Pagina 1 van 2

Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: vr apr 06, 2012 19:42
door Jurian
Mogguh!

Mijn 75 1750 heeft een motorblokje die best wel z'n beste tijd heeft gehad. Nu hebben we het idee om 2.0 i.e uit een Alfetta om te bouwen naar carbs en deze in de 75 te zetten. Heeft iemand ervaring hiermee? Heeft iemand nog tips en tricks voor ons?

Alvast bedankt!

Jur

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: vr apr 06, 2012 23:27
door de alfist
een 75 uit 1750 ?????????????? :lol:

een 75 1.8 want dat zal je wel bedoelen heeft een inhoud van 1779 cc :idea:

zo staat hij ook bij het rdw bekend

Re: RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 00:11
door Jens Hoorn
een 75 uit 1750 ?????????????? :lol:

een 75 1.8 want dat zal je wel bedoelen heeft een inhoud van 1779 cc :idea:

zo staat hij ook bij het rdw bekend
Klopt, maar 1750 is klassiek verantwoord.

Ik was vooral benieuwd wat te doen met de nokkenasversteller bij eventuele ombouw

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 09:07
door brolli21
Ik heb nog een setje 2,0 carbs stokken liggen jens,gewoon die erin zetten ;)

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 09:51
door WhizzMan
Anders even verzinnen of die oliepoort nou open of dicht moet staan en dat lekker permanent zo laten staan. Ik vind de ontsteking zelf eigenlijk spannender, of zit die bij de 1.8IE nog niet in de injectie?

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 10:15
door jan1300
Ombouw is geen probleem!

Nokkenassen van Sander erin en het inlaatspruitstuk van je "1750" :D gebruiken.
De nokkenasbrug inlaatkant heeft wel een het merkteken op een andere stand dus overnemen van je "1750".(Het merkteken)
Misschien ook een klein randje van je cilinderkop af halen ivm montage van het inlaatspruitstuk.

Carbs van een 2.0ltr monteren!

Gr Jan

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 10:46
door Sergio156
waarom niet als 2.0 ie houden? zeker met de huidige benzineprijzen een 2.0 carbs rijdt zo 1 op 8 als je je best doet. als je slim bent bouw je er een 2.0 t.s in die zijn er nog zat te vinden voor weinig zijn ook onverwoestbaar en veel zuiniger 1 op13 is normaal voor een t.s.

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 11:53
door de alfist
als je de nokkenas vervroeging niet bekrachtigd heb je het olie kanaal open en kan de olie gewoon door de verstelling lopen bekrachtig je de verstelling gaat de uitgang dicht en komt er druk in de nokkenas vervroeger en gaat deze verstellen van 24 graden naar 54 graden voor BDP en van 94 graden naar 65 graden na ODP

de verdeler en bobine van een carb moet je gebruiken want die van een ie krijgt een signaal van de computer en die van een carb heeft een voeller in de verdeler zelf
zou wel opletten of het een marelli of een bosh is bosh is het beste en goedkoopst mareli heeft twee draadjes in de verdeler die snel gaar worden en gaan doorslaan bosh heeft dat niet die heeft een stekker aan de biutenkant en heb je het minst storingen mee

maar zo als de vorige schrijver al opperde waarom niet gewoon ie houden zo plug en play omzetten veel minder werk en een mooi levendige motor met meer koppel

Re: RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 12:00
door de alfist
waarom niet als 2.0 ie houden? zeker met de huidige benzineprijzen een 2.0 carbs rijdt zo 1 op 8 als je je best doet. als je slim bent bouw je er een 2.0 t.s in die zijn er nog zat te vinden voor weinig zijn ook onverwoestbaar en veel zuiniger 1 op13 is normaal voor een t.s.
heb een 2.0 carb en rijd zonder probl 1 op 10 maar 1 op 13 uit een ts ik weet het niet

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 12:04
door WhizzMan
Ik denk dat het geluid van een carbs belangrijker is dan vermogen of verbruik bij deze auto.

Re: RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 14:14
door frankalfa
waarom niet als 2.0 ie houden? zeker met de huidige benzineprijzen een 2.0 carbs rijdt zo 1 op 8 als je je best doet. als je slim bent bouw je er een 2.0 t.s in die zijn er nog zat te vinden voor weinig zijn ook onverwoestbaar en veel zuiniger 1 op13 is normaal voor een t.s.
heb een 2.0 carb en rijd zonder probl 1 op 10 maar 1 op 13 uit een ts ik weet het niet
Heb zelf een 2.0 carbs gehad en ik heb dan weer mn twijfels bij 1:10 met zo'n blok... :wink:

Grtz,fRank

RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 14:46
door brolli21
2,0ie is niet zomaar plug en play in een carbs hé,dan moet je een retourleiding hebben ;)
Dat is dus ook een deel van de reden voor ombouwen naar carbs.
De nokkenasverstelling van een IE is trouwens electrisch,en niet oliegestuurd,dus andere nokkenas,en ander kleppendeksel,en dat probleem is opgelost.

Re: RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 15:09
door Robkg
waarom niet als 2.0 ie houden? zeker met de huidige benzineprijzen een 2.0 carbs rijdt zo 1 op 8 als je je best doet. als je slim bent bouw je er een 2.0 t.s in die zijn er nog zat te vinden voor weinig zijn ook onverwoestbaar en veel zuiniger 1 op13 is normaal voor een t.s.
heb een 2.0 carb en rijd zonder probl 1 op 10 maar 1 op 13 uit een ts ik weet het niet
Ik haalde met een stevige voet wel 1 op 13 uit een 75 T.S. moet ik wel zeggen dat ik nooit in de stad reed.

Re: RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 15:41
door de alfist
2,0ie is niet zomaar plug en play in een carbs hé,dan moet je een retourleiding hebben ;)
Dat is dus ook een deel van de reden voor ombouwen naar carbs.
De nokkenasverstelling van een IE is trouwens electrisch,en niet oliegestuurd,dus andere nokkenas,en ander kleppendeksel,en dat probleem is opgelost.
ja hij is electrisch maar de vraag was of het kanaal open of dicht is als deze niet aan gesloten is en dat is open

ik ging uit van een 1.8 ie maar het is een 1.8 carb (onderschrift niet goed gelezen)
makkelijker de 2.0 ook met carb doen maar een 2.0 injectie moet ook aangepast worden want de kop is net wat anders

Re: RE: Ombouwen 2.0 I.E. naar carbs

Geplaatst: za apr 07, 2012 15:58
door de alfist
een 75 uit 1750 ?????????????? :lol:

een 75 1.8 want dat zal je wel bedoelen heeft een inhoud van 1779 cc :idea:

zo staat hij ook bij het rdw bekend
Klopt, maar 1750 is klassiek verantwoord.

Ik was vooral benieuwd wat te doen met de nokkenasversteller bij eventuele ombouw
daar verschillen wij dus van meening over bij de berlina was het een keuze van de fabriek om en 1750 van te maken doellend op de 6C 1750 dat is bij de 75 niet het geval ondangs dat de basis van de motor al jaren het zelfde is

als je de zender van de nokkenas niet aansluit is het gewoon een vaste nokkenas