Mede-alfisti,
Mijn vader heeft sinds een half jaar een Spider type 4 in zijn bezit. En na de winterslaap ben ik met de Spider langs mijn Alfa monteur gegaan om er eens goed naar te kijken. Nu blijkt de versnellingsbak aan alle kanten iets te veel te lekken. Hij zegt dat de staat nu zo is, dat de bak jaarlijks kan worden bijgevuld en er dan mee doorgereden kan worden. Uiteraard is de betere optie om de bak open te halen, de pakkingen (en eventueel de lagers) te vervangen en hem dan weer netjes terug te hangen.
Helaas heeft mijn monteur weinig ervaring met Spiders-techniek en heb ik daar zelf ook geen adresjes voor. Als ik me niet vergis is het allemaal 105-serie techniek, dus misschien kunnen de 105-deskundigen hier mij meer vertellen.
- Wat kan er verwacht worden als de bak uit elkaar gaat (grote kans op andere dingen, zoals synchromesh oid)?
- Is er een goed adres om dit professioneel en betaalbaar te laten oplossen?
- Verdere tips/tricks? Misschien een goed adresje voor losse onderdelen, of is het er een goed adresje voor een betaalbare ruilbak?
Ik had zelf gevonden dat Sam van Lingen een ruilbak aanbied voor 750 euro. Ik heb nooit een bak hoeven wisselen, maar 750 euro lijkt mij veel geld om een bak te vervangen die perfect schakelt maar enkel lekt langs de pakkingen (en eventueel de lagers, moeilijk te zeggen).
Alvast bedankt!