Pagina 1 van 1

Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: zo sep 11, 2011 10:47
door De Block
Ik ga met een mechanische oliedruktester checken of mijn meter nog klopt en wat precies de druk is. Wat vragen.

Welke aansluiting kan je het beste gebruiken?

Wat zouden de waardes bij koud, warm en heet moeten zijn bij een 2 liter Nord?

Kan je die meter er gewoon op laten zitten tijdens het rijden voor het testen?

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: ma sep 12, 2011 08:09
door vV
aansluiten op de plaats van de oliedruksensor. en ja je kan hem tijdens rijden laten zitten.

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: ma sep 12, 2011 08:25
door DJ
Ik zou hem op de plek van de drukschakelaar zetten. Beter bereikbaar. En je kan direct vergelijken met je meter in het dashbord. Wel opletten dat slang van meter niet tegen spruitstuk komt!
Waarom wil je rijden? Je hebt alleen maar toerental nodig. Of je rijd maakt niet uit. Zeker niet als het je alleen om calibratie meter in dash te doen is.
Evt kan je wel warme en koude meting doen maar als de meter in dash goed is bevonden hoeft dat niet perse met losse meter.(wel nauwkeuriger)
Als je zorgt dat slang niet tegen spruitstuk komt en meter nergens tussen of tegenaan kan vallen kan je na de koude meting rustig stukje rijden om olie op te warmen. Of het moet een verschrikkelijke mickey mouse manometer zijn (bedoel: flut kwaliteit) maar dan kan je hem niet zo goed niet gebruiken om meter op dash te controleren.

Gr,
DJ

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: do sep 15, 2011 19:06
door De Block
Zo rij ik nu rond... :D

Afbeelding

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: vr sep 16, 2011 14:16
door vV
en wat geeft ie aan?

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: za sep 17, 2011 12:52
door De Block
Laag bij hete motor. Moet de olie uit het blok om e filter te kunnen vervangen?

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: za sep 17, 2011 15:04
door vV
filter verdacht dan? nee olie hoeft er niet uit voorzover ik weet.

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: za sep 17, 2011 15:20
door De Block
Kan geen kwaad, dacht ik zo. Zit er al een tijdje in.

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: zo sep 18, 2011 11:56
door De Block
Olie verversen kan prima met olie in het blok. De auto goed schuin zetten.

Heeft echter niet geholpen. Stationair druk bij warme/hete motor is ongeveer 1.2 kg/cm2. Bovendruk is niet slecht.


Verse pomp (garage) inspectie met carterpan er af (garage) vers filter, olie is nog goed vers.

Iemand nog een geruststellende tip?

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: zo sep 18, 2011 13:35
door yuri 75 V6
En wat is er mis met een druk van iets boven de 1 bar, stationair, bij warme motor?

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: zo sep 18, 2011 18:22
door De Block
Ik begrijp dat2 os hoger wenselijk is.

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: zo sep 18, 2011 18:26
door yuri 75 V6
Tja, wenselijk is natuurlijk één ding. Zorgelijk is iets anders... ;)

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: zo sep 18, 2011 18:49
door De Block
Het is een gereviseerd blok met minder dan 6000 km op de klok. Zeg het maar.

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: zo sep 18, 2011 20:11
door Stefan Elshout
Meestal gaan oliedruk lampjes onder de 0,3 bar branden. Dat zou dus normaal gesproken een indicatie zijn van een druk waarbij je je zorgen moet gaan maken.
Ik zou het echter wel in de gaten houden.....

RE: Oliedruk testen Nord 2000

Geplaatst: zo sep 18, 2011 22:21
door @lfa@lgra
Stationair 1.2 bij warm blok is goed !! Wat geeft ie bij 2000 toeren aan??(Warm)

In koude toestand meten zegt me helemaal niets. Ja er moet druk zijn, dat wel, maar die druk is veel te afhankleijk van de olie die je gebruikt.

Oeliedruklampje is wel een mooie indicatie voor de staat van je motor. Als hij zelfs bij een echt bloedhete motor zelfs niet een beetje oplicht kun je er rustig van uitgaan dat je je verder geen zorgen hoeft te maken. :wink: