Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

wo sep 25, 2013 16:21

Ik wil dus mijn carbs aangepast hebben voor een 1.7 8v. Ik dacht dat de monteur dat al gedaan had.

Net hoor ik van mijn monteur dat de revisie set alleen pakkingen en wat ringetjes heeft, maar de sproeiers etc. moeten ook worden aangepast. Maar hij zei ook dat er twee sproeiers helemaal vastzaten en dat een andere gereviseerde set carbs misschien 't makkelijkst is....maar wel taffes duur, toch?

Waar kan ik een revisieset bemachtigen, of andere carbs? Wat is wijsheid?

de wagen is verder godv#$%^&*%@ helemaal klaar, ik zou graag nog ff een paar dagen erin rijden (ik had 'm eind juli bij de garage gebracht), want vanaf volgende week donderdag ben ik weer een half jaar in het buitenland aan het werk.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

wo sep 25, 2013 19:24

Begin eens met mede te delen welk type je nu hebt?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

wo sep 25, 2013 19:33

Begin eens met mede te delen welk type je nu hebt?
40mm Webers van een 33 1.3s '91 die erop zaten toen ik 'm kocht.

Ik heb een hele poos geleden op het forum ook gevonden wat de juiste afstellingen zijn, grootte sproeiers etc., en vervolgens een revisiekit gescoord bij AR Parts, maar dat zijn dus alleen pakkingen etc.

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

wo sep 25, 2013 21:08

Snap ik niet, revisieset heb ik eerder ook wel eens besteld zit alles bij voor een normale revisie.
Sproeiers zul je inderdaad zelf moeten scoren als ik mij niet vergis ook de mengbuizen maar dat weet ik niet zeker.
Ik zal moeten zoeken maar hier kun je het met de zoekfunctie volgens mij ook voldoende vinden over de maat sproeiers die je nodig bent.
Het is mogelijk inderdaad dat er sproeiers vastzitten, die onderin de mengbuizen willen wel eens vast oxideren aan het huis.( spreek uit ervaring)
Losweken met brunox turbo spray wil helpen zo niet dan op de freesbank uitfrezen.
Klinkt ingewikkeld maar valt mee.
Voor levering van sproeiers zou je bccp kunnenraadplegen.
Al met al valt het aanpassen wel mee.
Zeker goedkoper of je moet geluk hebben.

Succes
Grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
bert308
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2132
Lid geworden op: do dec 08, 2005 01:01
Locatie: Roermond
Contacteer: YouTube

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

wo sep 25, 2013 21:53

Dit zal de pagina zijn die je gezien hebt:
http://www.alfa-pages.co.uk/carbjet.php
Je hebt dus ook de grotere venturis nodig. Carburateurs origineel afkomstig van een 1700QV, Weber 40IDF of Dellorto 40DRLA, doen 250 euro minimaal tegenwoordig tenzij iemand je die gunt voor minder of je treft iemand die de prijzen niet kent.
'06 GS, Sud '76 Ti '82 QO, '81 Montecarlo, '80 308 '84 Guzzi LM, '82 Yamaha XT

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

wo sep 25, 2013 23:25

Toevallig net uitgezocht: hoofdsproeiers moeten naar 150 toe bij webers, 152 bij dellorto.
Progressiebuisjes zijn bij webers gelijk, bij dello's moet je andere scoren. En je moet idd andere venturi's: 32mm ipv 28.
Mocht je passende venturi's vinden, laat je het dan ff weten hoe en waar?

Bccp is overigens goed maar niet goedkoop. Setje venturi's kost 120 ex btw zo uit mn hoofd. Spproeiers heb ik bij biesheuvel weg.

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

wo sep 25, 2013 23:28

En zaag kent nog wel een verhaaltje over venturi's die geen leverancier kon bevestigen ;) was mij teveel een gok om daar centen evt in weg te gooien dus ik heb ze zelf aangepast.

Overigens maar net wat je wilt, ik ben nu wel een bak koppel kwijt door de 32's. En laat dat nou net zo lekker zijn bij een 1700 8v imo

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

do sep 26, 2013 10:09

iedereen hartelijk dank voor de nuttige info!

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

do sep 26, 2013 12:02

Als je iemand kent met een draaibank venturies gewoon zelf draaien.

Grt rogier.:driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

vr sep 27, 2013 16:04

OK....

revisie van de carburateurs is blijkbaar teveel gevraagd voor mijn garage. Ik krijg soms 't gevoel dat ik ze vraag een flux capacitor te bouwen voor mn 33.

Ik haal de wagen maandag op, en dan gelijk de stalling weer in. Graag zou ik daarna de carbs bij iemand brengen die ze reviseert en prepareert voor een 1.7 8v.

Heeft iemand een suggestie?

mille grazie

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

vr sep 27, 2013 18:34

Als de tijd aan jouw zijde staat kun je het prima zelf doen mits alles gangbaar is. Daar kom je soms halverwege pas achter, dan kun je m altijd alsnog wegbrengen ;)

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

Re: RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

vr sep 27, 2013 22:24

Als de tijd aan jouw zijde staat kun je het prima zelf doen mits alles gangbaar is. Daar kom je soms halverwege pas achter, dan kun je m altijd alsnog wegbrengen ;)
nou dat valt tegen want ik zit in het buitenland de komende maanden...... en ik ben ook niet de meest begiftigde persoon met gereedschap (wat ik ook niet echt heb).

Mocht iemand zich geroepen voelen alhier om mijn carbs onder handen te nemen, laat me svo weten, dan komen we er wel uit qua compensatie.

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 09:30

ik zou beginnen met een 1.7 set carbs, een carburateur is voor een bepaalde motor gemaakt (inhoud), dat verander je niet door het inwendige van de carburateur te veranderen, het gaat juist om de progressie boringen, bij normaal gebruik rijd je de meeste tijd op de progressie boringen, vandaar dat die nogal een invloed hebben op het gedrag van de carburateurs.

my 2 cents.


:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 09:30

ik zou beginnen met een 1.7 set carbs, een carburateur is voor een bepaalde motor gemaakt (inhoud), dat verander je niet door het inwendige van de carburateur te veranderen, het gaat juist om de progressie boringen, bij normaal gebruik rijd je de meeste tijd op de progressie boringen, vandaar dat die nogal een invloed hebben op het gedrag van de carburateurs.

my 2 cents.


:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Hans33sw
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2439
Lid geworden op: di aug 11, 2009 20:49

RE: 40mm Webers revisie van 1.3 naar 1.7 8v

za sep 28, 2013 09:53

Juist, en met de juiste kennis bij de juiste carbs een juiste opmerking.

Maw progressiebuisjes zijn gelijk ;) net zoals de rest bij webers. Bij dellorto zit er meer verschil tussen 1300 en 1700 carbs en ben je er dus niet zomaar.

Terug naar “Algemene Technische vragen”