Pagina 1 van 1

Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: zo sep 08, 2013 17:26
door alfa75turbo
In een klaverblaadje stond het onderwerp ophanging aanpassen voor de 75. Helaas heb ik deze niet; kan iemand dit kort uitleggen welke waarden e.d.?
Mag ook per pb of mail.

Thanks Charles

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: ma sep 09, 2013 19:22
door alfa75turbo
Niemand het klaverblaadje?

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: ma sep 09, 2013 20:43
door gtv-racer
Staat er ook niet een stukje op www.alfa75.info ?

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: ma sep 09, 2013 21:46
door yuri 75 V6
'Aanpassen' is zo'n breed begrip he ;) Welk doel heb je voor ogen? Dan kunnen we misschien wat gerichte suggesties geven!

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: ma sep 09, 2013 22:07
door alfa75turbo
Youri, volgens mij stond er in een klaverblaadje een heel stuk over de ophanging van de 75. Ik dacht laat ik het nou weer niet te moeilijk maken hier...
Ik wil de voorzijde verlagen, direct alles wat betreft camber etc. goed hebben voor sportief straatgebruik. Aangezien ik een groot deel toch los ga nemen wil ik gelijk alles goed doen.
Echter dacht ik dat dit allemaal beschreven stond in het kb vandaar de vraag.
Als je foto's of beschrijvingen hebt ben ik je dankbaar.

Gr Charles
































y :wink: :wink: :wink: :wink:

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: ma sep 09, 2013 23:35
door giuliettaevo
Castorkogels monteren van een 105, maximaal haalbare aan castor zetten ( die castorstang zo lang mogelijk maken zonder dat je bovenste draagarm de schokdemper gaat raken) en voor op straat max 2 a 3 graden camber aanhouden ivm slijtage van de banden. toe/uitspoor is meestal persoonlijk, ik had 0 in ieder geval.

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: di sep 10, 2013 00:09
door yuri 75 V6
^

Wat hij zei. niet te veel verlagen, want dan kom je in de knoei met je roll centre en dan wordt het stuurgedrag er niet beter op. 35 a 40mm omlaag vind ik zelf altijd een mooie verlaging. Door de geometrie van de ophanging krijg je dan automatisch wat negatief camber, als je de spacers bij de onderste draagarmen niet korter maakt. Dat negatieve camber komt dan heel aardig rond de 2 graden uit en dat is voor een straatauto prima. Daarna wel uitlijnen, want hij zal op (veel) uitspoor staan. Zelf heb ik de 75s altijd op een k*thaartje toespoor staan op straat, maar dat is een kwestie van waar je je prettig bij voelt.

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: di sep 10, 2013 13:46
door Alessandro
Zelf ervaren bij 2 à 2,5 graden camber en 1 graad toespoor: extra slijtage aan de buitenzijde van de banden. (dan gaan je banden er (nog) sneller aan, dan je denkt)
2 à 2,5 graden camber en 0,5 graad toespoor: (per kant dus) geeft een neutraal slijtagebeeld.

Verder niets aan bovenstaande postings toe te voegen. ;)

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: di sep 10, 2013 16:25
door Jan M
dit maar eens lezen, uit het register.

http://alfa75register.webklik.nl/page/wegligging1

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: wo sep 11, 2013 19:47
door alfa75turbo
Heren, bedankt!
Iemand nog die aan kan geven hoe en waar de ringen gemonteerd dienen te worden? Dit is het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is.
Wil hem inderdaad een cm 3-4 lager hebben voor.

Gr Charles

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: wo sep 11, 2013 19:53
door yuri 75 V6
Die ringen heb je niet nodig waarschijnlijk. Heb je ze wel nodig, dan moeten ze tussen de 'chassisbalk' en de afstandsbussen aan de kant van de onderste draagarm, zodat de draagarm wat naar buiten komt. Snappez-vous? Voor het eventuele montagegemak: slijp de ringen open, zodat je C-vormige schijven hebt ('Pacman') die je tussen de bus en het chassis om de bout kunt schuiven. Dan hoef je de onderste bouten niet volledig te verwijderen.

RE: Ophanging voor aanpassen Alfa 75

Geplaatst: wo sep 11, 2013 19:56
door alfa75turbo
Mille grazie Youri!