Pagina 1 van 1

Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 10:53
door BUN0006
Ben mijn ATE's remklauwen aan het reviseren (105). Voorlopig alles eigenlijk perfect gegaan, buiten dat ik met torx heb gewerkt ipv RIBE M7. Gevolg, 1 bout kapot, heb hem moeten doorslijpen uiteindelijk. Geen groot probleem, heb nog wel spare remklauwen. Maar nu de cylinders heb ik eruit met perslucht, was toch ook wel even verschieten hoewel ik al veel had gelezen over het feit dat dit een gevaarlijk klusje is. Nu heb ik de cylinders er dus uit.

Mijn vraag aan jullie, hoe krijg ik ze weer als nieuw ? Dus hoe krijg ik de zwarte zooi er het beste af en hoe behandel ik ze nadien?
Ze liggen nu in benzine te weken.

Graag jullie advies. Elektroplating wil ik vermijden.

Mijn uitgangspunt :

http://www.alfabb.com/bb/forums/suspens ... ipers.html

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 11:15
door B-lex
Hey, nieuwe zuigers kun je bestellen bij Prins Bredevoort. Mijn klauwen heb ik met een staalborstel en schuurpapier weer netjes gekregen, en met een beitel oid de roest weggetikt.
Daarna in kleur gezet.

Grtz, Alex

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 11:33
door Bog75
De zuigers als ze niet erg verroest zijn gewoon leppen en hergebruiken met een nieuw setje. Binnenkant huis waar zuigers in moeten ook leppen. Leppen is m.i. Met commandant 6, remmenreiniger en als het echt moet met schuurpapier korrel 1000. Ga niet de binnenkant en de zuigers met andere spullen doen want je krijgt krassen en slechtere aansluiting. Dit merk je niet inhet begin door de nieuwe set rubbers, maar komt later echt wel. Buitenkant heb ik nooit interessant gevonden dus altijd met remmenreiniger schoongemaakt verder niets.

Oh ja zuigers erin met bremzilinderpasta, niet ander spul gebruiken..

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 12:40
door groschl
Ik heb de mijne 2 jaar geleden gereviseerd maar zou er niet meer aan beginnen, wat een shitwerk.
Nu zou ik gewoon een gereviseerde halen, ben je een stuk sneller klaar :lol:

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 12:50
door BUN0006
Bedankt voor het advies !!

Nu een andere vraag het terug monteren van de cilinder, gewoon dopsleutel als stempel en tussen de bankschroef ?

Zaken waar ik goed op moet letten ?

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 13:44
door groschl
De zuigers bedoel je neem ik aan? Die kun je gewoon met de hand erin terug duwen, niets forceren want anders duw je de ring binnenin waarschijnlijk kapot. Dus goed recht erin duwen met de hand.

Ik neem aan dat deze zuigers ook afgesteld moeten worden? Het raakvlak van de zuiger is niet helemaal egaal namelijk, zit een uitsparing in.

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 16:45
door wim V8
Binnenkant cilinder doe ik gewoon met hoonsteentjes op de boormachine heel snel en kort met terpetine,
de zuiger met waterproof schuurpapier 1800 met terpetine, dan napoetsen met poets of cleaner, brasso, als t maar glimt.
Goed schoonmaken, nieuwe rubbers monteren, kluit blauw vet erin, klaar.

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 20:30
door Frederico
altijd een leuk klusje, inderdaad met een hoonsteentje even door de cilinder heen. Zuigers opschuren met lekker fijn schuurpapier samen met wd40 of iets dergelijks.

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: wo jan 18, 2012 21:17
door jorritkooistra
scotch brite kom je een heel eind, gebruik ik altijd.

de ergste roest in de klauw zelf, in het randje waar het rubber in moet je ook goed schoonmaken....
schoon en netjes werken is het belangrijkst.

RE: Remklauw revisie

Geplaatst: vr jan 20, 2012 16:05
door BUN0006
Ok allemaal goed verlopen dankzij al jullie advies, voor 20 euro 2 gereviseerde klauwen kan je niet klagen, nu nog fuseetjes wisselen en we hebben 2 liter remtechniek. Kan de neus van de juul nog meer duiken :p

Nogmaals bedankt voor het advies !