Ik ben aan het experimenteren met een 1750 blok met één progressieve weber DGV carb.
De weber DGV is kwa sproeierbezetting bedoeld voor een 1600 Frod blok en behoeft daarom wat aanpassing.
In amerika heb ik wat advies verkregen met betrekking tot een goede sproeierbezetting, welke ik nog niet heb kunnen testen.
WANT
Mijn vraag:
De weber DGV is een valstroomcarb, welke progressief werkt. Bij gas geven gaat eerst 1 klep open en daarna de tweede. Nu zit ik met het feit dat ik een grotere acceleratiesproeier nodig heb. De originele acceleratiesproeier heeft twee pootjes (1x primaire venturi en 1x secundaire venturi) waarbij de acc sproeier alleen een inspuitopening heeft voor de primaire venturi.
In een grotere maat zijn er nog slechts twee varianten vekrijgbaar:
acc sproeier met opening aan se secundaire kant (heb ik dus niks aan)
acc sproeier met opening aan BEIDE kanten

Ik kan nu twee dingen doen met de laatste variant:
A) monteren met opening aan beide kanten: wat gebeurt er dan? Bij accelereren met volgas zal dit wel goed gaan

B) opening aan secundaire kant dichtkitten en dan monteren: moet zeker goed gaan.
Is variant A te overwegen? Ik weet dat deze variant in de racerij gebruikt is/wordt maar waarschijnlijk in combinatie met een ombouw van progressief naar twee gelijktijdig opererende kleppen?