Gebruikersavatar
alfetta1800
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:42
Locatie: Terug van weg geweest...

revisie Dell'orto DHLA carbs: choke klep demonteren?

wo mar 06, 2013 21:50

Hallo iedereen,

Het verwijderen van de vlotters is ondertussen gelukt.

Het laatste i.v.m. demonteren voor revisie is het verwijderen van de choke-klep. Hoe precies.
Of hoeft die er helemaal niet uit?

Ik zie ook geen nieuwe dichting zitten in het revisie-setje die daarvoor zou kunnen dienen.

Als alle onderdelen los zijn, gaat alles in een ultrasoon badje, daarmee de vraag of de choke er beter uitgehaald wordt of niet.

Ik hoor het wel,

Met vriendelijke groet,
Peter.
Laatst gewijzigd door alfetta1800 op do mar 07, 2013 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6833
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: revisie Dellorto carbs: choke klep demonteren?

wo mar 06, 2013 22:23

Hoi Peter,

hoe je de choke klep moet demonteren kan ik je helaas niet vertellen. :oops:

Maar ik kan je wel de tip geven om je vragen gewoon in je andere topic door te blijven stellen. Je kunt gewoon er voor kiezen om de topictitel aan te passen en je nieuwe vraag er in te zetten. Op die manier blijven al je vragen bij elkaar en is het duidelijker en overzichtelijker. :wink:

Als je bij jouw andere topic bij het eerste bericht kijkt zie je een 'button' met "Wijzig" er op staan, rechts boven in de hoek. Daarmee kun je het originele bericht en ook de titel van het topic wijzigen.

Groeten Remco
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

rafael
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 18, 2006 22:51
Locatie: Waalre

RE: revisie Dellorto carbs: choke klep demonteren?

wo mar 06, 2013 23:37

Bij de revisie van mijn dhlas heb ik de choke gewoon laten zitten.
Volgens mij zijn er geen rubbers hiervoor in het revisie setje.

Gebruikersavatar
Peter-F
Member
Member
Berichten: 205
Lid geworden op: di nov 22, 2005 19:24
Locatie: Soest

RE: revisie Dellorto carbs: choke klep demonteren?

do mar 07, 2013 10:02

Je hebt het toch over de choke bovenop de carburateur? Dellorto DHLA?

Kwestie van het moertje losdraaien van de choke bediening (nr 35 ) chokebediening verwijderen. Vervolgens het busje met de 2 gleuven er uitdraaien (nr 38 ). Bedieningsasje (nr 36 ) verwijderen. En dan kan je de choke (nr. 18 ) er gewoon uithalen.
zie: http://www.dellorto.com/images/parts/dhladiag.pdf
Je wilt tenslotte na het reinigen alle draaiende/bewegende onderdelen met een KLEIN beetje vet monteren.

Zelf heb ik van te voren goede explosie tekeningen opgezocht, het boek "Dellorto & Weber Power tuning guide" gekocht en tijdens het demonteren van elke stap foto's gemaakt.
GT 1300 Junior, 1969

Gebruikersavatar
alfetta1800
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:42
Locatie: Terug van weg geweest...

Re: RE: revisie Dellorto carbs: choke klep demonteren?

do mar 07, 2013 13:33

Je hebt het toch over de choke bovenop de carburateur? Dellorto DHLA?

Kwestie van het moertje losdraaien van de choke bediening (nr 35 ) chokebediening verwijderen. Vervolgens het busje met de 2 gleuven er uitdraaien (nr 38 ). Bedieningsasje (nr 36 ) verwijderen. En dan kan je de choke (nr. 18 ) er gewoon uithalen.
zie: http://www.dellorto.com/images/parts/dhladiag.pdf
Je wilt tenslotte na het reinigen alle draaiende/bewegende onderdelen met een KLEIN beetje vet monteren.

Zelf heb ik van te voren goede explosie tekeningen opgezocht, het boek "Dellorto & Weber Power tuning guide" gekocht en tijdens het demonteren van elke stap foto's gemaakt.
Juist, DHLA 40H om precies te zijn.

De bediening met veertje is er idd al af. Dus nu nog het busje (met de 2 gleufjes) er proberen uit te krijgen.

Vet? Maar welk vet precies? En uiteraard geen klodder :D

Bedankt voor de link met de exploded view! Heb even op de site gekeken, maar vind die link niet terug (zou ook nog het lijstje willen met de beschrijving van elk onderdeel nr op die exploded view...

Vriendelijke groet,
Peter.
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

Gebruikersavatar
alfetta1800
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:42
Locatie: Terug van weg geweest...

Re: RE: revisie Dellorto carbs: choke klep demonteren?

do mar 07, 2013 13:37

Hoi Peter,

hoe je de choke klep moet demonteren kan ik je helaas niet vertellen. :oops:

Maar ik kan je wel de tip geven om je vragen gewoon in je andere topic door te blijven stellen. Je kunt gewoon er voor kiezen om de topictitel aan te passen en je nieuwe vraag er in te zetten. Op die manier blijven al je vragen bij elkaar en is het duidelijker en overzichtelijker. :wink:

Als je bij jouw andere topic bij het eerste bericht kijkt zie je een 'button' met "Wijzig" er op staan, rechts boven in de hoek. Daarmee kun je het originele bericht en ook de titel van het topic wijzigen.

Groeten Remco
Remco,

het was idd de bedoeling om hetzelfde topic aan te houden en gewoon de titel aan te passen. Dat had ik geprobeerd, maar lukte niet (ik had niet in mijn eerste post "wijzig" geselecteerd maar de 2de of 3de; wellicht lukte het daarom niet -> ?).

Groeten,
Peter.
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

Re: RE: revisie Dellorto carbs: choke klep demonteren?

do mar 07, 2013 17:07

het was idd de bedoeling om hetzelfde topic aan te houden en gewoon de titel aan te passen. Dat had ik geprobeerd, maar lukte niet (ik had niet in mijn eerste post "wijzig" geselecteerd maar de 2de of 3de; wellicht lukte het daarom niet -> ?).
Inderdaad, titel kun je alleen in de eerste post aanpassen.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”