Jens
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 27, 2014 16:30

Materiaal Campagnolo

ma jun 09, 2014 22:26

Ik heb volgende velgen nog liggen:

Afbeelding
Afbeelding

Mijn vraag is de volgende, zijn deze Campagnolo's van aluminium of magnesium? Zijn deze nog te redden?

Passen deze op een Bertone?

Alvast bedankt :)

Jens

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Materiaal Campagnolo

ma jun 09, 2014 22:58

Is 108 als ik mij niet vergis, ze zijn van magnesium.


Zijn ze nog te redden ?
Met beleid stralen en goed inspecteren op scheuren.

De mijne (4 * 98 ) heb ik gestraald en in de 2K epoxy gezet, daarna de putvorming aanpakking met plamuur, expoy erover en in de kleur met 2K blanke lak afwerking.
Ook hier op diverse plekken putvorming door corrosie.

Afbeelding

Afbeelding

Jens
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 27, 2014 16:30

RE: Materiaal Campagnolo

wo jun 11, 2014 09:13

Passen deze op een bertone? Zou dit wel zeker moeten zijn alvorens ik ze laat behandelen :-) (had deze erbij gekregen toen ik hem kocht).

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Materiaal Campagnolo

wo jun 11, 2014 13:16

Meet voor de zekerheid de steek ff op en check ook de ET waarde.

frankzagato
Junior Member
Junior Member
Berichten: 79
Lid geworden op: zo jan 07, 2007 23:15
Locatie: Waregem Belgie

RE: Materiaal Campagnolo

wo jun 11, 2014 15:20

Jens ze lijken erg op de velgen die onder mijn JZ zitten, volgens mij zijn het Montreal velgen en zullen ze passen onder een Bertone.
Afbeelding
SCARB 2926

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Materiaal Campagnolo

wo jun 11, 2014 15:29

Ze zijn er in een varieteit aan steek-patronen, breedtes en ET-waardes...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8220
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Materiaal Campagnolo

wo jun 11, 2014 15:54

Prachtig mooie velg toch, staat goed onder de zagato :D
Iemand nog en originele kleurcode ?

AR823
Full Member
Full Member
Berichten: 302
Lid geworden op: za aug 11, 2012 11:38
Locatie: Oostflakkee

RE: Materiaal Campagnolo

wo jun 11, 2014 21:23

Jens, ik zie op jouw velgen 5 en half j 14 staan. Ze zijn dus niet van een Montreal want die zijn 6 en half j 14.
Ze zijn ook niet van een Giulia, want die hebben dieper liggende en wat afgeronde spaken.
Ze zouden dus best van een Bertone of Berlina kunnen zijn.
De velgen op de JZ lijken erg op die van de Montreal.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

RE: Materiaal Campagnolo

do jun 12, 2014 09:17

ff proberen, dan weet je of het past.

DB
Full Member
Full Member
Berichten: 250
Lid geworden op: di apr 01, 2008 20:06

RE: Materiaal Campagnolo

do jun 12, 2014 23:30

Hier een interessant artikel over jouw wielen en de verschillen met Cromodora's die er erg op lijken: http://www.arocaqld.com/library_article ... tion_1.php

DB
Giulia GTJ 1300 (1970), Giulia Nuova Super 1600 (1975), Alfetta GTV6 (1983), Renault 5 TC (1988), Alfa 75 1.8 IE (1992) & Alfa GTV V6 3.0 24V (1999). Gehad: Alfa 75 TS & Alfa 166 2.5 V6 (1999)

Jens
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 27, 2014 16:30

RE: Materiaal Campagnolo

za jun 14, 2014 10:53

Ik heb zonet eens de steek gemeten en deze is 4 * 108. Voor de ET waarde heb ik het een en ander opgezocht maar geraak ik momenteel nog niet wijs aan uit.

DB
Full Member
Full Member
Berichten: 250
Lid geworden op: di apr 01, 2008 20:06

RE: Materiaal Campagnolo

za jun 14, 2014 14:09

De ET-waarde van Cromodora en Campagnolo Turbina velgen die Alfa leverde voor de 105 serie (met uitzondering van de Montreal) was volgens mij altijd 38 mm. Op mijn velgen staat dat op de rand van de velg aangegeven met de tekst: 'campanatura 38', maar bij jouw velgen is dat kennelijk niet het geval.

DB
Giulia GTJ 1300 (1970), Giulia Nuova Super 1600 (1975), Alfetta GTV6 (1983), Renault 5 TC (1988), Alfa 75 1.8 IE (1992) & Alfa GTV V6 3.0 24V (1999). Gehad: Alfa 75 TS & Alfa 166 2.5 V6 (1999)

Jens
Newbie
Newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo apr 27, 2014 16:30

Re: Materiaal Campagnolo

do okt 09, 2014 20:18

Nog een vraagje hierover, ik ben het een en het ander aan het opzoeken over magnesium velgen. Ik kom regelmatig tegen dat het afgeraden wordt om met oude magnesium velgen te rijden omwille van broosheid. Ik weet niet wat ervan waar is maar volgens mij bij normaal gebruik zou dit geen risico mogen vormen? Kan hier iemand uitsluitsel over geven?

Gebruikersavatar
nico mario
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 19:14
Locatie: 023

Re: Materiaal Campagnolo

do okt 09, 2014 20:56

Ik had de 4x98 spaakjesvelgen (millerighe) onder een Alfetta gtv, waren gestraald en gepoedercoat en ik heb op advies van de bandenzaak de moderne tubeless banden altijd met binnenband laten monteren, omdat de luchtdichtheid van de Campagnolo's twijfelachtig was. Ook al zou die combinatie officieel niet mogen. Een band die te zacht is kan van de velg lopen, als die velg poreus is of niet is ontworpen voor tubeless banden (of dat ook voor deze velgen geldt, weet ik niet, maar de velgranden hadden wel putjes door weggestraalde corrosie). In 10 jaar nooit problemen met de velgen/banden gehad.
75 T.Spark 1990 - Giulietta 2.0 1983

Gebruikersavatar
Performa
Guru
Guru
Berichten: 1194
Lid geworden op: di dec 18, 2007 01:11
Locatie: Antwerpen

Re: Materiaal Campagnolo

vr okt 10, 2014 17:48

Als de velgen dusdanig poreus is dat ze niet meer luchtdicht te krijgen is met wat lak aan de binnenkant ofzo zou ik ze helemaal niet gebruiken.

Een tubeless buitenband is zeer ruw aan de binnenkant(mogelijks ook een verdwaald ijzerdraadje) dat gaat schuren tegen de binnenband en zorgt voor onnodige warmteontwikkeling wat dan weer zorgt voor een drukverhoging. Ten strengste afgeraden door bandenfabrikanten...
->146<-->GTV6<-->75<->MiTo<-->159SW<-->'66 Giulia TI<-

Terug naar “Algemene Technische vragen”