do nov 30, 2017 21:49
Met een gebruikte cilinderkop zou je er een eind kunnen zijn als tenminste de lagers van je drijfstangen geen optater gehad hebben (dat hebben ze ongetwijfeld wel want je kleppen hebben de zuigers geraakt en die kracht werkt uiteraard door naar beneden en komt op je lagers uit die het zachtste materiaal zijn in deze lijn)
Los daar nog van moet je uiteraard mazzel hebben met een losse cilinderkop, hoe goed is ie? Wil je weer een betrouwbaar blok bouwen zul je m moeten laten nakijken, evt klepseals vervangen, kleppen inslijpen wellicht en vlakken. Komt een pakkingset bij, en ja dan die drijfstanglagers he...
Als je wilt weten hoe ze er aan toe zijn moet t oliecarter los en kun je er evt bij voor een inspectie. Maar als je eenmaal al zover bent kun je ook preventief nieuwe monteren, t meeste werk is dan al gedaan.
Als je alles echter bij elkaar optelt kom je best al een eindje, t wordt toch nog een duur geintje.
My point; is dat de moeite waard aan een 2002 147 selespeed? Verder is het niet echt een -excusez moi- beginnersklus die ff savonds liggend op straat gaat uitvoeren..
ik zou me eerst bezinnen of het al de moeite en geld waard is...Misschien is je verlies nemen een betere optie...Hoe lang lag de riem er al op trouwens?
Suc6, grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...