Pagina 1 van 1
startonderbreker
Geplaatst: ma mei 21, 2012 12:00
door Pinin01
Ik moet van de verzekering bij mijn Bertone een startonderbreker klasse 1 inbouwen.
Ik wil dat eigenlijk gewoon zelf doen en dan laten keuren als dat nodig is.
Heeft hier iemand ervaring mee?
RE: startonderbreker
Geplaatst: ma mei 21, 2012 12:48
door vV
accepteert de verzekering dat niet alleen als die door een erkend station ingebouwd is?
Alleen een startonderbreking kost de kop volgnes mij niet als je het laat doen, en je hebt geen gezeur meer. En als er iets niet goed gaat kan je berope doen op garantie, ook op uitgeveord werk.
RE: startonderbreker
Geplaatst: ma mei 21, 2012 12:59
door kees artc6
Daar gaat de verzekeraar vast moeilijk over doen. Je zult een certificaat moeten overleggen. Ik zou het gewoon laten doen net als vV aangeeft
RE: startonderbreker
Geplaatst: ma mei 21, 2012 14:15
door Pinin01
Ik ken die inbouw jongens een beetje, die kijken nergens naar
Daarom zou ik het liever zelf doen, maar ik denk wel dat jullie gelijk hebben.
Overigens kun je startonderbrekers kopen met certificaat, zo'n certificaat kost dan 15 euri extra

RE: startonderbreker
Geplaatst: ma mei 21, 2012 14:33
door Brul(tm)
Ik heb in mij auto ooit een klasse 3 alarm in laten bouwen en heb hiervan geen certificaat.
Voordeel is nu dat het alarm wat beter/mooier ingebouwd zit.
Ik heb er bij mijn toenmalige verzekeraar nooit een probleem mee gehad en is geaccepteerd.
Waarschijnlijk heb ik daar geluk gehad.
RE: startonderbreker
Geplaatst: ma mei 21, 2012 16:11
door WhizzMan
De verzekeraar *kan* lastig doen als je certificering niet in orde is en je claimed.
Als jij afsluit zullen ze niet heel moeilijk doen, want je komt geld brengen en in de voorwaarden staat dat je zelf verantwoordelijk bent voor het up to date houden van je certificering. Let op, in de kleine lettertjes van de certificering staat dat deze maar een beperkte tijd geldig is en dat je dan een nieuwe moet halen. Hercertificeren kost meer dan een APK op jaarbasis. Ook gaan ze op alarmen die te oud zijn het certificaat niet meer verlengen. Een alarm is zelf nooit klasse X gecertificeerd, maar is toegestaan voor inbouw in auto's om daarna een klasseX certificering op de combinatie auto+alarm te krijgen.
Als je een inbouwstation kent wat wel voor een reeel tariefje even jou eigenbouw wil nakijken en certificeren bof je. Degene die mijn sleutelmaatje heeft geprobeerd voor zijn cabrio waren allemaal vervelend en wilden voor alles geld zien.
Uiteindelijk zijn het allemaal kleine lettertjes in polissen en wat de verzekeringsmaatschappij doet als je kan aantonen dat je een goed alarm had wat gewoon werkt is niets over te zeggen, totdat het je overkomt dat je auto gejat of gesloopt wordt. Denk alleen niet dat je het waterdicht afgedekt krijgt als je niet aan alles en iedereen geld afdraagt en blijft afdragen, dit is een dikke cashcow voor inbouwers en die gaan dat niet vrijgeven.
RE: startonderbreker
Geplaatst: ma mei 21, 2012 17:13
door groschl
Wat een onzin, alleen maar geldklopperij van die verzekeringsmaatschappijen.
Alsof zo'n startonderbreker ook maar iets helpt bij een oudere auto, maar ja....als ze het eisen....
RE: startonderbreker
Geplaatst: ma mei 21, 2012 17:19
door jan1300
Hebben ze bij mij ook geprobeerd een startonderbreker aan te smeren.
Gewoon geweigerd en gedreigd naar een andere verzekering te kijken en toen hoefde het opeens niet meer.
Je gaat je oldtimer toch niet verminken met zo'n onding.
De meeste zijn nog storing gevoelig ook.
Gewoon een andere verzekeraar bellen.
gr Jan
RE: startonderbreker
Geplaatst: di mei 22, 2012 09:26
door WhizzMan
Dat is een goed punt. Bij een auto met conventionele ontsteking en carburateurs, is het leggen van de juiste draadverbindingen voor een dief 2 minuten werk. Als de dief die auto echt wil jatten, heeft ie em dus alsnog binnen 2 minuten mee. Alleen met een onbenullig goed alarm ga je daar misschien nog een beetje afschikking tegen krijgen, maar een dief met oordopjes is zo weg met jouw auto, onderbreker of niet.