Genoemde delen vernieuw je neem ik aan, zeker als t blok los op de werkbank ligt!

Anyway, jou beslissing uiteraard! :thumbs:

Grtz,fRank
Als ik daar tegenaan was gelopen had ik het zeker gedaan, nu is er toevallig iemand op mn pad gekomen die nog een 2.5 heeft liggen en de skills heeft om deze in te bouwen.
Hij was bezig met zijn koppeling vervangen, dus dit maakt hij af en komt er bij mij in.

Dus wat er vervangen wordt:

- distributieset
- waterpomp met metalen schoepen wordt overgezet uit mijn huidige blok, is nog geen jaar oud.
- koppeling
- alle vloeistoffen

Lijkt mij voldoende.

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 18:50
door Jelmer90
Ik zou de achterste krukas keering ook vervangen.

Re: Oliedrukmeter 156 2.5 V6

Geplaatst: wo nov 11, 2015 19:13
door Tomolino
Oke, ga ik even bekijken.
Bedankt!