Pagina 1 van 2
hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: di mei 10, 2011 20:27
door kiyamizio
hallo,
ik heb andere webers dcoe 40mm op me 2.0 geschroeft
stationair loopt ie
als ik verhoogt toerental doe begint ie terug te slaan en soms zelfs vlamme.
ik heb hoofdsproeier 130 moet ik deze dan groter doen?
mvg mike
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: di mei 10, 2011 20:52
door WhizzMan
Welke webers precies? Er zijn nog best veel varianten van de DCOE heb ik begrepen (aantal progressiegaatjes en dergelijke maken uit). Welke maat venturis zitten er in? Welke maten sproeiers zitten er verder in? Wat is er verder aan je 2.0 gedaan, qua blok en uitlaat?
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: di mei 10, 2011 21:01
door kiyamizio
blok is standaard.
ik zal morgen ff kijken naar het type, dacht iets van dcoe 40 05 ofzo
ik weet wel dat het de zelfde webers zijn alleen serie nummer verschilt een paar,
mainjet 130
venturi 32mm
emusie f16
luchtsproeier 110
voor meer info moet ik morgen ff kijken
niemand een sproeier bezetting van een standaart 2.0
de ene zegt dat terug slaan is arm en de andere zegt dat het te rijk is. optrekken dan de 4000 gaat wel goed.
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: di mei 10, 2011 21:07
door Zaagauto
Wat voor 2.0 blok is het?
Maakt nogal verschil namelijk...
http://www.saeghuys.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=444
De combinatie van sproeiers die je noemt is niet standaard voor enige 105... Misschien een Alfetta-achtige?
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: wo mei 11, 2011 18:50
door kiyamizio
het gaat om een spider. 2.0 nord motor.
ik heb het blok verwisselt voor een reviseerde en nu heb ik dit probleem, al vacuumlek gecontroleert en ontsteking al 5x.
kan ik zo een sproeier vervangen voor een ander? en zoja welke.
ik heb ze al sychroon gezet maar dat was nog goed.
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: wo mei 11, 2011 20:44
door Zaagauto
Indien het gereviseerde blok ook uit een (vroege!) Spider / Berlina / GTV komt, zou je de sproeierbezetting op de 1 na onderste regel moeten hebben.
Waar komen de carburateurs af?
Is het inderdaad een setje 76 / 77?
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: wo mei 11, 2011 20:47
door kiyamizio
ik heb main jet 130 en air jet 110,
als 76/77 heb dan is me air jet veelste klein en zou hij te rijk lopen??
wat dus dat ploffen veroorzaakt?
oja en zwarte bougie heb ik.
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: wo mei 11, 2011 21:17
door Zaagauto
Het niesen / ploffen duidt in principe op te arm lopen.
De zwarte bougie duidt dan weer op te rijk...
Niet vergeten dat deze carburateurs in principe 3 circuits hebben die alle 3 goed moeten zijn om het torretje mooi te laten lopen.
Synchroonstellen is mooi maar op welk niveau staan ze synchroon? Als ie ploft bij overgaan van stationair naar gasgeven dan staan ze te arm.
De sproeierbezetting die je noemt komt in geen enkele 105-serie Alfa Weber carburateur zo voor dus ik heb het vage vermoeden dat de carburateurs niet bij dit (soort) blok horen tenzij je vorige blok heftig getuned was en deze bezetting op een rollenbank vastgesteld is.
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: do mei 12, 2011 18:41
door kiyamizio
als niessen te arm is, dan heb ik geen goede verbranding dus dat duidt misschien dan weer op de zwarte bougie door het slecht lopen van de motor.
het lijkt mijn te rijk want hij spugt de benzine terug maarja ik heb er de ballen verstand niet zo heel erg van, ik zit meer in de injecties.
en ik begin een beetje er aan te twijfelen of me oude blok standaart was.
en ik denk dat deze carbs ook niet bij deze auto horen.
ik zal van het weekend even de gehele details opschrijven van de webers.
bedoelt hoe hoeveel de sychroon meter aan geven? ik dacht iets van 4,5. stationair.
een afstel ronde op een rollenbank is niet goedkoop meer.
ik heb nog een mainjet liggen van 115 als u zegt dat hij nu al te arm loopt dan wordt het zeker niet beter.
kunt u mijn vertellen wat emuslie tube f16 doet?
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: vr mei 13, 2011 07:36
door WhizzMan
Je carbs zaten dus op je oude blok en je hebt het blok verwisseld met een gereviseerde? Weet je wat voor nokkenassen er in je oude blok zaten en welke er nu in zitten? Maten kleppen? Een emulsietube zorgt er voor dat benzine en lucht alvast "voorgemengd" worden zodat je met een grote hoofdsproeier geen dikke spetters benzine krijgt. Afhankelijk van de motorkarakteristiek, de afstand tot de klep, de maat van de hoofdsproeier en de venturi is er een "beste" emulsietube. Bij mijn weten is het uitzoeken van zo'n tube vooral proberen, maar als je veel ervaring hebt, weet je al vrij snel welke kant je op moet en hoef je ze niet allemaal meer te monteren voor je weet welke je hebben moet.
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: vr mei 13, 2011 09:54
door kiyamizio
ik dacht dat het oude blok ook standaart was dus ik weet niet wat voor nokkenas ik weet niets van het oude blok,
de reviseerde is een compleet standaard blok met iets hogere compressie 10:1
deze carbs komen direct van het oude blok al alleen met nieuwe pakking ect.
ik ga morgen naar de alfa toe om de sproeierbezetting en gegevens op de schrijven,
Re: RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: vr mei 13, 2011 12:44
door WhizzMan
ik dacht dat het oude blok ook standaart was dus ik weet niet wat voor nokkenas ik weet niets van het oude blok,
Ik begrijp hier uit dat je oude blok "weg" is en je niets kan nakijken of navragen?
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: vr mei 13, 2011 13:41
door kiyamizio
dat blok is verkocht, helaas anders had ik de nokkenstok over kunnen zetten.
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: za mei 14, 2011 11:18
door vV
een afstel ronde op een rollenbank is niet goedkoop meer.
paar honderd euri...veeeel goedkoper dan een kapotte motor meoten herstellen wegens te arm of veel te rijk. maar dat is mijn mening.
RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting
Geplaatst: za mei 14, 2011 19:42
door kiyamizio
hallo heren,
ik heb een wide lamba sensor kunnen lenen van iemand,
en ik ga luchtsproeier 160 en 175 proberen want hij loopt veelste rijk
waarschijnlijk was het oude blok versleten en had die meer benzine nodig.
vandaar de lucht sproeier 110,
de gene die ik sprak zij dat de lucht sproeier afhankelijk van je venturi minimaal 25 groter 'moet' zijn.
als hij redelijk goed loopt zonder ploffen en vlammen komt er een test bank rondje.