Pagina 1 van 1
Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: zo feb 24, 2013 17:24
door Onno Alblas
Heren en dames,
Sinds gisteren krijg ik de auto moeilijk tot niet in zijn versnelling gezet.
Tegendruk van het koppelingspedaal voelt goed (of normaal).
Als de motor uit staat kan ik wel door de versnellingen heel schakelen.
Als de motor loopt moet ik met veel kracht hem in de versnelling zetten.
Vooral bij achteruit hoor je eerst dat hij staat te tandenpoetsen voordat hij (met nog meer kracht) in zijn achteruit schiet.
Afgelopen jaar bij H&S geweest en tijdens de motor wissel is de koppeling ook bekeken en die was zo goed als nieuw.
Waar zit het euvel denken jullie en wat zijn de juiste stappen om te ondernemen?
Onno.
RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: zo feb 24, 2013 17:54
door jan1300
Kapot druklager of lucht in het hydraulische bediening systeem!
gr Jan
RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: zo feb 24, 2013 20:27
door high fidelitaly
welk type 156?
koppelingspomp op versnellingsbak of in versnellingsbak (kan oorzaak zijn)
trekgroep of drukgroep?
ik verdenk drukgroep of druklager, maar kan dus evengoed pomp zijn
RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: zo feb 24, 2013 21:25
door Onno Alblas
1.8 uit 1999
Re: RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: zo feb 24, 2013 22:22
door jan1300
welk type 156?
koppelingspomp op versnellingsbak of in versnellingsbak (kan oorzaak zijn)
trekgroep of drukgroep?
ik verdenk drukgroep of druklager, maar kan dus evengoed pomp zijn
Wat bedoel je met een koppelingspomp?
Bedoel je de gevercilinder?
Die zit achter je pedaal.
De nemercilinder zit in het druklager.
Onno moet je vloeistof bijvullen?
Ligt er vloeistof onder?
gr Jan
Re: RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: ma feb 25, 2013 09:45
door high fidelitaly
welk type 156?
koppelingspomp op versnellingsbak of in versnellingsbak (kan oorzaak zijn)
trekgroep of drukgroep?
ik verdenk drukgroep of druklager, maar kan dus evengoed pomp zijn
Wat bedoel je met een koppelingspomp?
Bedoel je de gevercilinder?
Die zit achter je pedaal.
De nemercilinder zit in het druklager.
Onno moet je vloeistof bijvullen?
Ligt er vloeistof onder?
gr Jan
bedoel de nemercilinder en deze zit niet bij alle 156's in het druklager.
maar bij de 1.8 wel. dus zoals je zegt, als er vloeistof moet bijgevuld worden, lekke druklager. anders zal het wel drukgroep zijn.
snap eigenlijk niet goed als bak eraf is geweest deze niet preventief is vervangen als dat nog nooit is gebeurd
RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: di feb 26, 2013 10:47
door Onno Alblas
Geen vloeistof onder de auto en het peil is ook nog dik in orde.
Koppeling is bekeken toen het onderblok eraf was. Die zag er nog als nieuw uit.
Maar ik weet niet of al die onderdelen dan ook zichtbaar zijn waar jullie het over hebben.
RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: di feb 26, 2013 11:35
door high fidelitaly
koppelingspomp kan ook inwendig lekken.
maar als je zegt dat druk op pedaal normaal voelt, verdenk ik de drukgroep (alhoewel dat het pedaal dan ook niet normaal aanvoelt, gaat zwaar of hoort gekraak)
er is ook geen lawaai bij draaiende motor?
RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: di feb 26, 2013 14:58
door bertonejaap
Probeer je koppeling eens te ontluchten, het kan zijn dat er lucht in zit.
RE: Koppeling Problemen Alfa 156
Geplaatst: di feb 26, 2013 15:45
door BugAlfa
kijk/voel eens op de vloer bij je koppelingspedaal ...
1maal voorgehad bij de racer dat daar een plas lekte : bij de racer zit natuurlijk wel geen vloerbekleding waaronder de vloeistof kan zitten .
