Volgens mij is de korte 5 een 0,9 overbrenging en de lange 5 een 0,8 (versus praktisch 1 in de 4e versnelling)
En, zoals Berl8nista schreef, bijna GEEN ENKELE 105 heeft een korte 5. (alleen 1300 junior mits nog origineel.)
Volgens mij is de korte 5 een 0,9 overbrenging en de lange 5 een 0,8 (versus praktisch 1 in de 4e versnelling)
Sterker nog, alleen vroege 1300's die met 15" wielen uitgeleverd zijn hebben een 0,86 vijfde versnelling (eigenlijk vertraging) de rest allemaal 0,79.Volgens mij is de korte 5 een 0,9 overbrenging en de lange 5 een 0,8 (versus praktisch 1 in de 4e versnelling)
En, zoals Berl8nista schreef, bijna GEEN ENKELE 105 heeft een korte 5. (alleen 1300 junior mits nog origineel.)
Bekend t/m welk blok en bak nummer?Sterker nog, alleen vroege 1300's die met 15" wielen uitgeleverd zijn hebben een 0,86 vijfde versnelling (eigenlijk vertraging) de rest allemaal 0,79.Volgens mij is de korte 5 een 0,9 overbrenging en de lange 5 een 0,8 (versus praktisch 1 in de 4e versnelling)
En, zoals Berl8nista schreef, bijna GEEN ENKELE 105 heeft een korte 5. (alleen 1300 junior mits nog origineel.)
Ik vraag mij trouwens ook af of de ZF bak zo in de versnellingsbak tunnel van een 105je past? Daarnaast is de ZF bak erg zwaar en zijn onderdelen lastig te vinden.
Thom
Wat te denken van de Giulia 1300 TI (dus met enkele carburateur) en origineel uitgeleverd met 15" wielen? Die zijn allemaal geleverd met een korte 5 (om "op snelwegsnelheid" te compenseren voor het gebrek aan vermogen). Het is dus zeker niet voorbehouden aan de GT's.Volgens mij is de korte 5 een 0,9 overbrenging en de lange 5 een 0,8 (versus praktisch 1 in de 4e versnelling)
En, zoals Berl8nista schreef, bijna GEEN ENKELE 105 heeft een korte 5. (alleen 1300 junior mits nog origineel.)
Past NIET als je hem combineert met het koppelingshuis voor aan een Busso... maar eerlijk gezegd durf ik zo even niet te zeggen of dat nou puur aan het koppelingshuis ligt of ook aan de lengte, dikte etc van de bak zelf maar ik dacht vooral aan de diameter van het koppelingshuis dus moet je de transmissietunnel ter hoogte van het schutbord verbreden.Ik vraag mij trouwens ook af of de ZF bak zo in de versnellingsbak tunnel van een 105je past? Daarnaast is de ZF bak erg zwaar en zijn onderdelen lastig te vinden.
Bakken zijn niet (sequentieel) genummerd...Bekend t/m welk blok en bak nummer?
Ik heb een oud 1300 blok met hangend filter en versnellingsbak in mijn 1972 Giulia.
De ZF bak van een Sei heeft een erg ver naar achteren uitstekend schakelgedeelte dat zeker niet in de tunnel van een 105 past. koppelingshuis van een v6 Zf is niet extra lang oid. Bak is ook niet overdreven lomp breed of lang.Past NIET als je hem combineert met het koppelingshuis voor aan een Busso... maar eerlijk gezegd durf ik zo even niet te zeggen of dat nou puur aan het koppelingshuis ligt of ook aan de lengte, dikte etc van de bak zelf maar ik dacht vooral aan de diameter van het koppelingshuis dus moet je de transmissietunnel ter hoogte van het schutbord verbreden.Ik vraag mij trouwens ook af of de ZF bak zo in de versnellingsbak tunnel van een 105je past? Daarnaast is de ZF bak erg zwaar en zijn onderdelen lastig te vinden.