Pagina 1 van 1

Lekkende verstuiver

Geplaatst: zo nov 06, 2005 12:21
door Alfa33_1.7
Ik heb een probleem bij mijn Alfa 33 1.7.

Het probleem is dat 1 van de vier verstuivers benzine zweet en dit goed te ruiken is, ook in de kabine. Zijn deze verstuivers op een eenvoudige wijze uit te bouwen, zodat de afdichting of de gehele verstuiver te vervangen is?

m.v.g. Rogier

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: zo nov 06, 2005 14:31
door Alessandro
Ja!




Bij het terugplaatsen van deinjector in de injectorrail even een beetje siliconenolie op het rubber ringetje spuiten (let op: alleen daar!), anders krijg je 'm er echt niet in. :wink:

Oh ja, kijk eens met draaiende motor waar die precies lekt, niet dat straks alle moeite voor niets is, omdat de inj.rail lek is bijv. :idea: :wink:

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: zo nov 06, 2005 15:30
door @lfa@lgra
Idd: Een lekkende verstuiver ruik je niet in de auto. Wel is het vaak nodig om de slangklemmetjes van de retourleidingen even iets aan te draaien. Loop eerst alle leidingwerk/slangen maar eens na. :wink:

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: zo nov 06, 2005 20:24
door Alfa33_1.7
Hij zweet zeker weten benzine bij de verstuiver.

daar waar die gekoppeld wordt aan het slangen systeem.

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: zo nov 06, 2005 20:26
door Remco S
De injector zit met een klemmetje vast op de inspuit leiding/slang kijk even of het klemmetje nog goed is en/of het randje van de injector niet is afgebroken.

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: ma nov 07, 2005 01:02
door Alfa33_1.7
Er zit idd een klemmetje op. Het grappige is dat deze vestuiver nu ook heel schoon is geworden van het zweten van de benzine.

Ik zal eens kijken of er idd. iets te zien is aan dit klemmetje.

Maar hoe bouw je zo'n verstuiver er eventueel uit?

m.v.g. Rogier

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: ma nov 07, 2005 08:33
door Huib
De rail zit met een plaatje aan de inlaat geschroefd. Als je die twee M6 boutjes eruit draait en de klemmetjes van de verstuivers af haalt kun je de rail eraf trekken. Je hebt ook kans dat je dan de verstuivers meteen uit de kop trekt, dan kun je ze daarna van de rail afhalen.

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: za nov 12, 2005 21:47
door Alfa33_1.7
Maar hiervoor dien je dus ook direct de inlaat los te koppelen.

Het bevestigingsplaatje zit namelijk met dezelfde bout gekoppeld.

Re: RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: za nov 12, 2005 22:48
door Alessandro
Maar hiervoor dien je dus ook direct de inlaat los te koppelen.

Het bevestigingsplaatje zit namelijk met dezelfde bout gekoppeld.
Ach welnee joh! :o Dat je één moertje loshaalt wil nog niet zeggen dat je je inlaat eraf haalt. :wink:

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: za nov 12, 2005 22:54
door Alfa33_1.7
Oke dan gaat ik het morgen een oplossen, of meschine beter: kijken wat ik eventueel nodig heb.

m.v.g. Rogier

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: zo nov 13, 2005 13:43
door Alfa33_1.7
Het zijn geen 2 m8 boutjes... Het zijn twee draadeinden waarop met een moer de aansluitstrip van de verstuivers en de inlaat is gemonteerd. Het vervelende hierbij is dat de inlaat boven op de aansluitstrip voor de verstuivers is gemonteerd. Ik hoopte eigenlijk dat de aansluitstrip eventueel met een sleufgat uitgevoerd zou zijn, Maar er viel geen beweging in te krijgen.

Ik denk dat ik het maar even bij mijn vertrouwde Garage laat bekijken.

Hij lekt overigens niet op de aansluiting met de verstuiver, maar het koppelstukje van het koppelstuk (aansluitstrip) zelf lekt.

m.v.g. Rogier

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: zo nov 13, 2005 16:58
door Huib
Ik vraag me af of wij het over hetzelfde hebben. Wat is het bouwjaar van jouw 33? Wellicht zit het bij een motronic anders.

Bij een jetronic zijn het twee M6 boutjes en dan neem je zo de rail eraf, zonder dat de inlaat los hoeft.

RE: Lekkende verstuiver

Geplaatst: zo nov 13, 2005 19:32
door Alfa33_1.7
Hij is van het jaar 1992.

m.v.g. Rogier