Pagina 1 van 1
75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: di feb 14, 2012 21:02
door Sam75
Zoals je kan lezen in de titel zit er diepe vliegroest op het chassisnummer in de kofferbodem.
Waardoor het nummer niet meer leesbaar is.
Heb het al volledig afgeschuurt en met een stalenborstel op gezeten maar ik kan er niets van maken.
De 75 moet een homologatiekeuring ondergaan en hierbij controleren ze het chassisnummer in de kofferbodem.
Wat moet ik doen? Iemand hier ervaring mee?
Eventueel een nieuw nummer laten ingraveren? Waar dan?
Met een letterpons is ook niet origineel, en zou misschien voor problemen kunnen zorgen.
Alvast bedankt.
Grtz, Sam75
RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: di feb 14, 2012 21:15
door jan1300
Gewoon opnieuw erin zetten en net doen of het altijd zo geweest is.
Beetje tectyl erover heen.
Meerdere malen gedaan bij onderandere fiat 500
Gr Jan
Re: RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: di feb 14, 2012 21:18
door Sam75
Gewoon opnieuw erin zetten en net doen of het alrijd zo geweest is.
Beetje tectyl erover heen.
Meerdere malen gedaan bij onderandere fiat 500
Gr Jan
Met een letterpons dan?
Want het origineel nummer zijn allemaal kleine punt slagjes die een cijfer of letter vormen.
Gaan ze toch zien dat er iets niet klopt?
RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: di feb 14, 2012 21:44
door jan1300
Is er helemaal niets meer te zien?
Anders met slagletters er naast inslaan zodat ze kunnen zien dat het hetzelfde is als wat er stond dat moet toch geen probleem zijn.
Je kunt ook van te voren met de douane contact opnemen dan zullen ze je advisereren om onder hun toezicht hetzelfde te doen ook dat heb ik weleens gedaan maar dat stelde niets voor.
Daarna heb ik het bij een apk keuring gewoon meteen zelf gedaan.
Gr jan
RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: di feb 14, 2012 21:45
door Performa
Contact opnemen met pierre odin(homologatie dienst fiat belgie) deze kan je van een attest voorzien dat het chassisnummer is heringeslagen ten gevolge van roest (of vb een ongeval) dan kan je zelf het nummer in slagen.(pb voor tel nr)
bij een heel oude wagen was het soms onduidelijk of eht oorigineel schots en scheef is of niet maar zeker vanaf jaren 80 is dat op europese wagens altijd machinaal er gaat niemand in trappen dat het origineel zo is. Fiat 500 is anders kaliber kijk bvb bij een giulia en daar is het zelf heel mooi machinaal gedaan. Bij een 75 staat het inderdaad héél licht ingeslagen ik weet het staan en moet het soms nog zoeken ondanks de perfecte kofferbodem.
Re: RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: di feb 14, 2012 21:54
door Sam75
Is er helemaal niets meer te zien?
Anders met slagletters er naast inslaan zodat ze kunnen zien dat het hetzelfde is als wat er stond dat moet toch geen probleem zijn.
Je kunt ook van te voren met de douane contact opnemen dan zullen ze je advisereren om onder hun toezicht hetzelfde te doen ook dat heb ik weleens gedaan maar dat stelde niets voor.
Daarna heb ik het bij een apk keuring gewoon meteen zelf gedaan.
Gr jan
De lak was daar goed beschadigd. En de rand van het reservewiel is daar ook goed aan het door roesten.
Door met de staalborstel er goed op de schuren zie je eigenlijk alleen nog maar 'roest putjes' (Het nummer moet volledig opnieuw ingeslagen worden.)
Bij de douane kan ik er wel eens achter vragen. Bedankt.
Re: RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: di feb 14, 2012 22:01
door Sam75
Contact opnemen met pierre odin(homologatie dienst fiat belgie) deze kan je van een attest voorzien dat het chassisnummer is heringeslagen ten gevolge van roest (of vb een ongeval) dan kan je zelf het nummer in slagen.(pb voor tel nr)
bij een heel oude wagen was het soms onduidelijk of eht oorigineel schots en scheef is of niet maar zeker vanaf jaren 80 is dat op europese wagens altijd machinaal er gaat niemand in trappen dat het origineel zo is. Fiat 500 is anders kaliber kijk bvb bij een giulia en daar is het zelf heel mooi machinaal gedaan. Bij een 75 staat het inderdaad héél licht ingeslagen ik weet het staan en moet het soms nog zoeken ondanks de perfecte kofferbodem.
Van Pierre Odin heb ik ook al gehoord. De tel nr. heb ik van hem al.
Ik zal er eens proberen naar te bellen.
De 75 is momenteel niet rijdbaar, dus kan hem niet makkelijk verplaatsen.
RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: di feb 14, 2012 22:14
door jan1300
Sorry ik had niet opgemerkt dat uit Belgie komt.
In NL is het misschien wat anders geregeld.
Gr Jan
RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: wo feb 15, 2012 08:49
door KAS
Het chassisnummer is geen ingeslagen nummer maar een soort van ingegraveerd. Dat lukt je zelf nooit omdat zo exact na te maken.
In Nederland moet je dan naar de rdw. Die graveren het nummer op een andere plaats in en dus niet weer in de kofferbak. Dat kan de deursponning zijn bijvoorbeeld. Daarna wordt ook het kentekenbewijs aangepast zodat ook daar de plaats van het vin.nummer gewijzigd is.
Zelf gaan lopen prutsen kan bij een goede, wakkere keurmeester vragen oproepen. Daarom is het verstandig om het vin.nummer goed in de blanke lak o.i.d te zetten zodat roest geen kans maakt. Scheelt een hoop gedonder. Het omkatten gebeurd nog veel te veel namelijk.
RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: wo feb 15, 2012 18:15
door giuliettaevo
Voor de APK maakt het in Nl niet uit hoe het er uit ziet... Als er maar het goede nummer instaat. Verder hoeven ze er niet naar te kijken. Zelfs als er meerdere nummers instaan is dat geen probleem, zolang het goede er maar bijstaat.

