Pagina 1 van 2

Contact punten Nord

Geplaatst: za okt 01, 2011 11:24
door De Block
Ik heb de afgelopen 2 jaar nu 2 keer een situatie gehda waarbij na een flink stuk rijden (ralley) de auto na bijvoorbeeld tanken of bij tol poorten niet meer aan wil. Dit kwam vorige week heel abrupt. Loopt prima. Tanken. Niets meer.

Gelijk naar de contact punten gekenen, en ja hoor. Niet meer open. Even pielen met een schroevendraaier en er kon weer gescheurd worden. Op zich geen probleem, maar wel raar. Hoe zou dit komen? Slijtage?

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: za okt 01, 2011 13:59
door jan1300
Sander doe er een Electronische ontsteking op zonder punten.

Dan ben je er vanaf.

gr Jan

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: za okt 01, 2011 14:24
door De Block
Kan ook gewoon een nieuwe Gulietta kopen.... ;-) Iets met geld, en niet op m'n rug en groeien...

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: zo okt 02, 2011 21:58
door Alessandro
Check:
- speling op verdeleras?
- meet de contactpuntafstand eens koud en warm => zit daar verschil in?
- of zou het echt slijtage zijn? => klein beetje vet op de nokjes? (kan me voorstellen, dat het droog wel harder slijt)
- of verloopt het gewoon? Schroefje goed vast?


p.s. aan een elektronische ontsteking kan ook genoeg kapot hoor ;)

Re: RE: Contact punten Nord

Geplaatst: zo okt 02, 2011 22:05
door frankalfa
.....

p.s. aan een elektronische ontsteking kan ook genoeg kapot hoor ;)
*...... herinnert zich een ongeplande stop in de buurt van Epinal op weg naar de Centennial....* :lol:

Grtz,fRank

Re: RE: Contact punten Nord

Geplaatst: zo okt 02, 2011 22:15
door Alessandro
.....

p.s. aan een elektronische ontsteking kan ook genoeg kapot hoor ;)
*...... herinnert zich een ongeplande stop in de buurt van Epinal op weg naar de Centennial....* :lol:

Grtz,fRank
precies! :biggrin: Dankzij het mailverkeer de dagen ervoor hadden we toch maar mooi een reserve ontsteking mee! 8) De oorspronkelijke is alweer een jaartje geleden 'gereviseerd' en werkt weer/ nog steeds naar volle tevredenheid. Tijd voor weer een centennialachtige vakantietrip. :D

Re: RE: Contact punten Nord

Geplaatst: zo okt 02, 2011 22:19
door Gtvco
.....

p.s. aan een elektronische ontsteking kan ook genoeg kapot hoor ;)
*...... herinnert zich een ongeplande stop in de buurt van Epinal op weg naar de Centennial....* :lol:

Grtz,fRank
*......Staat hier ook nog helder voor de geest......* :wink:

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: zo okt 02, 2011 22:43
door Stefan Elshout
Misschien iets heel anders, maar Vapour Lock?
Flink poken, warm onder de motorkap en stilstaan zodat de benzine tijd heeft om op te warmen.
En als je dan 10 minuten met een open motorkap bezig ben is dit ook plots over.....
Wiki Vapour Lock
Restarting the engine from this state may be difficult. The fuel can vaporize due to being heated by the engine. Vapor lock was far more common in older gasoline fuel systems incorporating a low-pressure mechanical fuel pump driven by the engine, located in the engine compartment and feeding a carburetor. A vapor lock is more likely to develop when the engine is stopped while hot and the vehicle is parked for a short period. The fuel in the line near the engine does not move and can thus heat up sufficiently to form a vapor lock. The problem is more likely in hot weather or high altitude in either case.

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: ma okt 03, 2011 08:28
door De Block
Contact punten stonden gewoon dicht op een nok. Was geen vapour lock. Vermoedtoch gewoon slijtage. Zal eens een reserve in de kofferbak gooien..

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: ma okt 03, 2011 22:23
door don515jz
Wanneer heb je voor het laatst de condensator vervangen?
Ook zo'n onderdeeltje dat bijna niks kost en altijd vergeten wordt, maar als die kapot is dan slijten de puntjes ook erg snel.

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: di okt 04, 2011 03:01
door GiuliaReis
Condensator al een keer vervangen, deze zorg er oa voor dat je contactpunten niet inbranden> :wink:

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: di okt 04, 2011 12:53
door De Block
Ik heb het gevoel dat toen ik in Duitsland de punten gesteld heb, ik de verdeler kap er nit helemaal lekker weer op heb gezet. Liep toch nog wat stoterig en dat doet hij nu, nadat ik het hele systeem heb schoongemaakt en goed heb afgestald nog steed bij hoge toeren/snelheden.

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: di okt 04, 2011 20:21
door Stefan Elshout
heb je het afgesteld met contacthoekmeter en stroboscoop of met voelermaatje?

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: di okt 04, 2011 20:37
door De Block
Voelermaatje

RE: Contact punten Nord

Geplaatst: di okt 04, 2011 20:47
door Zaagauto
Zonder controle van het tijdstip? :shock: