Storingen AR 75
Geplaatst: wo dec 28, 2011 22:46
Volgende probleem met de 75 imola 2.0 ts.
Ar control:
Het digitale-klokje is slecht leesbaar, door een soort van wazige vlek in het klokje, alsof er met een vinger op het display is gedrukt, maar dit is echter vanzelf gegaan en wordt steeds erger, te veel spanning op het klokje of is het klokje gewoon overleden?
Koelvloeistof-reservoir- Sensor. (hoogtepeil) zegt AR control. Maar wel 12v op de stekker > conclusie = niveausensor kapot?
Dit geld eveneens voor de ruitensproeirvloeistof niveau sensor. ook 12v op de stekker maar ook Ar control geeft storing.
Het kan natuurlijk maar het lijkt me heel toevallig, ...?
Koelventilator van de radiateur slaat ook niet aan... kan dit met het niveausensor van het reservoir te maken hebben?
De brandstofniveau in de tellerbak gaf niks aan. maar dit bleek aan de vlotter te liggen. Even een andere gemonteerd en opgelost.
De oude vlotter open gehaald en deze bleek geen contact te maken met de geleidestrips aan de zijkant, nu ook opgelost.
Ruitenwissers op stand 1 gaan te snel, en als ik ze uit wil zetten, stoppen ze direct(midden op de ruit bijvoorbeeld) en niet onder op de ruit. , de slag van de wisser is wel gewoon goed.
Redelijke wat 75 gedrag dus, ik ben vanavond begonnen en alleen de brandstofmeter in de tellerbak is verholpen.
Mocht iemand wat hints willen geven, ze zijn welkom.
Gr,
Frederic
Ar control:
Het digitale-klokje is slecht leesbaar, door een soort van wazige vlek in het klokje, alsof er met een vinger op het display is gedrukt, maar dit is echter vanzelf gegaan en wordt steeds erger, te veel spanning op het klokje of is het klokje gewoon overleden?
Koelvloeistof-reservoir- Sensor. (hoogtepeil) zegt AR control. Maar wel 12v op de stekker > conclusie = niveausensor kapot?
Dit geld eveneens voor de ruitensproeirvloeistof niveau sensor. ook 12v op de stekker maar ook Ar control geeft storing.
Het kan natuurlijk maar het lijkt me heel toevallig, ...?
Koelventilator van de radiateur slaat ook niet aan... kan dit met het niveausensor van het reservoir te maken hebben?
De brandstofniveau in de tellerbak gaf niks aan. maar dit bleek aan de vlotter te liggen. Even een andere gemonteerd en opgelost.
De oude vlotter open gehaald en deze bleek geen contact te maken met de geleidestrips aan de zijkant, nu ook opgelost.
Ruitenwissers op stand 1 gaan te snel, en als ik ze uit wil zetten, stoppen ze direct(midden op de ruit bijvoorbeeld) en niet onder op de ruit. , de slag van de wisser is wel gewoon goed.
Redelijke wat 75 gedrag dus, ik ben vanavond begonnen en alleen de brandstofmeter in de tellerbak is verholpen.
Mocht iemand wat hints willen geven, ze zijn welkom.
Gr,
Frederic