di aug 07, 2012 10:34
bij een achterportierraammechanisme is 9 van de 10 keer het mechanisme overleden
er zit een dopje achter de deuropener binnen, die eruitwippen
er zit een rubbermatje onderin de greep, die eruithalen
dan kun je bij de boutjes, inbus 5
dan het bakje met de raamschakelaar eruit en dan kun je bij de overige 1 of 2 boutjes, ook inbus 5
dan nog 2 of 3 parkertjes aan de onderzijde van het deurpaneel
met een kunststof wigje aan de onderzijde het paneel loswippen en uit de klemmen trekken, deuropener schuin naar achter uit het paneel duwen en het stekkertje van de tweeter losmaken en de bekleding heb je los in je hand
schakelaar weer aan het stekkertje knopen en kijken of je het raam iets kunt laten zakken zodat het torx40 schroefje waarmee het raam aan het mechanisme zit, thv het gat in de alu binnenplaat zit.
waarschijnlijk lukt dat niet, dus met de 3 torx25 schroefjes de motor losmaken van het mechanisme en met de hand het raam laten zakken en losschroeven, ruit omhoog en vastplakken met tape aan het portier
dan de stekker in de stijl losmaken en de boel terugduwen in het portier
dan het slot losschroeven, 3 torx40 schroeven
dan de alu binnenplaat losschroeven, stuk of 8 m6 boutjes en het paneel uit het portier manouvreren, raammechanisme vervangen, kost niet zoveel omdat het zonder motor te koop is, en alles weer terugbouwen
succes ermee