Pagina 1 van 1

Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: di okt 30, 2012 20:07
door Hylke
http://link.marktplaats.nl/1002105835

Kennelijk kun je voor niet al te veel geld je brandstof "aanvullen" met gas wat uit waterstof gegenereerd wordt?
Gelukkig heb ik meer verstand van andere zaken, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre dit gaat werken en waarom?

Re: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: di okt 30, 2012 20:18
door Dottore M
http://link.marktplaats.nl/1002105835

Kennelijk kun je voor niet al te veel geld je brandstof "aanvullen" met gas wat uit waterstof gegenereerd wordt?
Gelukkig heb ik meer verstand van andere zaken, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre dit gaat werken en waarom?
De energie die je erin stopt om waterstofgas te maken (als ie dat al doet) komt uít de stroomvoorziening van je auto. Een perpetuum mobile opnieuw uitgevonden.

Daarnaast weet ik niet of je blij moet zijn met het mengsel van zuurstof- en waterstofgas in je inlaattraject.

RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: di okt 30, 2012 20:45
door Hylke
Is dit vergelijkbaar met de WMI-AquaMist setjes, of werkt dat op een ander principe?

RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: di okt 30, 2012 20:48
door yuri 75 V6
Google maar eens op HHO-generator. Dit spul is al jaren in zwang on the internetz. Zoals altijd: als het zo simpel was en echt werkte, zou het dan al niet op iedere Polo BlueMotion zitten?

RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: di okt 30, 2012 20:50
door Hylke
Yuri, moet ik je nu weer vertellen over hoe oliemaatschappijen en autofabrikanten samenzweren om ons aan de benzine en diesel te houden?

:lol:

RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: wo okt 31, 2012 08:49
door Tazio Novante
Inmiddels heb ik bij vrachtwagens wel alle uitvindingen voorbij zien komen. 2 jaar geleden ook met een HHO (is trouwens heel iets anders dan hydrogen, ofwel waterstof) generator getest. Eigenlijk maak je gewoon knalgas wat als voordeel heeft dat het een verbranding kan versnellen. Dus met zo'n antieke WB vrije stinkdiesel is er wel een besparing mee te behalen omdat je met bijmenging de verbranding wat efficienter zou kunnen laten verlopen en daarme met dezelfde hoeveelheid diesel een iets hoger rendement behaald. Bij de testen die wij gedaan hebben op euro 3 & 4 Scania vrachtwagens maakte het qua verbruik niets uit. Moderne motoren zijn wqat dat betreft al redelijk efficient en HHO voegt qua energie gewoon te weinig toe.

RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: wo okt 31, 2012 09:45
door Stef33
Voor de energieinhoud hoef je het inderdaad niet te doen. De energieinhoud van 1 kg knalgas is ongeveer 1/3 van die van een kilo diesel. Uit 1 liter water maak je ongeveer 1 kg knalgas. Met een liter water doe je volgens de advertentie 800 - 1200km. Dus zou je qua energie ca. 1/3 kg (~= 0.4 liter) diesel besparen op 1000 km. En dan is de energie die nodig is om het knalgas te maken nog niet meegerekend (en die is een stuk hoger dan wat het gaat opleveren).

Hier heeft iemand er eens wat aan gerekend: http://www.wetenschapsforum.nl/index.ph ... el-en-hho/

Daarnaast vraag ik me af hoe lang die platen mee gaan, RVS vreet ook gewoon weg bij elektrolyse. Ik heb wel eens testjes in zout water gedaan met verschillende materialen, en daar maakte het niet veel uit of ik RVS of gewoon staal of koper gebruikte. Misschien dat het nog iets anders ligt bij een ander elektrolyt dan zout.

RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: wo okt 31, 2012 10:58
door Engine
Het blijft me verwonderen hoeveel van dit soort oplichters er vrij rond lopen. Dat er mensen zijn die iets denken uit te vinden of denken hoe iets werkt is prima (en soms goed om al lachend van je stoel af te donderen). Uit honderden domme uitvindingen komt er soms wel iets dat achteraf niet zo dom was. Maar om iets gegarandeerd 25% zuiniger op de markt te zetten wat je met 5 minuten nadenken al kan afschrijven...

Re: RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: wo okt 31, 2012 16:40
door yuri 75 V6
5 minuten nadenken
Dat is voor een groot deel van het publiek rijkelijk aan de lange kant...

RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: wo okt 31, 2012 18:41
door Hylke
Tsja, niet iedereen is zo ingelezen in autotechniek om het in 5 minuten zelf af te kunnen serveren als onzin, Engine.

Re: RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: wo okt 31, 2012 19:04
door Matteomeubel
Tsja, niet iedereen is zo ingelezen in auto techniek om het in 5 minuten zelf af te kunnen serveren als onzin, Engine.
Deze techniek wordt idd ook gebruikt door de zorg-verzekeraars 8)

RE: Waterstofcel aftermarket inbouw?

Geplaatst: do nov 01, 2012 10:50
door Ruben
De adverteerder begrijpt zelf niet eens hoe de techniek werkt:
Door toevoeging van Kalcium (*electrolite ) in het water word er gas ontrokken door
verhitting in de generator

(het is electrolyse ipv van verhitting)