Pagina 1 van 1

V-snaar 75 vervangen

Geplaatst: za okt 29, 2005 15:47
door Maxtor
De riem voor de stuurbekrachtiging is al los... Die van de dynamo hoe krijg ik die het beste los? Hoe krijg ik de dynamo makkelijk verschoven?

Edit: 75 TS gaat het om

RE: V-snaar 75 vervangen

Geplaatst: za okt 29, 2005 16:14
door AlfettaOwner
De dynamo zit op 2 plaatsen bevestigd.
1 daarvan is de spanner.

Beide bouten een beetje losdraaien en zorgen dat de v-snaar van spanning afkomt.
Bij montage de v-snaar niet te strak spannen.
Ca. 1,5 cm induwen na spannen mot voldoende zijn, eventueel checken na 1500km !

RE: V-snaar 75 vervangen

Geplaatst: za okt 29, 2005 16:58
door Maxtor
Beide riemen zitten erop... Nu wil de auto alleen niet meer aanslaan. :(

Auto heeft heel even gelopen met beide riemen (niks geen gierende geluiden of dergelijke) en hield er toen mee op. En wil nu niet meer aanslaan, startmotor draait netjes rond. Heeft volgens mij niet met die nieuwe riemen te maken hebben maar met iets elektronisch. Ik hoor namelijk tijdens die startpogingen een relais heel snel tikken. En de km teller begint meteen te lopen na het opschakelen van contact. Het tikkende relais zit rechts onder de kap volgens mij... 2e relais van rechts.

RE: V-snaar 75 vervangen

Geplaatst: za okt 29, 2005 17:04
door Dottore M
Wordt er gevonkt en ingespoten ?

RE: V-snaar 75 vervangen

Geplaatst: za okt 29, 2005 17:37
door Maxtor
Alles functioneert weer een naar behoren. Het bleek dat de accupolen niet goed vast zaten op de accu :?

Ik dacht zelf dat Alfacontrol ofiets moeilijk aan het doen was dus dacht ik van trek de pool er even af. Dat ging me net iets te gemakkelijk, eenmaal erop lopen als een zonnetje. En de snaren piepen niet en doen goed hun werk. Staan nu een 1 cm met stevigeduimdruk vast. Wat gebeurd er eigenlijk als je snaren te strak staan? Merk je dat bijv aan de lagertje van de poelies?

De dynamo snaar stond echt op knappen, er waren tandjes uit afgebroken en op de achterkant was er een redelijke hiep uit.

RE: V-snaar 75 vervangen

Geplaatst: zo okt 30, 2005 02:53
door pepijn
als je snaren te strak staan kost je dat A: vermogen in tiendes/honderdste van peekaas B: idd de lagers van bv dynamo, waterpomp, cq vrijwel alles dat door de v-snaar aangedreven word.

stelregel die mij ooit eens is verteld, en sindsdien met suc6 toegepast. v-snaar nooit strakker zetten alsdat je deze tussen duim en wijsvinger met gemak maximaal kwartslag kunt draaien.