Ik wilde de ATF in het stuurhuis en pomp wisselen en terwijl het systeem leegliep heb ik de motorruimte een beetje gefatsoeneerd. Daarna zat ik met het volgende probleem:
– de motor start alleen als ik flink gas bij geef, en loopt ook daarna niet stationair. Moet boven de 2500 rpm gehouden worden anders slaat ie af.
– motor loopt ogenschijnlijk erg rijk (rook), maar dat kan ook de benzine van vorige startpogingen geweest zijn
– motor krijgt vonk.
– voorheen liep het prima.
Waar ik aan zit te denken:
– misschien heb ik een stekkertje aangetikt bij het poetsen. Temp sensor (blauwe stekker) zit netjes op z'n plek.
– ik heb een aantal vacuumslangen nagelopen en vastgezet.
– hoofdverdachte: ik heb de stationairregelaar in het plenum (zie foto) eraf gehad en weer vastgezet. Zat voorheen los, daarom dat ik hem er even af wilde hebben om te kijken of er een gescheurd ringetje o.i.d. inzat. Zat niets in. Ik weet nu dat daar speling in hoort te zitten, maar ik heb het ook even met speling geprobeerd, ook niet goed. Wie kan me meer vertellen over de werking van dat ding?
In dit topic las ik er al over.