Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

veel te lange rempedaal-slag bij een 75

do apr 10, 2014 13:50

Vorig jaar mn 75TS, na enkele maanden stilstand, aangetroffen met amper nog remdruk. Vloeistoftankje leeg, geen lekkage's bij leidingen, slangen of klauwen. HRC verwijderd, vermiste olie in bekrachtiger teruggevonden, dader gelokaliseerd. HRC vervangen, systeem ontlucht, zowel manueel als met ontluchtgereedschap (type dat de lucht er uit zuigt). pedaaldruk goed, of toch zeker acceptabel. starten (dus met bekrachtiging) veel te diep pedaal (dik over de helft)
Komt geen halve bel lucht meer uit....
ontluchtingsvolgorde: rechts achter, buitenste nippel, binnenste nippel. Zelfde ritueel naar linksachter, rechtsvoor en linksvoor.
Echt niets meer uit te halen. Ken de verhalen van kont omhoog, maar nog niet geprobeerd. Lijkt me acceptabele uitleg, want iedereen doet het zo. Maar lijkt me toch sterk dat het zonder niet zou kunnen ? Hannden ze destijds bij de garage dan allemaal kapstokken om 75's aan te hangen tijdens het ontluchten ? :D
Er zijn geen blokken vervangen, dus met stellen achterremmen kan het ook niets te maken hebben, lijkt me ?
Hoorde ook al eens iets van nachtje laten staan met alle nippels open, ook nog niet geprobeerd....
Alle tips zijn welkom. Toch nog lucht ? Of is er iets anders aan de hand ?
Met niet-draaiende motor pomp je het pedaal hard in 2 tot 3 maal. EEns starten zit ie terug aan de vloer....
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

do apr 10, 2014 18:08

Zet m ff hier op de brug met zn kont in de lucht, 10 tegen 1 dat t dan weg is... :wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

do apr 10, 2014 21:28

Precies fRank! En het let best nauw/ kont moet echt heel hoog; net niet schuin genoeg is nog steeds een heel diep pedaal.

Als je de technische verklaringen gelezen of onthouden hebt Michel, dan had je dit echt zelf kunnen bedenken. ;)
Vooruit, omdat jij het bent, vat ik het even kort samen: de klauwen zitten scheef gemonteerd, met als gevolg, dat de ontl. nippels op een kwart van de cilinder boring zitten (zeg op 3 uur) en dus niet op z'n hoogste punt. Theoretisch gezien, zou de auto dus echt 45 graden schuin moeten staan!!

Gaat je op as steuntjes e.d. echt niet lukken. Been there, done that, etc. :oops:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

do apr 10, 2014 21:43

Toch blijft dat altijd een raadselachtig iets - mij lukt het eigenlijk altijd op assteuntjes. Toegegeven, de ene keer beter/minder slecht dan de andere keer, maar toch.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

do apr 10, 2014 21:47

Toch blijft dat altijd een raadselachtig iets - mij lukt het eigenlijk altijd op assteuntjes. Toegegeven, de ene keer beter/minder slecht dan de andere keer, maar toch.
Ik krijg wel vaker de indruk dat jij de uitzondering op de regel bent... :jumping:

:wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
jan1300
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2156
Lid geworden op: di mar 25, 2008 14:01

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

do apr 10, 2014 22:09

1,5 bar op het reservoir en nippels op de achterste tangen per kant tegelijk open !

Nooit geen problemen mee gehad.

gr Jan

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

do apr 10, 2014 22:34

Druk op het reservoir zetten vind ik bij een 75 een beetje een waagstuk, dat heb ik al eens vies mis zien gaan. Dan liever zo'n vacuüm-zuigtooltje.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1292
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: (Z-limburg), 158 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

vr apr 11, 2014 08:00

Druk op het reservoir zetten vind ik bij een 75 een beetje een waagstuk, dat heb ik al eens vies mis zien gaan. Dan liever zo'n vacuüm-zuigtooltje.

tyrap om het reservoir en hoofdcilinder en ja een mega zooi als het reservoir eruit schiet :oops:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Stan75
Full Member
Full Member
Berichten: 346
Lid geworden op: vr mar 20, 2009 14:55
Locatie: Katwijk a/d Rijn

Re: RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

vr apr 11, 2014 09:16

Druk op het reservoir zetten vind ik bij een 75 een beetje een waagstuk, dat heb ik al eens vies mis zien gaan. Dan liever zo'n vacuüm-zuigtooltje.

tyrap om het reservoir en hoofdcilinder en ja een mega zooi als het reservoir eruit schiet :oops:
Of je blaast je niveau sensor incl rubber eruit.... :?
Nu: Alfa Romeo 75 1.8 tb
Alfa Romeo 156 SW 2.0 TS Selespeed

gehad: Classic mini 1300
Alfa Romeo 146 1.6 boxer
Alfa Romeo 75 Indy 1.8
Fiat tipo 1.4
Renault 19 1.8

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

vr apr 11, 2014 10:33

Toch blijft dat altijd een raadselachtig iets - mij lukt het eigenlijk altijd op assteuntjes. Toegegeven, de ene keer beter/minder slecht dan de andere keer, maar toch.
Ik krijg wel vaker de indruk dat jij de uitzondering op de regel bent... :jumping:

:wink:

Grtz,fRank
Terwijl ik toch zo'n mainstream middle of the road burgermannetje ben :lol:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

vr apr 11, 2014 15:16

Toch blijft dat altijd een raadselachtig iets - mij lukt het eigenlijk altijd op assteuntjes. Toegegeven, de ene keer beter/minder slecht dan de andere keer, maar toch.
Ik krijg wel vaker de indruk dat jij de uitzondering op de regel bent... :jumping:

:wink:

Grtz,fRank
Terwijl ik toch zo'n mainstream middle of the road burgermannetje ben :lol:
:^o :lol:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

za apr 19, 2014 16:05

Ehm Michel, moest jij hier niet nog iets melden...? :twisted: :whistle:

:jumping:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8830
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

wo apr 23, 2014 16:09

:?:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

wo mei 21, 2014 15:25

Dat de heren GTVco en Frank gelijk hadden :P

Kont omhoog, 'un vrouwmens dr in om pedaal te bedienen (lukt overigens ook met man of holebi) en prima pedaaltje. Italiaanse troep 8)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: veel te lange rempedaal-slag bij een 75

wo mei 21, 2014 16:32

Ah inlogcode weer gevonden? :lol:

Grtz,fRank

Terug naar “Algemene Technische vragen”