Pagina 1 van 3
Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: wo nov 16, 2011 09:05
door dibro
Daar sta je dan op een druk kruispunt....
Vanmorgen (koud) thuis weggereden.
Koelvloeistof begon op temperatuur te komen (70 graden volgens dashboardmeter), de motor plofte een paar keer (toerenteller sloeg naar "0").
Daarna: stilte.
Niet meer aanslaan, of heel even om meteen weer te sterven.
Startmotor/accu doen het nog!
???
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: wo nov 16, 2011 09:08
door Bullettooth
BDP sensor!?
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: wo nov 16, 2011 09:10
door dibro
Zat ik met mijn nontechnisch verstand ook al aan te denken....
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: zo nov 20, 2011 22:07
door dibro
Blijft vreemd:
Vandaag heeft de auto "het" gewoon gedaan, probleemloos.
Het lijkt er op dat het probleem zich alleen voordoet bij lage temperaturen (rond of onder het vriespunt).
Na afkoelen is de motor ook dan weer normaal te starten maar zal na korte tijd weer uitvallen.
Ideeën?
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: zo nov 20, 2011 22:16
door rutgerdow
Zoals Toon al zei: bdp
Als deze niet meer goed werkt dan is die storing vaak temperatuur afhankelijk.
en je motor is 100% afhankelijk van een goed bdp signaal: even geen signaal en hij zal direct afslaan.
Ik heb hier nog wel een gebruikte bdp liggen van een 2.0 16v
De bdp is met een krik op straat nog net te vervangen, maar je komt er wel heel erg slecht bij:
hij zit me 1 inbus boutje vast.
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: zo nov 20, 2011 22:27
door dibro
O-kay... maar waarom is het dan zo sterk afhankelijk van de buitentemperatuur?
Vorig jaar in de winter heb ik eigenlijk dezelfde problemen gehad, en toen de buitentemperatuur weer hoger werd waren alle problemen met de motor verdwenen.
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: ma nov 21, 2011 09:58
door Bullettooth
BDP sensor is een indutieve sensor. Dat wil zeggen een hoopp koperdraad opgewikkte (erg dun).
Ergens knapt/scheurt een draadje met het gevolg dat er geen signaal meer wordt afgegeven. Onder invloed van temperatuurs verschillen zet deze uit en krimpt hij ook weer. Dit is vaak net genoeg om wel doen wel niet meer te laten werken!
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: ma nov 21, 2011 10:00
door Bullettooth
De BDP sensor is een inductieve opnemer. Dat wil zeggen een hoop koperdraad opgewikkeld (erg dun).
Ergens knapt/scheurt een draadje met het gevolg dat er geen signaal meer wordt afgegeven. Onder invloed van temperatuurs verschillen zet de senor uit en krimpt hij ook weer. Dit is vaak net genoeg om wel doen wel niet meer te laten werken, omdat de draadbreuk weer even wel/geen contact maakt.
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: ma nov 21, 2011 12:48
door WhizzMan
Dan zou hij in de zomer nog slechter moeten werken dan in de winter. Toch kan het best de BDP zijn hoor, maar wat het dan vorig jaar geweest is? Ik zou sowieso even kijken welke temperaturen inlaatlucht en koelvloeistof de ECU denkt te zien, daar kan ook nog iets niet mee in orde zijn tenslotte.
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: ma nov 21, 2011 13:34
door rutgerdow
Als ie uitvalt en daarna niet wil aanslaan, dan is de bdp een goeie kandidaat.
kvs temp sensor is een goeie tweede. Derde de lhm sensor.
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: wo nov 23, 2011 12:37
door dibro
Thnx again, komend weekend gaan we ermee aan de slag. Tot die tijd toerbodiezel ik
lhm = luchthoeveelheidmeter btw???
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: za nov 26, 2011 21:14
door dibro
Esvida kan er niet bij.....
Is daar echt bij te komen zonder bv het uitlaatspruitstuk te demonteren en zoja: hoe dan?????
Re: RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: za nov 26, 2011 22:11
door rutgerdow
Esvida kan er niet bij.....
Is daar echt bij te komen zonder bv het uitlaatspruitstuk te demonteren en zoja: hoe dan?????
De bdp? Het is mij gelukt op straat met een krik en daarna een week lang nog een afdruk van
het subframe in m'n onderarm.......
Wil je ruimte hebben dan moet je of inlaatspruitstuk demonteren of subframe laten zakken.....
RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: za nov 26, 2011 22:25
door Brul(tm)
Is het niet practischer om je rechterwiel te verwijderen, kunstof kapjes voor de toegang tot je distributiegedeelte...... Kun je zo bij de bdp sensor

RE: Uitvallen 155 2.0 16V
Geplaatst: za nov 26, 2011 22:33
door dibro
Keep 'm coming!
Uiteraard mag degene die roept dat het gewoon kan zonder demontage en verminkingen het komen demonstreren
Als het subframe los moet, is dan de wiel-uitlijning ook foetsie eigenlijk?