Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

weigerende kachel aanjager spider4

do jun 23, 2011 17:17

De aanjager in de spider van mn meisje doet t dus niet.
Wist ik bij aanschaf, gokte op een slechte zekering of nare verbinding maar helaasch... :(

Na wat zoekwerk heb ik ontdekt dat er spanning is tot op de aansluitingen onder aan de kachel unit ( 2x2 stekkertjes die prik krijgen als de schakelaar wordt bediend) maar dr gebeurt nikske.

Ik heb aan de rechterkant de 'aansluitpijp naar het roostertje in t dash rechts' losgemaakt van de kachel unit en via die opening kan ik bij de fan.
Die stond vast, heb ik wel gangbaar gekregen (overdadig wd 40 ingespoten :lol: ) maar toch draait ie wel zwaar, uiteraard te zwaar om op de motor rond geslingert te worden...

De vraag, hoe veel werk is t om de hele unit uit te bouwen? Kan dat met t dash op zn plek? :(

Graag jullie reactie, alvast bedankt, grtz,fRank

Gebruikersavatar
joost
Member
Member
Berichten: 226
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 13:29
Locatie: ede city

RE: weigerende kachel aanjager spider4

do jun 23, 2011 18:16

Hey frank,

Ik heb dit ook gehad bij mijn spider 3, dacht ook aan de motor. Mijne staat in de winter in de stalling en toen ik hem er keer uit gehaald deed ie het ook niet.
Ik had er toen ook wd40 ingespoten en met een schroevendraaien een zetje gegeven en hij deed het weer... Had dus al wel een nieuwe besteld maar bleek niet nodig.
Ik zou gewoon nog even rommelen en mocht dat noet lukken dan heb ik er nog wel itje liggen....
Volgens mij moet wel eht dash erutit om er bij te komen...

succes..
33 16v s 1992 alfa Rosso
usa spider 1987 nero
156 sw 2.0 jts 2002 blu daytona
159 sw 2.2 jts 2007 alfa rosso
Scarb lidnr 04117

rafael
Member
Member
Berichten: 165
Lid geworden op: di apr 18, 2006 22:51
Locatie: Waalre

RE: weigerende kachel aanjager spider4

do jun 23, 2011 23:15

je kunt het dashboard laten zitten. de console moet er wel uit. Is wel een hoop gedoe, en je ligt de hele dag met je hoofd tussen de pedalen

Gebruikersavatar
witte
Full Member
Full Member
Berichten: 282
Lid geworden op: di jul 03, 2007 16:30
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: ICQ

RE: weigerende kachel aanjager spider4

vr jun 24, 2011 06:35

Je kunt er idd zo bij maar ik zou 1 stoel eruithalen want dat ligt een stuk prettiger :lol: Ook moet de middenconsole eruit en dat kost ook de nodige tijd. Is een k-klusje maar het zijn 4 boutjes en dan heb je de hele unit los. Rustig de tijd voor nemen.
suc6

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: weigerende kachel aanjager spider4

vr jun 24, 2011 23:04

Tja nog eens goed gekeken en geprobeerd t kreng aan de gang te krijgen>nada. Ik dacht dat ik m handmatig kon verdraaien maar dat bleek de plastic fan te zijn die over t asje draaide...
Heb uiteindelijk via de zijkant het asje me een tang kunnen verdraaien maar ook dat was niet overtuigend genoeg helaasch... :(

Toen uit een donor giulia een andere geplukt om te kijken of ik daar iets mee kon. Deze bleek zo mogelijk nog rotter te zijn, altijd in t water gestaan zo leek t wel.

Dus op zoek naar een andere kachel motor, iemand?

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1290
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: RE: weigerende kachel aanjager spider4

vr jun 24, 2011 23:10

Tja nog eens goed gekeken en geprobeerd t kreng aan de gang te krijgen>nada. Ik dacht dat ik m handmatig kon verdraaien maar dat bleek de plastic fan te zijn die over t asje draaide...
Heb uiteindelijk via de zijkant het asje me een tang kunnen verdraaien maar ook dat was niet overtuigend genoeg helaasch... :(

Toen uit een donor giulia een andere geplukt om te kijken of ik daar iets mee kon. Deze bleek zo mogelijk nog rotter te zijn, altijd in t water gestaan zo leek t wel.

