Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

voorruit tint anders dan zijruit????????

vr apr 27, 2012 13:35

Afgelopen week heb ik een nieuwe voorruit in mijn 147 laten plaatsen omdat die erin zat gesneuveld was. Na er mee naar huis gereden te zijn had ik het gevoel dat de ruit minder (groen)getint was dan degene die eruit kwam.

Als ik nu een A4 papiertje achter de Astijl houd en ik kijk afwisselend in zij en voorruit valt mij op dat voorruit een stuk minder groen getint is dan de zijruit van het portier, ook valt het duidelijk op als ik door de 2 verschillende ramen naar mijn beige lederen zetels kijk. Volgens mij is de voorruit dus een behoorlijke tint lichter van kleur, het viel mijn vrouw ook al op. Volgens de leverancier is een voorruit altijd lichter getint dan de zijruit en lijkt deze nu lichter omdat tie nieuw is en zit het tussen mijn oren. Moet wel vermelden dat geplaatste ruit er één is van carglas en geen orginele pilkington.Orginele ruit is uiteraard al verdwenen zodat ik niet meer kan vergelijken! is er hier iemand die kan bevestigen dat vooruit minder(groen) getint is dan zijruit??

_________________
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
Giulietta 1.6 JTDm Distinctive in Nero Etna.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: voorruit tint anders dan zijruit????????

vr apr 27, 2012 15:35

Afgelopen week heb ik een nieuwe voorruit in mijn 147 laten plaatsen omdat die erin zat gesneuveld was. Na er mee naar huis gereden te zijn had ik het gevoel dat de ruit minder (groen)getint was dan degene die eruit kwam.

Als ik nu een A4 papiertje achter de Astijl houd en ik kijk afwisselend in zij en voorruit valt mij op dat voorruit een stuk minder groen getint is dan de zijruit van het portier, ook valt het duidelijk op als ik door de 2 verschillende ramen naar mijn beige lederen zetels kijk. Volgens mij is de voorruit dus een behoorlijke tint lichter van kleur, het viel mijn vrouw ook al op. Volgens de leverancier is een voorruit altijd lichter getint dan de zijruit en lijkt deze nu lichter omdat tie nieuw is en zit het tussen mijn oren. Moet wel vermelden dat geplaatste ruit er één is van carglas en geen orginele pilkington.Orginele ruit is uiteraard al verdwenen zodat ik niet meer kan vergelijken! is er hier iemand die kan bevestigen dat vooruit minder(groen) getint is dan zijruit??

_________________
Kunnen wij vanaf hier niet zien :lol: maar geloof je op je woord (jou ogen kloppen nl nogal aardig als ik zo af en toe je werk aanschouw :wink: ). Wat een BS dat voorruiten lichter van kleur zouden zijn zeg.. :? .

Ehm steen erdoor en terug naar een andere leverancier voor een ORIGINELE voorruit? :whistle:

:wink:

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: voorruit tint anders dan zijruit????????

vr apr 27, 2012 16:24

is er hier iemand die kan bevestigen dat vooruit minder(groen) getint is dan zijruit??
Nee kan ik niet, wat ik wel kan zeggen is dat er maar een 3tal fabrieken op onze aardkloot ruiten fabriceren voor de automotive branche.
Wat dus kan gebeuren is dat je eerst een Pilkinton ruit had en nu een Saint-Gobain ruit, zou me kunnen voorstellen dat daar een iets verschil in zit.
Er bestaat dus geen Carglas glas, wat wel bestaat is slechte Carglas montage.
Weet niet hoe het bij de 147 is, maar bij een 155 heb je ook nog verschil in Solera of Solextra, daar zit ook verschil in.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

vr apr 27, 2012 16:45

Ik wil alfa logo in de vervangingsruit hebben.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

vr apr 27, 2012 20:31

Terug gaan, je wilt een originele ruit hebben (verzekering neem ik aan?) en geen goedkope imitatieruit. Carglass haalt dit geintje altijd uit, cheapo crap er in hangen. Pas maar op dat je lak onder de kit niet beschadigd is, dat is ook iets waar ze erg goed in zijn, kom je pas achter als de boel gaat lekken of de verf afbladdert. Originele ruiten zijn gewoon hetzelfde getint als de zijruiten.

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

vr apr 27, 2012 23:46

wilde eigenlijk ook een orginele pilkington, moest dan echter bijbetalen, niet gedaan omdat ik te vrekkerig ben :oops: maarja heb er nu spijt van, ruit zit ook nog eens te laag waardoor rubber lipje van raamrubber niet tegen dakrand aanzit. ga dinsdag terug en ff mijn gal spuien. hou jullie wel op de hoogte, bedankt.
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
Giulietta 1.6 JTDm Distinctive in Nero Etna.

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

za apr 28, 2012 00:49

Bijbetalen voor een originele ruit? Voor een ruitvervanging ben je toch altijd al je eigen risico kwijt? Of moest je daar bovenop nog extra betalen?

Of was die imitatie zonder eigen risico? Dan ga je je afvragen hoe ze dat regelen.
Maar het is lang geleden dat ik een ruit moest laten vervangen, dus misschien is er van alles veranderd.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1092
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

Re: RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

za apr 28, 2012 01:00

Pas maar op dat je lak onder de kit niet beschadigd is, dat is ook iets waar ze erg goed in zijn, kom je pas achter als de boel gaat lekken of de verf afbladdert.
Zoiets heb ik eens bij een 33 gehad, half jaar of zo na vervanging, op vakantie in een hoosbui liters water naar binnen. Thuis hebben ze de ruit er weer uitgehaald en vertelden me toen dat de sponning roestte. Er werd me verteld dat ik nog geluk had dat dit niet bij de vervanging op de bon gezet was, anders kwam het niet in aanmerking voor garantie. De sponning is toen behandeld met 'iets' en de ruit er weer in, nooit meer last gehad (maar geen garantie meer). Ik heb dit verhaal destijds voor waar aangenomen. Terecht?
Het uithalen van de originele ruit ging (op afstand vanuit de kantine gezien) met behoorlijk geweld, hij wilde er niet echt uit. Gebroken snijdraden, schrobzaag, trappen.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

za apr 28, 2012 10:00

wilde eigenlijk ook een orginele pilkington, moest dan echter bijbetalen, niet gedaan omdat ik te vrekkerig ben :oops: maarja heb er nu spijt van, ruit zit ook nog eens te laag waardoor rubber lipje van raamrubber niet tegen dakrand aanzit. ga dinsdag terug en ff mijn gal spuien. hou jullie wel op de hoogte, bedankt.
Even verzekering bellen, met het verhaal dat je moest bijbetalen wanneer je een origineel gelijkwaardige ruit wilde hebben.
Vinden ze niet leuk, kan ik je vertellen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

Re: RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

za apr 28, 2012 21:36

Bijbetalen voor een originele ruit? Voor een ruitvervanging ben je toch altijd al je eigen risico kwijt? Of moest je daar bovenop nog extra betalen?

Of was die imitatie zonder eigen risico? Dan ga je je afvragen hoe ze dat regelen.
Maar het is lang geleden dat ik een ruit moest laten vervangen, dus misschien is er van alles veranderd.
ben verzekerd bij univé, moet bij vervanging van ruit 70 euro eigen bijdrage aftikken, en kan/mag alleeen vervangen worden bij glasgarage,autotaalglas of waar ik dus geweest ben carglas. Bij carglas kon ik als ik wilde een orginele laten plaatsen maar dat moest dus extra geld kostten zeiden ze. Op de ruit die er nu izit staat AGC automotive, zal wel huismerk ofzo van carglas zijn!!

Maar zoals gezegd, ga dinsdag wel ff bij carglas langs en mijn verzekering bellen over hoe of wat.
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
Giulietta 1.6 JTDm Distinctive in Nero Etna.

Gebruikersavatar
paulsteeman
Guru
Guru
Berichten: 1167
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:56
Locatie: Heemskerk

RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

zo apr 29, 2012 17:41

En daarom zeg ik altijd: ga gewoon naar de dealert ipv de glasboer aan huis die het raam vastkit door om de 5 cm een druppeltje kit te leggen met alle roestschade en lekkages van dien.

