Pagina 1 van 1
identificatie cilinderkop
Geplaatst: vr nov 29, 2013 19:38
door HAAK28
Hoe kan ik achterhalen of de cilinderkop op mijn motor een 105-serie of een 116-serie kop is?
Re: identificatie cilinderkop
Geplaatst: vr nov 29, 2013 20:16
door Floor
Hoe kan ik achterhalen of de cilinderkop op mijn motor een 105-serie of een 116-serie kop is?
zet eens een foto neer.
RE: identificatie cilinderkop
Geplaatst: vr nov 29, 2013 21:46
door HAAK28
Van iets in het bijzonder? Blok zit in de auto namelijk.
RE: identificatie cilinderkop
Geplaatst: vr nov 29, 2013 22:09
door Dominic
type aanduiding op de kop, vooraan en achteraan.
Watertemp meter op de kop ipv in het inlaatspruitstuk.
nokkenaslagerkappen.
Maar waarom wil je dat weten ?
RE: identificatie cilinderkop
Geplaatst: vr nov 29, 2013 22:34
door HAAK28
Er zit idd een watertempsensor in de kop.
Wat zijn de overige kenmerken?
Fotograveren gaat niet lukken, maar met een spiegeltje bekijken wel.
Lagerkappen kan ik natuurlijk wel fotograferen, morgen.
Ik wil graag weten, wat voor nokkenas er zonder aanpassingen van de kop in gaat passen.
In eeen 116 kop schijnen hogere nokken te passen.
Dacht trouwens, dat er nu 105-serie nokkenassen in zaten, ga ik morgen ook ff checken.
Re: RE: identificatie cilinderkop
Geplaatst: vr nov 29, 2013 22:38
door Tonio
Watertemp meter op de kop ipv in het inlaatspruitstuk.
Dat zat ik ook net te bedenken. Is dit dan het verschil, zie plaatjes? Een 105 heeft achter de vierde cilinder een dichte stop (zie pijltje)
En een 116 heeft op die plek een sensor zitten:
(Ik weet niet of zo'n dichte stop en een sensor dezelfde schroefdraad hebben en dus uitgewisseld kunnen worden wanneer een ruilkop gemonteerd wordt, maar dat weten anderen vast wel.)
.
RE: identificatie cilinderkop
Geplaatst: vr nov 29, 2013 23:01
door Dominic
Tonio, exact.
André
In een 75 of motronickop kunnen zonder aanpassingen hoge lift nokkenassen gebruikt worden(Ligt er ook weer aan waar de lift en duratie ligt),maar een alfetta giulietta kop heeft geen aanpassingen in de boring van de nokvolger, dus daar ben je gelimiteerd qua lift.
Een nokkenas die niet zo ver gelift word maar wel een lange openingstijd heeft is geschikt voor standaard motoren
Standaard.118 mm kop en standaard zuigers: inlaat max11,5 mm lift 292 graden nokkenas, uitlaat 10548 nokkenas is een prima te gebruiken combi.
RE: identificatie cilinderkop
Geplaatst: za nov 30, 2013 11:43
door HAAK28
Laat de nokkenas, die ik op het oog heb nu net 11,6mm bij 292duratie zijn...Volgend alfaclassics zou dat nog moeten passen?
Waar doel je met 118mm op?
Re: RE: identificatie cilinderkop
Geplaatst: za nov 30, 2013 19:00
door Dominic
Laat de nokkenas, die ik op het oog heb nu net 11,6mm bij 292duratie zijn...Volgend alfaclassics zou dat nog moeten passen?
Waar doel je met 118mm op?
Passen moet je altijd
118 mm is de standaard hoogte van de kop.
RE: identificatie cilinderkop
Geplaatst: ma dec 09, 2013 17:39
door HAAK28
Vandaag het kleppendeksel er even afgepakt.
Er zitten heel brave nokkenasjes in: 105200320000
Volgens het boek van Kartlamakis, is dat een spica as.
Zou de kop dan ook Spica zijn?
Foto's van de lagerkappen:
