Zoals de titel al aangeeft zoek ik dus de nummers van 1.7 QV en IE nokkenassen.
Ik heb namelijk het idee dat er in mijn 1.7 QV (carbs) blok een QV en een IE nokkenas zit en wil als ik het blok los ga halen wel weten wat de goede nummers zijn.
ik kan u uit ervaring vertellen dat nokkenassen met een lift van 11.2 en veel klep overlap te wild zijn voor op straat.De "Trofeo koppen" die ik heb zijn met vlakke verbrandings kamer dus voor motoren tot 1500cc. De 1700 8v heeft namelijk de zelfde drijfstanglengte als de 1.5 met kleinere slag en omdat de zuiger dan hoger komt hebben ze een verbrandingskamer in de kop gemaakt, tenminste ik denk dat het daarom is. In elk geval geeft een 1700 kop op een 1500 een te lage compressie, en andersom een te hoge. De koppen die ik heb hebben wel een stuk grotere kleppen als de 1700 maar ik moet dus een krukas van de 1.5 gebruiken anders wordt de compressie te hoog, dan heb ik een 1600. Maar dat lijkt me leuk om eens te proberen, iets minder trekkracht maar wel verder in de toeren door kunnen trekken. Als de nokkenassen te wild blijken voor straat gebruik moet ik denk ik ook aan de C&B maar een set kost 500 euro of zoiets.
Overigens loopt de 1700 carb prima op IE nokkenassen maar het lekkere bij hoge toeren is dan weg.
aha dat zal het zijn, ik heb alleen een basis afstelling gedaan, verder nog niks......op een carbs blok moet dat best meevallen... Afstelling is het magische woord in dit geval. heb meerdere auto's meegemaakt met hele wilde nokkenassen waarmee prima te rijden viel in lage toeren, maar deze waren dan wel door een pro afgesteld. Een slecht afgestelde motor met dubbele carbs kan zelfs met de originele nokkenassen flink bokken.