Hoi allen, het volgende; al enige weken verdacht ik mn koppelingspedaal ervan dat ie dieper aangreep dan 'standaard'...
Hij had meer 'vrije slag' eerdat er daadwerkelijk vloeistof verplaatst werd.
Dus onder de kap gekeken bij de hoofdkoppelingscilinder; geen lekkage waarneembaar (ook niet binnen bij het pedaal overigens) .
Vanmiddag de auto even op de brug gehad en ook aan de bak geen lekkage, dit cilindertje heb ik er bij aanschaf ('99) nieuw opgezet toen ik m ombouwde van een 2.5 dubbelplaats naar een 2.0 koppeling. Daarna is er een jaar of 4 niet mee gereden tot vorig voorjaar.
Ook aan dit cilindertje geen lekkage zichtbaar, ook niet onder het stofhoesje.
Ik verlies ook geen vloeistof zover ik weet.
Maar toch is de 'vrije slag' variabel; als je tijdens het rijden met de punt van je schoen het pedaal indrukt (rustig) tot aan het 'vloeistofverplaatsmoment' en je doet dit met steeds op en neer gaande bewegingen , dan is de vrije slag die je maakt niet even groot........Het ene moment heb je pas halverwege het intrappen druk, soms al bovenin (zoals het hoort)
Iemand enig idee wat dit kan zijn, kan er ergens een soort inwendige lekkage zijn waardoor er vloeistof weglekt?
Zou dit graag ff oplossen deze week, moet er as weekend nogal een eind mee heen...
Alvast bedankt voor jullie raad ,adviezen etc, grtz, fRank