Dus op zoek naar een andere kachel motor, iemand?

Grtz,fRank
Joost heeft er 1, zie bovenstaande post van hem.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: weigerende kachel aanjager spider4

vr jun 24, 2011 23:19

Tja nog eens goed gekeken en geprobeerd t kreng aan de gang te krijgen>nada. Ik dacht dat ik m handmatig kon verdraaien maar dat bleek de plastic fan te zijn die over t asje draaide...
Heb uiteindelijk via de zijkant het asje me een tang kunnen verdraaien maar ook dat was niet overtuigend genoeg helaasch... :(

Toen uit een donor giulia een andere geplukt om te kijken of ik daar iets mee kon. Deze bleek zo mogelijk nog rotter te zijn, altijd in t water gestaan zo leek t wel.

Dus op zoek naar een andere kachel motor, iemand?

Grtz,fRank
Joost heeft er 1, zie bovenstaande post van hem.
:oops: lezen is ook een kunst.... :lol:

Pbtje naar Joost.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: weigerende kachel aanjager spider4

za jun 25, 2011 17:45

Upjedeet:
Na vanmorgen even wat anders om handen gehad te hebben daarnet toch maar de stoute schoenen aangetrokken en voor de pakweg 400ste keer :x naast t spinnetje geknield om onder t dash te kunnen klooien.
Op een of andere manier heb ik t voor mekaar gekregen om de onderzijde van de kachelbak met motor onbeschadigd ertussenuit te wurmen dus al met al viel t qua tijd nog wel mee.
Nadere inspectie leerde dat t motortje inderdaad overleden was... (dat natte spul is allemaal wd-40,hielp niks dus... :lol: )

Afbeelding

Maar met een beetje mazzel en goede wil is er tegen morgenavond een vers motortje onderweg richting Zeeland. \:D/ (waarvoor dank!)

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
witte
Full Member
Full Member
Berichten: 282
Lid geworden op: di jul 03, 2007 16:30
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: ICQ

RE: weigerende kachel aanjager spider4

za jun 25, 2011 18:29

Gezien de staat van ontbinding :wink: lees: hoeveelheid roest en roestwater lijkt me dat je ook nog een ander probleem hebt en dat het niet alleen WD40 is.
iig suc6 met het inbouwen. (wel even testen voor de inbouw :wink: )

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: weigerende kachel aanjager spider4

za jun 25, 2011 19:12

Gezien de staat van ontbinding :wink: lees: hoeveelheid roest en roestwater lijkt me dat je ook nog een ander probleem hebt en dat het niet alleen WD40 is.
iig suc6 met het inbouwen. (wel even testen voor de inbouw :wink: )
Is echt alleen WD-40 Eelco.
Ik zal de motor zeker even testen voor inbouw :wink: , thanks voor de tip.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: weigerende kachel aanjager spider4

za jun 25, 2011 19:14

Maar de afwatering van je paravan ook even schoon, want dat is de oorzaak van deze ellende.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: weigerende kachel aanjager spider4

di jun 28, 2011 00:53

Jawel werkt weer!
Vanavond de nwe motor bij Joris opgehaald en eenmaal thuis besloten dat t toch te warm was om zomaar te zitten niksen...
Dus getest ( jawel Eelco :lol: ) op een losse accu en uiteraard in orde.

Spul erin gebouwd en aangesloten, vol vertrouwen de schakelaar omgezet en..... niks. Nog een keer, nope geen beweging in t ding te krijgen... :?

Nah weer meten, hm voeding ok. Tja dan moet t de massa wezen, die draad bleek inderdaad niet goed te zitten, betreffende verbinding beter gemonteerd en hups draaien meneertje! 8)

Morgen de rest afbouwen en dan kunnen we ter apk.

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
witte
Full Member
Full Member
Berichten: 282
Lid geworden op: di jul 03, 2007 16:30
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: ICQ

RE: weigerende kachel aanjager spider4

di jun 28, 2011 06:47

:thumbs:

Terug naar “Algemene Technische vragen”