rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 867
Lid geworden op: ma mar 01, 2010 11:55
Locatie: Delden

RE: Alfa 155: ISO stekker radio geeft continue stroom

ma mei 05, 2014 12:00

Blijkbaar is dit weer een staaltje van italiaanse bouwkunde.

Ik heb nu 3 155'ers en bij alle is het anders. Voor zover ik kan zien/achterhalen is er niet mee geknoeid
maar hanteerde alfa dus verschillende schema's. De de ene heeft een geschakelde sigarettenaansteker
en de ander continue. De iso stekker heeft continue én geschakeld of maar één van beide......
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Gebruikersavatar
Rainier155
Guru
Guru
Berichten: 1636
Lid geworden op: ma jan 02, 2006 00:45
Locatie: Berkel Enschot

RE: Alfa 155: ISO stekker radio geeft continue stroom

ma mei 05, 2014 18:18

Kan best kloppen.
Tussen mijn 155 en die van mij pa was het ook verschilend.
Mijn radio blijft aan als contact uitstaat, en bij de ex 155 van pa juist niet.
Mijn 12v (sigaretten aansteker) gaat uit met contact, en bij die van mijn pa niet. :roll:
Voorlopig Alfaloos... maar meerdere modellen op het wenslijstje.
- Daily driver: Ford Focus Wagon MY2021 1.0L Ecoboost 155pk MHEV
- Anti Hipster Bakfiets: Suzuki Ignis MY2002 1.3L 83pk :)

Gebruikersavatar
don515jz
Full Member
Full Member
Berichten: 440
Lid geworden op: di jan 04, 2005 19:13

Re: RE: Alfa 155: ISO stekker radio geeft continue stroom

za mei 10, 2014 18:24

Na mijn binnenbrandje in de kabelboom heb ik hem weer origineel gemaakt en oa de constante + die ergens vanachter de zekeringenkast vandaan kwam laten vervallen. En ik heb nu een geschakelde + voor de radio zoal Alfa het bedoeld had.
Hoe? Als je de originele schema's bekijkt dan staat er geen geschakelde + voor de radio op als ik het me goed herinner (ik kende het schema ooit uit m'n hoofd).
Gewoon, met een donor kabelboom erbij draadje voor draadje de verdachte draden eruit gknipt en vervangen door de juiste uit de donor kabelboom. En net zolang door gaan tot op het punt komt dat alle gesmolten draden vervangen zijn.
Afbeelding

Maar nu ik alles weer gemonteerd heb vind ik het toch wel lastig dat ik het contact aan moet hebben om naar de radio te luisteren. Binnenkort toch meer een constante plus van de accu aftappen. :wink:

Terug naar “Algemene Technische vragen”