Pagina 1 van 2

In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: za mei 17, 2014 20:53
door yuri 75 V6
Op het onderdeelnummer 60720515 vind ik geen informatie. Heb het ding hier nieuw in een doos zitten, maar waar hoort het op thuis?

Afbeelding

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: za mei 17, 2014 21:02
door Alexander92
Zie je pb ;)

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: za mei 17, 2014 22:13
door Matteomeubel
Lijkt Giulietta 116 2e serie.

Indien onderhavig idd het geval is, zo heb ik interesse!!!!.

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: za mei 17, 2014 22:31
door AlfettaOwner
GTV 116 2000 en later ?

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: zo mei 18, 2014 00:01
door matramurena
Zal wel niet het juiste antwoord zijn, maar de schekelaars zien er exact hetzelfde uit als in een Matra Murena. De verdikking is wat langer, maar de indeling is identiek.

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: zo mei 18, 2014 00:18
door Richard75
Mijn 116 had exact dezelfde...stekkers lijken ook gelijk !

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: zo mei 18, 2014 08:23
door Gordon
In ieder geval Giulietta 116 tot plusminus halverwege '83. Wellicht ook gebruikt in Alfetta (GT)

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: zo mei 18, 2014 11:09
door AlfettaOwner
Alfetta GT heeft anders stengels.

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: zo mei 18, 2014 19:12
door yuri 75 V6
Heren, dank tot zo ver! Wellicht is dit setje stengels wat ik vanmorgen vond dan wel voor een Alfetta GTV? Lijkt er heel veel op, maar heeft andere stengels zonder symbooltjes er op:

Afbeelding

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: zo mei 18, 2014 23:02
door Performa
GTV6 ook

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: zo mei 18, 2014 23:12
door Matteomeubel
Nou heb ik even in de restjesdoos gekoekeloerd en denk idd dat het Giulietta 116 is, maar degene die ik hier heb heeft een ander stuk plastic 'in het midden'.

Gordon?? Help? Ik heb nog nooit een stuurkolom gedemonteerd.

Stekker bezetting klopt iig wel als een van die "onderste" tenminste een grote is met 8 pennen en 7 bezettingen.

EDIT:

De mijne is Jeager en die van jou Vitalonie??(kan ik moeilijk lezen). Weer iemand of de merken 'door elkaar' gebruikt kunnen worden??

Afbeelding

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: ma mei 19, 2014 10:39
door Gordon
Op de priegeldeeltjes na kun je bij mijn weten alle merken onderdelen onderling uitwisselen - binnen hetzelfde type dan hè? Enige uitzondering is de bobine en verdeler die van hetzelfde merk moeten zijn, maar dat zie je dan ook direct doordat de stekkertjes niet passen. Voor zover ik kan zien ontbreekt bij die van jou het mechaniek voor de automatische afslag van de richtingaanwijzer. Dat hoeft niet erg te zijn, maar als je dat wel wilt hebben is het handig als de oude van hetzelfde merk is zodat je het kan overbouwen.

Die satelliet unit zit er overigens gewoon bovenop geschroefd met twee boutjes. Voornaamste probleem daarbij is dat het stuur eraf moet en die krengen zitten vaak schurftig vast. Laatst hier nog mezelf uitgeleefd op een compleet uitgebouwde stuurkolom waar ik al een zelfgemaakte trekker op had verkloot. Met een halve bus kruipolie en een goed deel van een uur met een moker sprong het ding eindelijk los.

Tip: als je aan het stuur gaat trekken laat dan de borgmoer op het einde van de stuurpen zitten. Het is namelijk vrij slecht voor je gebit als het ding ineens meegeeft.

Re: RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: ma mei 19, 2014 11:51
door Matteomeubel
Op de priegeldeeltjes na kun je bij mijn weten alle merken onderdelen onderling uitwisselen - binnen hetzelfde type dan hè? Enige uitzondering is de bobine en verdeler die van hetzelfde merk moeten zijn, maar dat zie je dan ook direct doordat de stekkertjes niet passen. Voor zover ik kan zien ontbreekt bij die van jou het mechaniek voor de automatische afslag van de richtingaanwijzer. Dat hoeft niet erg te zijn, maar als je dat wel wilt hebben is het handig als de oude van hetzelfde merk is zodat je het kan overbouwen.

Die satelliet unit zit er overigens gewoon bovenop geschroefd met twee boutjes. Voornaamste probleem daarbij is dat het stuur eraf moet en die krengen zitten vaak schurftig vast. Laatst hier nog mezelf uitgeleefd op een compleet uitgebouwde stuurkolom waar ik al een zelfgemaakte trekker op had verkloot. Met een halve bus kruipolie en een goed deel van een uur met een moker sprong het ding eindelijk los.

Tip: als je aan het stuur gaat trekken laat dan de borgmoer op het einde van de stuurpen zitten. Het is namelijk vrij slecht voor je gebit als het ding ineens meegeeft.
Dank. Ik denk dat de 'automatische terugslag' er wel op zit, maar de draadjes aan de bovenkant zijn afgewerkt, buiten de eerste foto.
Daarom:

Afbeelding

RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: ma mei 19, 2014 13:12
door Gordon
Lastig te zeggen. Het zou kunnen dat het geïntegreerd zit bij de Jaeger en dat het werkt door aan dat witte nylon wieltje te draaien. Waarschijnlijk is die dan ook niet afhankelijk van de stand van het stuur waar je op begint en slaat af zodra je terug begint te draaien. Ik ken zelf alleen die Vitaloni unit zoals op de top van dit draadje getoond. Dat zilverkleurige pinnetje dat je vlak langs de schacht ziet zitten past in een gaatje dat in het sleepcontactspoor van je stuur zit en dan draait dus dat binnenste deel mee met je stuur. Bij deze unit kan het gebeuren dat je een kraak hoort op het moment dat je de richtingaanwijzer wilt aanzetten in een andere stuurstand dan recht vooruit, omdat de afslag hier op specifieke stuurstanden gebeurt.

Re: RE: In welke auto horen deze schakelaars thuis?

Geplaatst: ma mei 19, 2014 14:43
door Matteomeubel
Lastig te zeggen. Het zou kunnen dat het geïntegreerd zit bij de Jaeger en dat het werkt door aan dat witte nylon wieltje te draaien. Waarschijnlijk is die dan ook niet afhankelijk van de stand van het stuur waar je op begint en slaat af zodra je terug begint te draaien. Ik ken zelf alleen die Vitaloni unit zoals op de top van dit draadje getoond. Dat zilverkleurige pinnetje dat je vlak langs de schacht ziet zitten past in een gaatje dat in het sleepcontactspoor van je stuur zit en dan draait dus dat binnenste deel mee met je stuur. Bij deze unit kan het gebeuren dat je een kraak hoort op het moment dat je de richtingaanwijzer wilt aanzetten in een andere stuurstand dan recht vooruit, omdat de afslag hier op specifieke stuurstanden gebeurt.
De koelkast is voor Gordon (hoeveel heb je er al?). Die wieltjes zijn inderdaad voor de terugslag, lukt al door er met het vingertje aan te prullen.
De prullige draadjes horen er idd ok bij.

Mooi, weer een leerzaam draadje zo!

Yuri PB.