Zal me ook direct voorstellen. Ben Jeroen en woon in Zoetermeer. Vorig eindelijk een Alfa gekocht, was ik al jaren van plan maar heb nu een huis met garage

Goede observatie. In z'n algemeenheid, het hangt ook af van waar die sensor zit in de auto. Bij de Nord motor in je Bertone zou ik moeten uitzoeken hoe de koeling precies loopt en waar de sensor zit, voordat ik iets zinnigs kan zeggen over hoe snel hij warm moet worden. Er zijn vast mensen die dit zo kunnen vertellen. Bij een Boxter is het kennelijk zo dat die sensor ook al iets aangeeft als er nog geen koelvloeistof rondgepompt wordt. Ik meen dat dat bij een nord niet zo is en dat er echt gepompt moet worden voor er warme koelvloeistof bij de sensor komt, maar zeker weet ik het niet.Als de temperatuur ook goed rond de 80 90 graden blijft bij langdurig hogere snelheden rijden is die waterpomp iig goed.
Coolant SP 12 is specifiek afgestemd op gebruik in motoren/radiateurs die van lichtmetalen als aluminium, magnesium of hun legeringen zijn gemaakt.
Dan hoop ik dat je wat geleerd hebt van deze thread. Halfords spul hoeft helemaal niet slecht te zijn, maar ik zou wel even kijken wat voor kwaliteit het werkelijk heeft, het kan maar zo meevallen, maar wat als het bocht blijkt te zijn?By the way, ik rij dus met Halfords spul en vul bij met wat ik kan vinden bij de pomp. Heb zelfs een tijd op condenswater gereden van de ontvochtiger in de garage. Kwam goed uit toen het circuit lekte.