inlaatkleppen stellen V6
Geplaatst: za okt 08, 2005 00:31
Ik ben vandaag ff bezig geweest met kleppen stellen van de GTV6. De uitlaatkleppen waren uiteraard geen enkel probleem en staan nu allemaal netjes afgesteld.
Alle 6 de inlaatkleppen hebben echter te weing speling, rond de 0,3 mm.
Ik heb het werkplaatshandboek dus weet in theorie hoe het moet, en heb bij Nord-blokjes al meerdere malen kleppen gesteld.
Ik heb echter 2 vragen:
-Kan ik de centrale moer op de nokkenaspoelie lossen en later weer vastzetten zonder de speciale tool (A.2.0361) of is hier een andere methode voor?
-Heb ik de speciale Alfa poelietrekker (A.3.0521) nodig om de poelie te kunnen lossen zonder de distributieriem te verstoren?
HF

Alle 6 de inlaatkleppen hebben echter te weing speling, rond de 0,3 mm.

Ik heb echter 2 vragen:
-Kan ik de centrale moer op de nokkenaspoelie lossen en later weer vastzetten zonder de speciale tool (A.2.0361) of is hier een andere methode voor?
-Heb ik de speciale Alfa poelietrekker (A.3.0521) nodig om de poelie te kunnen lossen zonder de distributieriem te verstoren?
HF