Re: RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: wo feb 15, 2012 18:37
door brolli21
Voor de APK maakt het in Nl niet uit hoe het er uit ziet... Als er maar het goede nummer instaat. Verder hoeven ze er niet naar te kijken. Zelfs als er meerdere nummers instaan is dat geen probleem, zolang het goede er maar bijstaat.

Maar,hij moet WEL leesbar zijn

RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: wo feb 15, 2012 19:11
door Performa
Maar het gaat om een belgische wagen veronderstel ik en dan mag het enkel met een attest van de mandataris wie het precies inslaagd is niet belangrijk. Keuring zelf mag het ook voor merken die niet meer bestaan. Of Alfa daar onder valt dat mag je zelf bepalen.

RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: do feb 16, 2012 00:43
door Sam75
Gaat uiteraard over een Nederlandse 75 die in Belgie wordt ingevoerd.
Ik ga binnenkort eens contact opnemen met Pierre Odin.
Omdat er weer een nieuwe 75 bij komt waar ik het komend weekend naar ga zien in Nederland.

En moet deze dus ook een homologatiekeuring ondergaan.
RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: do feb 16, 2012 13:15
door giuliettaevo
Als hij nu nog op NL kenteken staat kun je dus in NL bij de RDW een nieuw nummer in laten slaan...
RE: 75 roest probleem op het chassisnummer
Geplaatst: ma feb 27, 2012 17:24
door Sam75
Zo net met Pierre Odin gebeld. Hij zei dat ik naar een Alfa Romeo garage moet voor het chassisnummer er laten in te slaan.
Dan zouden ze me een attest mee geven die ik dan moet afgeven bij mr. Odin en dan zou hij de homologatie verder kunnen afronden.
Hopelijk lukt het zo.
Nu eerst de 75 opmaken zodat ze terug kan bollen.
