Stuurwiel
Member
Member

gewone en ook vloeibare pakking op inlaatspruitstuk bertone

di mei 10, 2011 22:36

momenteel vervang ik de carburateurrubbers van mijn bertone 2000gtv. om dit te kunnen doen heb ik mijn inlaatspruitstuk gedemonteerd.

ik heb gemerkt dat naast de standaard pakking ook vloeibare pakking is gebruikt.

Nu zijn mijn vragen:

1. is dit nuttig / nodig,
2. zo ja welke vloeibare pakking kan ik dan het best gebruiken
3. hoe kan ik de oude vloeibare ( nu natuurlijk gestolde) pakking het best verwijderen

graag jullie ideeen
2000GTV '75 Giulia 2000 '74

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: gewone en ook vloeibare pakking op inlaatspruitstuk bert

wo mei 11, 2011 00:17

Verwijderen met een pakkingschraper of het blad van een stanleymesje

Bij montage een nieuwe pakking gebruiken zonder extra vloeibare pakking
''Drive tastefully''

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: gewone en ook vloeibare pakking op inlaatspruitstuk bert

wo mei 11, 2011 06:05

Ik gebruik wel eens vloeibare pakking in combinatie met een gewone pakking. Wat ik dan gebruik is blue silicone. Dat wordt groen bij verhitting, dus dat is misschien wat je nu ziet?

Ik gebruik het om te zorgen dat de "normale" pakking niet vastkoekt aan de delen die ik aan elkaar zet en die dus snel en makkelijk weer van elkaar te halen zijn. De vaste pakking is dan ook opnieuw te gebruiken. Dit soort dingen doe je bijvoorbeeld bij een casette-versnellingsbakdeksel op een racemotorfiets. Die trek je voor elk circuit er uit om er de juiste tandwieltjes in te stoppen, dus dat deksel gaat op een raceweekend en in de voorbereiding er van maar zo 10 keer los. Zo zijn er nog genoeg andere plaatsen te verzinnen waar je regelmatig de boel los haalt en niet altijd een nieuwe pakking wilt of kunt gebruiken. Soms zijn ze schaars, soms duur.

Een andere toepassing is als de 2 pasvlakken niet 100% meer passen, dan vul je dat net even wat op met die vloeibare pakking. Ik zou in jouw geval even kijken of dat het geval is nadat je de boel weer in elkaar hebt gezet met een nieuwe pakking. Controleer op lekken door bij draaiende motor met remmenreiniger op de overgang te spuiten die door de pakking afgesloten moet worden van de buitenkant. Als het motortoerental daar van verandert, heb je een lek. In dat geval zal je toch wat vloeibare pakking er tussen moeten doen, of het niet-vlakke onderdeel vlakken of vervangen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”