Pagina 1 van 3
webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troep...
Geplaatst: vr sep 28, 2012 18:46
door jorritkooistra
ik snap er geen zak meer van....
mijn 33 loopt eindelijk op carbs met compressor, maar alleen stationair en op de choke.
voor de rest eigenlijk niets.
zo nu en dan reageert die op gas en toert ook daadwerkelijk langzaam op.
de andere keer is het direct gebeurt en valt die uit.
wanneer ik er remreiniger inspuit gaat die alleen maar mooier lopen maar als ik gas geeft stroomt de benzine met bakken uit de carb.
kan iemand mij misschien uitleggen wat ik fout doe en waarom mijn 33 nu alleen een grotere irritatiefactor wordt...???
hoofdsproeiers zijn 190 en volgens werkplaatshandboek moet 180 of 190 genoeg zijn.
het is een weber 40 DCOE carb.
RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: vr sep 28, 2012 18:58
door HAAK28
- vlotterniveau fout?
- accelearatiesproeiers verstopt?
Re: RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere
Geplaatst: vr sep 28, 2012 19:19
door jorritkooistra
- vlotterniveau fout?
- accelearatiesproeiers verstopt?
beide gecontroleerd en vlotterniveau aangepast naar iets hoger.
maar dat helpt niet.
acceleratiesproeiers komen bekers benzine uit dus die staan veel te ver open, maar stationair krijgt die te weinig....
RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: vr sep 28, 2012 19:56
door juultje
Weet je zeker dat je een dcoe hebt ? Volgens mij zijn die er alleen maar voor horizontale plaatsing zoals bij een nord
RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: vr sep 28, 2012 20:07
door Hylke
In verband met de compressor heeft Jorrit hem ook horizontaal geplaatst.
RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: vr sep 28, 2012 20:49
door Jan M
Domme vraag,
Maar heb je de compressor voor of achter de carbs gezet,
a: compressor -> carbs -> motor
of
b: carb -> compressor -> motor
Als je de compressor voor de carbs zet zonder drukaansluiting op de carbs, blaast de compressor door de overdruk de benzine uit de carbs, i.p.v. dat de motor de benzine naar binnen zuigt.
Re: RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere
Geplaatst: vr sep 28, 2012 22:40
door alfaqv75
Domme vraag,
Maar heb je de compressor voor of achter de carbs gezet,
a: compressor -> carbs -> motor
of
b: carb -> compressor -> motor
Als je de compressor voor de carbs zet zonder drukaansluiting op de carbs, blaast de compressor door de overdruk de benzine uit de carbs, i.p.v. dat de motor de benzine naar binnen zuigt.
optie B heeft Jorrik
RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: vr sep 28, 2012 22:46
door jorritkooistra
ja eerst de carb dan de compressor en dan de motor.
en inderdaad, de carb ligt. anders paste het nooit, maar wat blijkt nu ook niet.
maar dat is van latere zorg.
eerst moet ze maar eens fatsoenlijk lopen, daarna maak ik wel een motorkap pas.....
dus wie ow wie heeft er nog advies...??
Re: RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere
Geplaatst: vr sep 28, 2012 22:49
door bert308
Domme vraag,
Maar heb je de compressor voor of achter de carbs gezet,
a: compressor -> carbs -> motor
of
b: carb -> compressor -> motor
Als je de compressor voor de carbs zet zonder drukaansluiting op de carbs, blaast de compressor door de overdruk de benzine uit de carbs, i.p.v. dat de motor de benzine naar binnen zuigt.
optie B heeft Jorrik
Dat is ook het meest logisch en gebruikelijk.
Loopt de motor wel goed zonder compressor, dus compressor bypassed of free wheelen, zo niet dan zou ik daar beginnen met het gebruikelijke controleren van dingen.
RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: vr sep 28, 2012 22:50
door brolli21
Kijk eens hier:
http://www.sportklassiek.nl/phpbb3/view ... &start=270
Is een goede vriend van me,en het halve verhaal van de compressor staat er niet eens in,maar ik kan je vertellen,hij is er bijna een jaar mee zoet geweest...
Voor wat meer info even het hele topic lezen

RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: vr sep 28, 2012 22:57
door bert308
Ik las ook net het zwakke vonk topic van je Jorrit, is dat inmiddels opgelost want wat je beschrijft in je eerste post hier had ik ook ooit in mijn ´70 Spider met contactpuntjes toen de condensator stuk was, ik kon er amper mee thuiskomen.
Ik had toen ook je gezocht topic gezien voor een verdeler met puntjes en had nog gezocht maar had er geen, ik dacht toen dat de reden was dat je er een zocht om er een of andere electronische module mee aan te sturen

Re: RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere
Geplaatst: vr sep 28, 2012 23:02
door jorritkooistra
Ik las ook net het zwakke vonk topic van je Jorrit, is dat inmiddels opgelost want wat je beschrijft in je eerste post hier had ik ook ooit in mijn ´70 Spider met contactpuntjes toen de condensator stuk was, ik kon er amper mee thuiskomen.
Ik had toen ook je gezocht topic gezien voor een verdeler met puntjes en had nog gezocht maar had er geen, ik dacht toen dat de reden was dat je er een zocht om er een of andere electronische module mee aan te sturen

ik heb een wat zwaardere bobine eraan gehangen en hij startte er wel op en loopt er ook op alleen het mengsel is nog veel te arm.....
alles zit er nieuw op dus de condensator kan niet stuk zijn.
maar ik zit eerst met de mengsel samenstelling dat moet eerst maar eens goed zijn.
Re: RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere
Geplaatst: vr sep 28, 2012 23:08
door jorritkooistra
Kijk eens hier:
http://www.sportklassiek.nl/phpbb3/view ... &start=270
Is een goede vriend van me,en het halve verhaal van de compressor staat er niet eens in,maar ik kan je vertellen,hij is er bijna een jaar mee zoet geweest...
Voor wat meer info even het hele topic lezen

ik heb mijn eerste fout al ontdekt. mijn carb staat ook voorover en alle benzine zeikt er daarom ook uit....
dus dat moet eerst anders.
de motorkap moet toch al aangepast worden.
RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: vr sep 28, 2012 23:12
door bert308
Als je mengsel niet goed verbrand (door een slechte ontsteking) blijft er veel zuurstof achter in de uitlaatgassen en dan geeft een meter ook een arm mengsel aan...maar nu stop ik en laat het over aan de experts want het zou zo maar kunnen dat ik dingen zeg die niet kloppen.
RE: webers hoofdsproeiers, acceratiesproeiers en andere troe
Geplaatst: za sep 29, 2012 09:53
door Zaagauto
Carb wel verend opgehangen? Een compressor geeft nogal wat vibratie dat hele vreemde dingen met de vloeistofniveau's binnen je carb doet waardoor alle logica over boord gaat.
Als je stationair al een probleem hebt, hoef je nog niks aan je hoofdsproeier te doen (later ws wel) dus eerst de oorzaak opsporen waarom ie niet eens stationair wil lopen.
Het kan maar zo zijn dat je ook venturi's en hulp-venturi's moet gaan wisselen.