rook2107
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: zo feb 22, 2015 14:06

KNIPPERLICHT/LICHT STUURSCHAKELAAR??

zo mei 31, 2015 15:52

Mijn Giulia is helaas niet door de APK gekomen :cry: . Dit mede door ik wat contact problemen heb bij de
knipperlicht/ licht stuurschakelaar. Ligt valt uit etc... Nu wil ik deze er uit halen om te kijken of er nog wat aan te repareren valt, voordat ik een nieuwe moet bestellen. Deze zijn nogal prijzig. Nu lukt het mij eigenlijk niet om deze los te halen. De bovenste bescherm plaat van het stuur zit in de weg.

Wie heeft er wat tips voor mij.!!!

Vast bedankt.

Rene Rook
Almere

Gebruikersavatar
Peter-F
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di nov 22, 2005 19:24
Locatie: Soest

Re: KNIPPERLICHT/LICHT STUURSCHAKELAAR??

di jun 02, 2015 15:17

Je kan je stuurschakelaar heel prima schoonmaken en weer goed werkend krijgen.
Gewoon de koperen geklonken busjes wegboren en dan kan je de schakelaar inwendig reinigen.
Als je klaar bent dan met boutjes M5 weer vastmaken.

Hoe je de kunstof kappen weghaalt weet ik bij een giulia niet. Bij een bertone zitten er schroefjes aan de onderkant.
GT 1300 Junior, 1969

Bertone1750
Newbie
Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: do aug 16, 2018 21:14

Re: KNIPPERLICHT/LICHT STUURSCHAKELAAR??

za mar 30, 2019 21:14

Je kan je stuurschakelaar heel prima schoonmaken en weer goed werkend krijgen.
Gewoon de koperen geklonken busjes wegboren en dan kan je de schakelaar inwendig reinigen.
Als je klaar bent dan met boutjes M5 weer vastmaken.

Hoe je de kunstof kappen weghaalt weet ik bij een giulia niet. Bij een bertone zitten er schroefjes aan de onderkant.
Hoi Peter,
Bedankt voor je advies!
Ik had dezelfde symptomen, en heb het kunnen repareren zoals je aangaf.
De boutjes waren M4, maar dat is een detail.
Ik heb de 'contactpuntjes' van de schakelaar gereinigd en nieuw vet erin gedaan, toen werkte de verlichting weer zoals t hoort.
Ik vond het wat veel werk om alle kabeltjes los te nemen, dus heb ik het werk in de auto gedaan. Wel de schakelaar uitgebouwd (accu even losgenomen voor de zekerheid).
Ik was in 3 uur klaar.
Erg fijn dat de achterlichten en de binnen verlichting het nu weer doet.

Terug naar “Algemene Technische vragen”