Pagina 1 van 1

motor nr 146ti?

Geplaatst: vr nov 11, 2011 17:25
door Efrem33
ik wil een nieuwe distributieriem gaan bestellen, dit kan alleen als ik het motor nr weet.
weet ook waar ik dit nr moet zoeken. volgens de gebruikershandleiding op het cilinderblok bij het vliegwiel.
er is alleen geen mogelijkheid om mij in zo'n bocht te wringen dat ik het nr ook daadwerkelijk kan lezen :roll:

heeft iemand een idee hoe ik op een andere manier achter het motor nr kan komen? via het chassis nr ofzo??

RE: motor nr 146ti?

Geplaatst: vr nov 11, 2011 18:55
door Harrybertone
Ik neem aan dat het een 146 2.0i TS 16V TI is. Dan is het motornummer 67204.

:driving:

Gr.
Harry

RE: motor nr 146ti?

Geplaatst: vr nov 11, 2011 19:08
door Efrem33
das de motorcode, die staat gewoon op het identificatie plaatje. :wink:
heb het serienr van de motor nodig. de ene riem past op de motor vanaf dit nr en de andere riem past op de motor tot aan dit nr.

RE: motor nr 146ti?

Geplaatst: vr nov 11, 2011 19:39
door Rainier155
Distributieriem opzoeken op motornummer?? Dat is voor het eerst dat ik dat hoor. :mrgreen:

Distributieriem kun je gewoon op kenteken bestellen. Ik doe al jaren niet anders. :whistle:

RE: motor nr 146ti?

Geplaatst: vr nov 11, 2011 20:25
door Efrem33
oja dat kan natuurlijk ook nog :mrgreen:

mja het eerste plan was om alles bij één webwinkel weg te halen, daar staan twee type riemen zoals het verhaal hier boven.

RE: motor nr 146ti?

Geplaatst: vr nov 18, 2011 19:38
door JeffRiesen15de
Beetje laat maar bij een 146 ti worden idd 2 riemen vervangen bij een distri wissel. Misschien dat er daarom 2 types bij staan.

RE: motor nr 146ti?

Geplaatst: za nov 19, 2011 12:01
door WhizzMan
Volgens mij gaat het om 2 types vertanding bij een fase1 blok. De allereerste zijn voor zover ik weet met een riem/spanner combinatie verkocht die later veranderd is. Omdat je de spanner niet meer kan krijgen in het oude type, moet je sowieso eigenlijk ombouwen naar het nieuwe type. Bij mijn weten is het oude type alleen in bouwjaar 1995 gebruikt, maar het kan zijn dat er in 1996 nog auto's op kenteken zijn gezet met het oude type er op. In de praktijk kan je voor elke auto die nu nog op de weg is, wel gewoon het nieuwe type bestellen, want een 15 jaar oude riem van het oude type is al lang geknapt, de spanner is dood en die auto is de pletter in gegaan of heeft een ombouw naar het nieuwe type gekregen. Fase2 blokken in de 145/146 hebben dezelfde riem/spanner als het latere type van fase1, dus daar zou geen verschil in moeten zitten.