Pagina 1 van 1

Voorwielophanging GTV 3.0 24v

Geplaatst: zo jul 29, 2012 22:01
door Veloce
Vandaag een setje gele Koni's en Eibach-veren onder de GTV willen knutselen.
Achterkant is gelukt, maar toen de voorkant.....
Alles ging goed los, behalve de bovenste bevestigingsbout van de stabilisatorstang. Zowel links als rechts zat de moet behoorlijk vast, terwijl verder alles aan beide kanten zonder veel problemen los kwam. (we waren met ons tweeën, dus dat ging tegelijk).
De stabi-moer aan de rechterkant ging na wat moeite nog los, maar aan de linkerkant was er gewoon na enkele windingen op. Hij kwam denk ik 2,5 winding los, en daarna zat hij muurvast. WD40'en tot in den treure, laten intrekken, los/vast-draaien. De hele trucendoos ging open, maar hij wilde niet veder komen. De bout/moer was wel smerig, dus zou best kunnen dat er gewoon veel vuil in/op de schroefdraad zit.
Na meer dan een uur met 2 man proberen die moer los te krijgen de oorlog maar gestaakt. Bang dat ik straks de bout zou overtrekken o.i.d.
Dus alles maar weer terug vast gezet.... :( Wel van de mogelijkheid gebruikt gemaakt om alle bouten die los waren goed in 't kopervet te zetten. Gaan ze de volgende keer lekker makkelijk los.

Maar wat nu? Iemand een idee hoe ik dit probleem kan tackelen?




Aan de achterkant wilde ik overigens spacers plaatsen, maar de "pin" tussen de boutgaten zat in de weg. Linksachter wilde hij makkelijk los, maar rechtsachter niet. :x Ringsleutel kreeg geen grip, alsof 't metaal te zacht was. ook met een griptang schoot ik steeds weg. Uiteinde sleten de hoeken van de bout gewoon af, dus maar niet verder gegaan voordat hij helemaal rond was afgesleten.
Geen spacers dus voorlopig....
Iemand een truc om ze los te krijgen?

RE: Voorwielophanging GTV 3.0 24v

Geplaatst: zo jul 29, 2012 22:10
door giuliettaevo
Als het bij mij met goed heet stoken nog niet los wil dan slijp ik het af... :(

Als de bout zo te vervangen is sleep ik hem af, dan zou ik er niet nog meer tijd en moeite aan besteden.

RE: Voorwielophanging GTV 3.0 24v

Geplaatst: di jul 31, 2012 15:16
door Veloce
Ik denk dat slijpen inderdaad de enige oplossing is.
Heb via Tuynder de juiste bouten en moeren geregeld en voor de zekerheid via Ebay een setje nieuwe stabi-botjes.
De week nog eens goed WD40'en en over 1,5 week een nieuwe poging wagen. Lukt het dan nog niet, dan gaat de flex er in.