Tip: Co lektest doen, zoals al aangegeven!
Dan weet je in enkele seconden of je een lek naar een verbrandingskamer hebt. (en dus lekke koppakking, scheurtje in kop, of etc. ) Kan je vast wel even lenen van een 'bevriende' garagist.
Er naar toe rijden kan natuurlijk ook, maar ik vrees, dat je dat weer een slang kost en die ziet er niet goedkoop uit....
Aangezien er nu niet gesproken wordt over te hoge temp, vrees ik hier toch echt voor, i.p.v. kapotte waterpomp.
Óf compressie lek als gevolg van, een kapotte waterpomp..... (en dus beide defecten nu)
En nog wat: je trof een thermostaat aan zonder binnenwerk => was er dan ook die dunste slang afgedopt? (hoort dan wel)
Het komt voor, dat bij koelproblemen, een noodmodificatie wordt gedaan, zegge: thermostaat eruit en dunne slang dicht. Dan heb je iig volledige circulatie via je radiateur en dus maximale koeling. Althans, als de waterpomp nog wel pompt......
(een waterpomp met los schoepenrad wordt wel eens ten onrechte gediagnosticeerd, als zijnde een dichte thermostaat, met alle mogelijke gevolgen van dien)