Pagina 1 van 1

GTA 3.2 type 2 ??

Geplaatst: wo dec 28, 2011 11:00
door GTIm
Wat is het verschil tussen een GTA 3.2 type 1 en type 2 motor :?: Kun je dit van de buitenkant herkennen? Welke is beter [wat is beter]. Buiten de kleppendeksel, hoe herken je de 3.2 tov een standaard 3.0 ? Ik weet dat de inlaat buizen groter zijn maar zie je dat verschil als je niet die twee motoren naast elkaar hebt?

Nu hoor ik ook dat Savali een bak aanpassing had voor een opgeboorde GTA3.2 naar 3.5, weet iemand wat het verschil in de bak dan was?

:roll:

RE: GTA 3.2 type 2 ??

Geplaatst: wo dec 28, 2011 12:10
door frankalfa
Is er een type 1 danwel 2 gta blok dan? Mi zijn dit altijd fase3 motoren (met oa katalysatoren in de uitlaat spruitstukken)

Fysiek verschil weet ik zo niet, buiten idd het 'gta' op het inlaathuis. Zover ik weet is bv de diameter van de gasklep bij zowel een 3.0 als een 3.2 even groot. Of 'gta' inlaat buizen een nog grotere diameter hebben durf ik niet te zeggen.

Wordt er wellicht gerefereert aan de verschillen tussen een Busso 3.2 (147/156/gt/166) en een Holden 3.2 V6 (oa 159/ brera)? Want dat is vrij eenvoudig te controleren met een magneetje tegen het onderblok.... :x

:wink:

Edit: aanpassing aan de bak? Q2 sper erin gebouwd wellicht?

Grtz,fRank

RE: GTA 3.2 type 2 ??

Geplaatst: wo dec 28, 2011 16:33
door GTIm
Welke geeft het magneetje dan aan? Neem aan dat de een een 250pk type is en de ander een 230pk? 166 had toch ook 3.2 meen ik maar dan met 230pk?

Voor de Bak, Savali zou voor de 3.5 de tandwiel verhouding, eindoverbrengen en/of koppeling/drukgroep hebben aangepast maar weet het zo niet zeker wat!

RE: GTA 3.2 type 2 ??

Geplaatst: wo dec 28, 2011 18:12
door frankalfa
De Busso v6 is van aluminium, de Gm v6 is van gietijzer>magneetje... :wink:

De 3.2 levert in de 147/156 250 pk, dezelfde motor in de gt en 166 levert er 240, puur een truukje met het motormanagement zover ik weet, mechanisch zijn ze identiek.

Wat savali met de bakken frutselt weet ik niet, maar stukgedraaide standaard gta bakken komen nog wel eens voor meen ik.

Grtz,fRank

Re: RE: GTA 3.2 type 2 ??

Geplaatst: do dec 29, 2011 08:33
door alfaqv75
Welke geeft het magneetje dan aan? Neem aan dat de een een 250pk type is en de ander een 230pk? 166 had toch ook 3.2 meen ik maar dan met 230pk?

Voor de Bak, Savali zou voor de 3.5 de tandwiel verhouding, eindoverbrengen en/of koppeling/drukgroep hebben aangepast maar weet het zo niet zeker wat!
volgens mij heb ik al eens op dit forum gelezen dat het de eindoverbrenging is (maar ik weet het dus niet)

RE: GTA 3.2 type 2 ??

Geplaatst: do dec 29, 2011 17:53
door GTIm
Geen punt. Ben me gewoon wat aan het orienteren. Ik meen dat de 3.2 ook weer een langere slag heeft dan de 3.0 24V,. Wil wel eens weten wat de juiste basis is om het meeste uit een V6 te halen, vandaar! :twisted: Geen Turbo's maar wel bv losse throttle Boddies en vrij programmeerbare ECU. Zie wel eens van dei Luccini's en Trampoli's [of ziets] met richting 350¬400pk maar wel op basis van de 3.0 24V. De 3.2 heeft een langere slag [meen 4mm verschil] en vraag me dan af of dat niet een hogere onbetrouwbaarheid gaat geven als je die kant kwa vermogen gaat zoeken. :roll: