Pagina 1 van 1

eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: za sep 10, 2005 19:51
door RiniV6
Het begon tijdens het circuitrijden op SS.. de auto begon af en toe in te houden en het andere moment reedt hij weer normaal. Gisteren nog een lang stuk gereden en af en toe weer dat bokken maar er viel nog gewoon mee te rijden.
Nu vandaag wil ik weggaan en ik was de straat nog niet uit of hij viel al stil.. start heel moeilijk en moest hem echt hoog in toeren houden om hem aan de praat te houden.. uiteindelijk na een paar keer stil vallen is hij helemaal niet meer aan de gang te krijgen.
-Starten :Hij loopt even en valt dan weer stil.
-Starten + gas intrappen valt direct stil (heel af en toe kun je hem hoog in toeren krijgen
maar zodra je iets gas minderd valt hij stil)
- Benzine krijgt tie iig.
- wat me opviel was toen ik de bougiekabel van cil 5 loshaalde er bij de bobine vonken begonnen te springen dit is bij de andere cilinders niet het geval...?

Iemand een idee???

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: za sep 10, 2005 21:36
door Dottore M
Superrijk ?

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: za sep 10, 2005 21:48
door marc7eleven
Hoe weet je dat ie benzine krijgt? Stekkers rechtsonder dashboardkastje al gechecked (doorlussen)?

Mogelijk gasklepschakelaar niet OK? Of valse lucht?

Zie ook http://www.oldebottles.com/italiancarspage3.htm

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: za sep 10, 2005 21:50
door Dottore M
Daar (Greg's site) zal ie al gekeken hebben denk ik zo ??

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 17:25
door RiniV6
Zou het de BDP sensor kunnen zijn? (waar zit deze eigenlijk precies?)

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 17:30
door patje1100
Die zit op........ 1300 uur...... op je krukas poelie

Ik denk dat jij een electrisch probleem hebt, maar vraag me gerust niet waar :wink:

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 18:10
door duke
Volgens mij bepaalt de motor het BDP aan de hand van de krukassensor. Waar dat die zit bij een V6 weet ik niet, maar in ieder geval in de buurt van de krukas :wink:
De stekkers van de ontsteking al eens gecontroleerd? Mij lijkt het een ontstekingsprobleem, maar de oorzaak kan uiteraard ergens anders liggen door al die ECU elektronica nest. Voor de juiste vonk bij de juiste cilinder en dit onder alle omstandigheden zijn er een heleboel sensoren voor nodig. Koelvloeistoftemperatuur, gasklepsensor, nokkenassensor, krukassensor, luchtmassameter. Begin maar te zoeken :?

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 18:22
door duke
even off topic: De beste motoren hebben we wel gehad en die komen helaas niet meer terug. Ik denk nu aan de motoren van eind jaren 80 begin 90, toen de EURO normen nog niet van kracht waren. De techniek van de carburatoren stond volledig op punt en die techniek en kennis had men al jaren in huis. Men kon d.m.v. een carburator onder alle omstandigheden een mooi mengsel garanderen. Weliswaar niet perfect en net iets te rijk naar de goesting van de milieuguru's. Een goeie carburator in combinatie met een standaard elektronische ontsteking zonder inspraak van een heleboel sensoren en je hebt een fantastische motor die ongelooflijk betrouwbaar is. Ik zeg helemaal niet dat injectie slecht is, maar tegenwoordig loopt een motor zo arm dat ie nog net blijft lopen. En met carburatoren kan men gemakkelijk evenveel vermogen halen dan met injectie. Zolang injectie werkt is het een fijn stukje techniek, maar als er iets aan scheelt dan staat je meestal een lange zoektocht te wachten. En de reparatie is stukken duurder dan bij carburatie. En zeg nu zelf: je ben toch liever zelf verantwoordelijk voor de goeie loop van je motor dan onderdeelvervanger bij een injectiemotor :wink:

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 18:59
door LENZ
Jouw motor heeft geen bdp sensor , is een jetronic

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 19:40
door Andretti Molletti
Dan zit die BDP sensor in de verdeler!!


Tjonge zeg...

Als je alleen bij losnemen cil 5 een vonkoverslag op je bobine hebt en bij de overige niet dan slaat de vonk bij de overige in de verdeelkap naar massa.. zoek daar het probleem... verdeelkap/rotor kabels. BDP sensor kan natuurlijk nooit stuk zijn, anders vonkt i niet!!
Vonkt i wel op tijd????

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 19:46
door alfaqv75
sproei eens met wat water uit een plantenspuit over je kabels, ik denk dat je kabels ergens massa maken en/of je rotorkapje niet helemaal meer fris is....

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 20:34
door LENZ
De BDP sensor" OP DE KRUKAS" waar een aantal het over hadden zit niet op de jetronic V6(dat wist je toch wel??), maar ik ben blij dat je de rol van de verdeler in deze nog even wat duidelijker voor me hebt gemaakt , blijft voor sommige lastige materie :roll: =D>

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: do sep 15, 2005 20:56
door kai
Klinkt ook als AFM of Gasklep schakelaar...

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: vr sep 16, 2005 01:37
door giulia-tom
Waarschijnlijk simpel gedacht maar als bij warmworden protest aan het licht komt denk ik onmiddelijk het eerst aan de bobine....

Nu doet ie niets of af en toe, maar wat doet ie na lang afkoelen? het weer even tot de straat uit?
(peut genoeg - dus eerst even de vonkenregen?)

RE: eerst inhouden nu helemaal niet meer lopen 75 3.0

Geplaatst: zo sep 18, 2005 18:28
door RiniV6
Hij doet nu helemaal niets meer, wil ook niet meer starten. Warm of koud maakte niet uit.