Gebruikersavatar
JBM
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 19, 2012 19:12
Locatie: Zuid-Limburg

Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

zo jun 01, 2014 11:39

Beste leden,


We zijn nu bezig aan het opbouwen van de GTV 2000. Ik heb even een kleine vraag omdat ik het niet zeker weet:
Er komen 2 leidingen vanuit de tank richting het motorcompartiment, waarvan 1 dus de retour. De DHLA 40F heeft volgens mij geen retour aansluiting, kan ik de retour gewoon afdoppen of denk ik nu te makkelijk?

Groet,

Joris

leuv
Member
Member
Berichten: 172
Lid geworden op: za okt 13, 2012 23:00
Locatie: Kudelstaart

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

zo jun 01, 2014 14:41

Carburateur versie heeft geen retour leiding.
Is van origine een Spica injectie versie uit USA ( je moet deze benzine pomp ook niet gebruiken ! )

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

zo jun 01, 2014 15:00

Carburateur versie heeft geen retour leiding.
Is van origine een Spica injectie versie uit USA ( je moet deze benzine pomp ook niet gebruiken ! )
+1
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

zo jun 01, 2014 16:18

+2
Als de originele spica pomp er nog onder hangt geeft die veel en veel te druk. (was spica niet iets van 12 bar inspuitdruk???)
Twee opties:
- voordeksel van een carbversie op de motor zetten originele mechanische pomp monteren.
- elektisch pompje specifiek voor carb's monteren. Heeft veel lagere druk. Geen retour nodig.

Gr
DJ

leuv
Member
Member
Berichten: 172
Lid geworden op: za okt 13, 2012 23:00
Locatie: Kudelstaart

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

zo jun 01, 2014 17:31

Ter aanvulling : druk moet tussen 0,25 en 0,3 bar zijn.

Drukregelaar zit origineel bovenop het benzine filterhuis.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

zo jun 01, 2014 18:15

Dellorto's en Webers in goede staat kunnen tot 0,5 bar aan.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

ma jun 02, 2014 13:02

Gewoon Spica weer terug plaatsen is technisch veel leuker én je kan dan ook nog de retourleiding gebruiken. 8)

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

ma jun 02, 2014 13:10

Gewoon Spica weer terug plaatsen is technisch veel leuker én je kan dan ook nog de retourleiding gebruiken. 8)


8)
Zal er door tijd gebrek wel niet van komen maar eigenlijk lijkt me ook wel een mooi technische uitdaging om een van onze 105 jes die origineel op spica liep weer op te bouwen als origineel. Spullen ervoor heb ik wel.
In principe is mechanische brandstof inspuiting een veel mooier systeem dan carb's.
Alleen ondertussen ook weer totaal achterhaald door de elektronica.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

ma jun 02, 2014 14:27

Spica pomp zou ik niet gebruiken,werkdruk is 0,6 bar dus iets teveel...

Spica is van origine een diesel pomp ..............dieselpomp op een alfa brrrrrrrr weg met die zooi :blue_lol:

Is een emissie oplossing, dhla F zijn een betere oplossing nl. non emissie.

Zoals gesuggereerd mitsuba oid monteren met een origineel fispa benzinefilter die regelt gelijk de druk voor je.

inlaatnokkenas vervangen voor een 10548 euro as heb je een zuinigere en tevens snellere motor.

Gebruikersavatar
JBM
Newbie
Newbie
Berichten: 17
Lid geworden op: do jul 19, 2012 19:12
Locatie: Zuid-Limburg

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

ma jun 02, 2014 15:27

Bedankt voor de reacties, het is duidelijk! afdoppen die handel :D

We hebben geen overige spica motordelen bij de auto, dus lekker gassen met de Dellorto's!

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

ma jun 02, 2014 15:38

Bedankt voor de reacties, het is duidelijk! afdoppen die handel :D

We hebben geen overige spica motordelen bij de auto, dus lekker gassen met de Dellorto's!
Vanaf 1975 zit een opvoerpomp in de tank dus dat eerst ff checken :wink:

Gebruikersavatar
esvida
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: za mar 19, 2005 23:36

RE: Retour leiding Bertone I.C.M DHLA40

ma jun 02, 2014 22:55

als je de drukregelaar van de spica die in de motorruimte staat[zo n dikke]laat staat kun je de carburateurs gewoon met de elec pomp in gebruik nemen,zonder regelaar,dan spuit ie de benzine door de carb heen ,probeer maar eens starten met de bogies eruit,heb je 4 fonteinen,heb het vroeger een keer uitgezocht met een alfetta met spica die meer stil stond dan reed,is het spicaspul toen afgehaald en carburateurs opgezet.
alfas in het verleden passen niet hieronder.

Terug naar “Algemene Technische vragen”