je komt met goede argumenten. volgens mij woon je best ver uit mijn buurt anders had jij misschien even kunnen kijken. dat verhaal met de planten spuit moetje dan gewoon over je bobine spuiten? en dan kijken of die hapert.
Yep, gewoon een hele fijne nevel, met draaiende motor.. je hoort dan bij doorslag dat de motor hapert, soms hoor je zelfs tikken, of zie je vonken... niet teveel spuiten, gewoon dat het net wat vochtig is.
En kijk nog eens die isolatiehulzen na, die aan de bobines zitten.. vonkdoorslag gebeurt hierbij vooral in het tapse gedeelte, op deze hoogte zit namelijk de elektr.aansluiting op de bougie.. De kabelboom die je laat zien is inderdaad degene die ik bedoel, waar de draadisolatie nogal eens van stuk gaat. Dat zie je vaak in krappe bochtjes waarin deze in het relief van het kleppendeksel ligt, mede omdat dit nogal warm word. Haal gewoon eerst eens voorzichtig dat tape van de kabelboom, te beginnen bij de stekkers op de bobines..
Loopt de motor ook beroerd, of stottert de motor alleen wat als je (onbelast) plotseling het gaspedaal ietwat intrapt (propjes gas geven...)? En wat Atte zegt, deze storing kán duiden op een probleem met de koppakking.. óf koolafzetting op met name uitlaatkleppen en zittingen zodat ze niet lekker sluiten, óf zelfs een ''verbrandde'' klep... maar ik zou eerst goed naar de ontsteking kijken, desnoods die hulzen verwisselen om te kijken of de storing op een andere cilinder komt..
En ja, ik woon niet echt in de buurt.. overigens moet ik ook diep in mijn geheugen graven hoor, ben tot 2004 als monteur werkzaam geweest voor Fiat/Alfa/Lancia-dealer, dus dat ligt alweer een tijdje achter me... Suc6 in ieder geval