Ik zal wat ruiten opnieuw ingelijmd hebben toen ik bij de dealer werkte die in eerste instantie waren vervangen door ...... en waarna er spontaan lekkages in de auto`s waren.








(maar je krijgt wel gratis Bosch wisserbladen, betaald de verzekering die ook voor je??)

PAul
http://www.bandenmotel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

156 SW 1.9JTD 16V 140 PK 2004 was de vorige
Rij nu voorlopig Mercedes.....

Turbolag, the 2 seconds the other driver thinks he has a chance

Gebruikersavatar
alfachirurg
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 979
Lid geworden op: wo okt 03, 2007 13:19
Locatie: Nog wel
Contacteer: Website

Re: RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

zo apr 29, 2012 21:38




(maar je krijgt wel gratis Bosch wisserbladen, betaald de verzekering die ook voor je??)

PAul
:? ja gratis wisserbladen, die waren natuurlijk niet aanwezig omdat de vraag tijdens de actie toch wel erg hoog bleek. Zit daar nu ook al 2 weken op te wachten :cry:, maargoed daar vga ik het dinsdag ook ff over hebben uiteraard.
WWW.ALFACHIRURG.EU
Instagram: ALFACHIRURG


Nu: Alfetta GTV6 '86, Alfasud TiQv1.7ie '83,
Ducati 888 strada '93, 33 QV serie 1,
Giulietta 1.6 JTDm Distinctive in Nero Etna.

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3035
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

Re: RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

zo apr 29, 2012 21:53

ipv de glasboer aan huis die het raam vastkit door om de 5 cm een druppeltje kit te leggen
Kan je uit eigen ervaring vertellen dat er niet op deze manier gewerkt word :(
Onze nieuwe peusj had na twee maanden een nieuwe voorruit nodig, was met kit voor ten minste drie auto's vast gezet in 1 auto :shock: De onze....
Dan heb ik het nog maar niet over de A-stijlen en de hemelbekleding die ze volledig naar de haaien geholpen hebben :roll:
Dan zou ik bijna de rubberen strips op de ruit aan de buitenzijde vergeten welke ze helemaal kapot gestoken hadden....

Ik wou naar de dealer, maar mocht niet op basis van contractafspraken.
Prijsverschil.... .een paar euri :?
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

ma apr 30, 2012 09:45

Moderne ruiten zijn vaak zwaar en groot. Omdat ze een groot deel van de stevigheid van de auto bepalen, moeten ze wel met "veel kit" vast. Te veel kan natuurlijk ook, maar bijvoorbeeld een 155 gaat ook gewoon een hele buis ruitenkit in. Wat ook meetelt is hoe snel je weer mag rijden nadat er gekit is. Met een dun randje zal het langer moeten harden voordat je er van uit kan gaan dat de ruit blijft zitten tijdens het rijden. Slopen en veel te veel kit kan natuurlijk niet. Bij een ruit hoort ook een nieuwe raamrubber-kit. Als ze die niet gemonteerd hebben, zou je terug kunnen gaan, maar ja... voor een leasebak?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: voorruit tint anders dan zijruit????????

ma apr 30, 2012 09:53

Moderne ruiten zijn vaak zwaar en groot. Omdat ze een groot deel van de stevigheid van de auto bepalen, moeten ze wel met "veel kit" vast. Te veel kan natuurlijk ook, maar bijvoorbeeld een 155 gaat ook gewoon een hele buis ruitenkit in. Wat ook meetelt is hoe snel je weer mag rijden nadat er gekit is. Met een dun randje zal het langer moeten harden voordat je er van uit kan gaan dat de ruit blijft zitten tijdens het rijden. Slopen en veel te veel kit kan natuurlijk niet. Bij een ruit hoort ook een nieuwe raamrubber-kit. Als ze die niet gemonteerd hebben, zou je terug kunnen gaan, maar ja... voor een leasebak?
Bedenk wel dat een deel van de mensen hier uiteindelijk ooit 'zo'n leasbak' koopt he.... :idea:

Grtz,fRank

Terug naar “Algemene Technische vragen”