Electrisch probleem + oplossing 75
Geplaatst: za nov 12, 2005 14:09
Goeiendag.
Het was van de week dan eindelijk zo ver m'n eerste storing met de V6........
Tijdens mijn rit naar huis begonnen er ineens de de alarmbellen te rinkelen ( ARC ) "stoplampen en rem vloeistof oid "
Ik dacht op dat moment nog " zie je... toch een echte alfa"
niet echt verder op gelet totdat ik begon te realiseren dat m'n REMLICHTEN het wel eens niet konden doen
Dit werdt gisteren bevestigd door m'n vader.......dus vanmorgen maar eens gaan uitzoeken.
Zekering 21, 15A was kapot.....beetje eigenwijs er gewoon een nieuwe ingeduwd maar deze explodeerde tussen m'n vingers....... hhmmm, dan de multimeter erbij, volle sluiting naar de massa
Met de schema's erbij was deze zekering idd voor het rempedaal schakelaar en na het eea nameten ging deze met een splitsing ook naar de sigaretten aansteker ( staat waarschijnlijk ook in het instructieboekje
).
De sigeretten aansteker.... daar wilde ik het dus even over hebben
Wat het geval was is dat de kontramoer waar het aanstekerhuis mee vast zit in het dashboard, was los gelopen, EN HING OP DE AANSLUITINGEN....... die dus niet ge-isoleerd zijn.
Om dit te voorkomen heb ik er dus zelf wat krimpkous omheen gedaan ( zie foto ) simpele modifcatie, en voorkomen is beter dan genezen

Groet Lex.
Het was van de week dan eindelijk zo ver m'n eerste storing met de V6........
Tijdens mijn rit naar huis begonnen er ineens de de alarmbellen te rinkelen ( ARC ) "stoplampen en rem vloeistof oid "
Ik dacht op dat moment nog " zie je... toch een echte alfa"


Zekering 21, 15A was kapot.....beetje eigenwijs er gewoon een nieuwe ingeduwd maar deze explodeerde tussen m'n vingers....... hhmmm, dan de multimeter erbij, volle sluiting naar de massa

Met de schema's erbij was deze zekering idd voor het rempedaal schakelaar en na het eea nameten ging deze met een splitsing ook naar de sigaretten aansteker ( staat waarschijnlijk ook in het instructieboekje

De sigeretten aansteker.... daar wilde ik het dus even over hebben

Wat het geval was is dat de kontramoer waar het aanstekerhuis mee vast zit in het dashboard, was los gelopen, EN HING OP DE AANSLUITINGEN....... die dus niet ge-isoleerd zijn.
Om dit te voorkomen heb ik er dus zelf wat krimpkous omheen gedaan ( zie foto ) simpele modifcatie, en voorkomen is beter dan genezen


Groet Lex.